Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: جمعیت دانشجویی رو به کاهش است و این برای دانشجویانی که تازه وارد دانشگاه شده‌اند، یک فرصت است به دلیل اینکه اگر این شیب نزولی ادامه داشته باشد، دیگر انباشت دانش‌آموختگان را نخواهیم داشت و در یک دهه بعد، فرصت برای دانش‌آموختگان فراهم‌تر خواهد بود.

سید علیرضا علوی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که امروز (۱۶ آذرماه) در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد، با تبریک روز دانشجو با اشاره به فلسفه  نامگذاری این روز اظهار کرد: پس از کودتای ۲۸ مرداد، رابطه ایران با آمریکا و انگلیس رو به تاریکی رفت اما پس از گذشت چند ماه از کودتا مجددا بنا شد که روابط انگلیس و آمریکا با ایران تقویت شود و به این منظور معاون رئیس جمهور آمریکا قرار شد در آذرماه ۱۳۳۲ به تهران سفر کند و از طرفی مقرر شد که دوباره سفارت انگلیس در تهران بازگشایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: دانشجویان در اعتراض به این اتفاقات، سه روز را در تهران تجمع کردند و در نهایت در درگیری ۱۶ آذرماه، سه دانشجو از دانشکده فنی تهران به شهادت رسیدند. فلسفه نامگذاری روز دانشجو در اعتراض به استعمار است و اینکه نباید اجازه دهیم بیگانگان در کشورمان دخالت کنند. در دوران دفاع مقدس هم بسیاری از دانشجویان و جوانان نخبه جنگیدند.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان خطاب به دانشجویان، گفت: سوال اولم از شما دانشجویان این است که از شما بپرسم چرا وارد آموزش عالی شدید؟ البته همه دلایل شخصی داریم اما مهم این است که بدانیم چرا وارد دانشگاه می‌شویم. بعضی از دانشجویان می‌گویند برای کسب مدرک، درک مطلب و برخی برای هر دو می‌آیند. در خلوت خود به این سوال فکر کنید که اساسا چرا وارد دانشگاه شدید؟ شیب جمعیت دانشجویی در کشور رو به نزول است و با کاهش جمعیت دانشجویی مواجه هستیم. البته دلایل مختلفی دارد که بخشی از آن جنبه انگیزشی دارد.

علوی افزود: جمعیت دانشجویی رو به کاهش است و این برای دانشجویانی که تازه وارد دانشگاه شده‌اند، یک فرصت است به دلیل اینکه اگر این شیب نزولی ادامه داشته باشد، دیگر انباشت دانش‌آموختگان را نخواهیم داشت و در یک دهه بعد، فرصت برای دانش‌آموختگان فراهم‌تر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ سال پیش از هر ۱۵ داوطلب یک نفر وارد دانشگاه می‌شد و انتخاب رشته کار سختی بود اما اکنون شرایط انتخاب مهیاتر است. دانستن چرایی انتخاب رشته به شما دانشجویان کمک می‌کند که انگیزه خود را در طول مسیر تحصیل حفظ کنید. ما از سال ۹۴ در رشته‌های علوم انسانی، با کاهش جمعیت دانشجویی روبه‌رو هستیم بنابراین دانشجویان این رشته‌ها اگر بتوانند مهارت خود را ارتقا دهند، فرصت اشتغال آن‌ها مهیا خواهد بود. 

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با بیان اینکه موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان بزرگترین و اولین مرکز آموزش عالی غیردولتی در خوزستان است، گفت: این موسسه از نظر تعداد اعضای هیات علمی، دارای بیشترین عضو هیات علمی در بین موسسات آموزش عالی غیردولتی است. تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر از مجموعه ما فارغ‌التحصیل شده‌اند و امیدواریم بتوانیم در یکی دو سال آینده، موسسه را تبدیل به دانشگاه کنیم که مقدمات این کار فراهم شده است. در آخرین رتبه‌بندی وزارت علوم، موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی در سطح یک قرار گرفت و بالاترین درجه را از طرف وزارت دریافت کرد.

وی ادامه داد: موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی ۸.۲ درصد نظام آموزش عالی کشور را تشکیل می‌دهند که سهم آن تقریبا چهار برابر وزارت بهداشت است و سهم ما از دانشگاه فرهنگیان نیز بیشتر است. تحصیل در نظام آموزش عالی غیرانتفاعی در حال ترویج است به این دلیل که دولت به خصوصی‌سازی تمایل دارد.

علوی خطاب به دانشجویان گفت: سوال بعدی این است که آیا در رشته‌ای که تحصیل می‌کنید، آینده اقتصادی خود را متصور بوده‌اید؟ تجربه نشان می‌دهد که هر دانش‌آموخته در هر رشته‌ای مهارت لازم را کسب کرده، از نظر اقتصادی موفق‌تر بوده است. اگر آمار نشان می‌دهد که دانش‌آموختگان عموما در اشتغال دچار مشکلاتی می‌شوند، یکی از مهمترین عوامل آن مهارت است و ما به نیروی ماهر باسواد در کشور نیاز داریم.  پرسش آخر این است که از خود بپرسید آیا از آن دسته افراد هستید که کار خود را از شنبه آینده آغاز می‌کنید؟ اگر می‌خواهید موفق باشید نباید کار خود را به شنبه‌ها بسپارید و اگر از ترم اول برنامه‌ریزی کنید، قطعا در رشته خود موفق خواهید بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی علمی و آموزشی خوزستان جهاددانشگاهی خوزستان روز دانشجو 16 آذر جهاد دانشگاهی خوزستان جمعیت دانشجویی دانش آموختگان وارد دانشگاه آموزش عالی برای دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۸۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فرشید کرمی در جلسه هماهنگی ویژه مهارت آموزی رشته های ورزشی با محوریت طرح شنا در سطح استان گفت: این طرح در راستای شادابی و نشاط برای چهار هزارو ۳۱۳ دانش آموزان پایه ششم ابتدایی از هشتم اردیبهشت ماه در سطح استان اجرا می‌شود.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش با بیان اینکه آیین افتتاح این طرح از هشتم اردیبهشت ماه برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه در شهرستان بویراحمد رسما آغاز می شود گفت: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده و در پایان طرح گواهی مهارت شنا داده خواهد شد.

همچنین مهدی یزدان منش رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی نیز گفت : در طرح مهارت آموزی رشته های ورزشی دوره دوم ابتدایی دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم به ترتیب رشته های ورزشی طناب زنی، تنیس و روی میز، شنا و دوومیدانی آموزش می‌بینند.

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد