Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (سه‌شنبه) در مسکو با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

معاون وزیر خارجه در مصاحبه‌ای درباره روابط ایران و روسیه گفت: مناسبات ایران و روسیه ممتاز است و ما در زمینه‌های مختلف با روسیه رایزنی و مشورت و همکاری داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، بیان کرد: درباره گفت‌وگوهای وین از قبل هم با روسیه مشورت داشتیم و بعد از گفت‌وگوهای وین در دور جدید شکل گرفت به طرق مختلف با روسیه رایزنی داشتیم که با ابتکارات جدید و موثر وارد گفت‌وگو شویم و این تعامل را با طرف چینی هم داشتیم. در این مقطع که وارد مرحله مهمی از گفت‌وگوها شدیم، پیشنهاداتی که ایران در دو موضوع رفع تحریم‌ها و هسته‌ای به طرف مقابل ارائه کرد پیشنهادها و ابتکارات بسیار مفید و سازنده‌ای بود و می‌تواند گفت‌وگوها را به سمت جلو هدایت کند.

باقری اعلام کرد: برای این‌که در این مقطع گفت‌وگوها را با یک شتاب بیشتری داشته باشیم، هم در وین با طرف‌های مختلف در این دوره در سطح کارشناسی تعامل و رایزنی داریم ولی لازم دیدم با مقامات روسی رایزنی کنیم تا این‌که در روز پنجشنبه بتوانیم با فضای سازنده و رو به جلو گفت‌‌وگوها را ادامه دهیم.

رئیس هیأت مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین درباره این‌که در دو پیش نویس ایران موضوعات فراتر از برجام طرح شده است، خاطرنشان کرد: دو پیش نویس طرح و سند جدید نبود. در شش دور گفت‌وگوهای وین طرفین به چند متن رسیدند که ما درباره دو متن  آخرین دیدگاه‌ها و اصلاحات و جاهایی که احساس می‌کردیم نسبت به توافق ۱۳۹۴ کاستی دارد آن کاستی‌ها را جبران کردیم و آن‌جایی که نیاز به اصلاح و تکمیل داشت در متن وارد  کردیم.

وی افزود: گفت‌‌وگو و مذاکره این است که دو طرف دیدگاه‌های خود را روی میز بگذارند و به اشتراک می‌گذارند و با هم صحبت می‌‌کنند تا به نتیجه مشترک برسند. مهم این است که گفت‌وگو مبنا داشته باشد. اگر گفت‌وگو مبنا داشته باشد تبدیل به مذاکره می‌شود.

باقری ادامه داد: ما اصلاحات و پیشنهادهایی که درباره دو متن پایانی وین شش ارائه کردیم مبتنی بر مبانی مشترک دو طرف بود. براساس یک انتظارات و مطالبات بدون مبنا نبود براساس اسناد مورد توافق ما و 1+4 بود. تأکید داریم و طرف مقابل هم اذعان دارد هر طرف این اختیار را دارد براساس منافع، سیاست‌ها و اهداف خودش ولی بر مبنای مشترک مورد قبول دو طرف پیشنهادها و ابتکارات خود را ارائه کند.

 

 

 در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: گفت وگوها گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۸۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز

امیر احمدی سرپرست شهرداری بوکان در بازدید از طرح تفرجگاهی، گفت: فعالیت‌های عمرانی و توسعه فضای سبز در تفرجگاه نالشکینه توسط بخش‌های مختلف شهرداری آغاز شده است.

وی افزود: نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است و تمام اقدامات انجام گرفته باید طبق طرح‌های از قبل کارشناسی شده و هدفمند باشد.

احمدی ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام گرفته در سال‌های پیش در نالشکینه بر لزوم ادامه فعالیت‌های عمرانی و فضای سبز در این مکان در سریع‌ترین زمان ممکن توسط بخش‌های مختلف شهرداری تأکید کرد.

وی در ادامه گفت: همچنین در بازدید از طرح احداث بخش جنوبی خیابان سی متری نالشکینه با بیان اینکه به زودی بخش جنوبی سی متری نالشکینه آسفالت و زیر بار ترافیک خواهد رفت، تصریح کرد: این معبر مهم در هدایت خودرو‌های عبوری به بخش شمال و جنوب شهر بوکان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

سرپرست شهرداری بوکان اضافه کرد: ساماندهی، اجرای فضای سبز و همچنین آسفالت این مسیر در دستور کار قرار گرفته است و به‌زودی این معبر به بخش شمالی خود واقع در دامنه نالشکینه متصل خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز