Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@17:13:53 GMT

مشکلات فضای ICT چطور پیگیری می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۸۵۸۱

مشکلات فضای ICT چطور پیگیری می‌شود؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، خردادماه سال گذشته بود که فریبرز نژاددادگر، دبیر و عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران به ضرورت ایجاد کمیته ICT و اقتصاد دیجیتال در مجلس و توانمندی مجلس در ایجاد اتحاد بیش از پیش، بین بدنه قانونگذار و اجرایی کشور با فعالان و متخصصان حوزه ICT تاکید کرده و گفته بود: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از اولویت‌های اصلی کشور است که برای بسیاری از چالش‌های پیش‌روی دولت راه‌حل‌هایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نژاددادگر  گفت: نمایندگان مجلس باید به عنوان پرچمداران تحول ماندگار در ایجاد راهکارهای میانبر برای حل چالش‌های پیش روی کشور اقدام کنند و عزم قوه قانون‌گذار را برای بهبود وضعیت فعلی به نمایش بگذارند و در این راستا، ایجاد ساختاری منسجم‌تر درباره فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور امری ضروری بود.

دبیر و عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با بیان اینکه بحث ایجاد کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس در سال‌های گذشته نیز بارها عنوان شده اما به نتیجه نرسیده بود، گفت: در دنیای امروز، با ابزارهای سنتی نمی‌توان به مواجهه با تغییرات بسیار موثری که در حوزه ICT در حال رخ دادن است، رفت. در واقع  ارتباطات و فناوری اطلاعات عامل اصلی و زیرساخت تحول است که مجلس باید به صورت خاص به آن توجه کند.

نژاددادگر در عین حال بیان کرد: کمیته ارتباطات مجلس در ذیل کمیسیون صنایع و معادن، چندین سال است که فعالیت می‌کند و بخش خصوصی از این کمیته که متشکل از نمایندگان مجلس است، تشکر و قدردانی می‌کند، ولی هدف از شکل‌گیری کمیته ICT جدید که ذیل فراکسیون راهبردی مجلس تشکیل شده این است که بازیگران اصلی در اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکارهای حوزه ‌ICT بتوانند مشکلات خود را با مجلس و  نمایندگان مطرح کنند.

وی یادآور شد:  اواسط خردادماه  سال گذشته، فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور طی نامه‌ای به نمایندگان دوره جدید مجلس، خواستار تشکیل کمیسیون «فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال» در مجلس شورای اسلامی شدند و در عین حال تعدادی از نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نیز  در نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس درخواست تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصادی دیجیتال را ارائه کردند.

در عین حال، محمدرضا میرتاج‌الدینی -رییس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی- هدف از تشکیل کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات در فراکسیون راهبردی مجلس را حمایت از توسعه شبکه ملی اطلاعات، توسعه شبکه ثابت و همراه و حمایت از کسب و کارهای دیجیتال و توسعه و حمایت از تولیدات مخابراتی داخلی و شبکه عنوان کرد.

به گفته میر تاج‌الدینی، موانع زیادی در حوزه فضای مجازی و کسب‌وکارهای اینترنتی در کشور وجود دارد که نمایندگان مجلس تلاش می‌کنند خلأهای قانونی برای توسعه اقتصاد دیجیتال را برطرف کنند.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از قوانین فناوری اطلاعات مورد غفلت قرار گرفته، افزود: در فراکسیون راهبردی مجلس به دنبال نظارت بر این قوانین هستیم. هم‌ اکنون مطالبات مردم در مناطق مختلف کشور بر محوریت توسعه شبکه ارتباطی قرار دارد و شبکه اینترنت باید با توجه به نیاز مردم توسعه یابد. کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات فراکسیون راهبردی مجلس از تمامی پیشنهادات و نظرات فعالان صنعت فناوری اطلاعات استقبال و این نقطه نظرات را برای رفع مشکلات این صنعت به‌کارگیری می‌کند.

همچنین سهیل یحیی‌زاده، رئیس کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات فراکسیون راهبردی مجلس گفته است: در این کمیته تلاش داریم تا بتوانیم طرح هایی که توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود را به صورت تخصصی براساس فرمتی که مورد درخواست نمایندگان در کمیته‌های داخلی مجلس است، تدوین کنیم. تاکید می‌کنم که هدف از ایجاد کمیته این است که این موارد را احصاء کند و برای آنها راه حل دهد تا در مجلس با کمک نمایندگان بخش خصوصی، آنها را بررسی کنیم و نهایی کنیم و در اختیار کمیته ارتباطات مجلس و همه کمیسیون های تخصصی بگذاریم تا نمایندگان مجلس بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند و عملکرد مجلس را تقویت کنند.

 

منبع: ایسنا پربیننده ترین محبوب‌ترین پسوردها در دنیا کدام اند؟ چند ترفند برای کاهش مصرف اینترنت هدیه ۲۵۰ هزار تومانی همراه اول به مناسبت روز دانشجو استفاده مرزنشینان از اینترنت کشور همسایه! چهار انتصاب جدید در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد دیجیتال فضای ICT مشکلات فضای ارتباطات و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات فناوری اطلاعات و ارتباطات فراکسیون راهبردی مجلس اقتصاد دیجیتال نمایندگان مجلس کمیته ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۸۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری

نمایندگان استان تهران در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور درباره هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری در تقسیمات جدید کشوری اعتراض خود را اعلام کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم، تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از تدوین نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خبر داد که در آن به تصمیمات برای تقسیمات جدید کشوری و تعرض به یکپارچگی شهرستان ری اعتراض شده است.

وحیدی: تشکیل استان تهران غربی در حال بررسی است متن این نامه که به امضای جمعی از نمایندگان تهران رسیده به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر وحیدی
وزیر محترم کشور

سلام علیکم؛
با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)؛ همانگونه که استحضار دارید، ملک ری یکی از کهن ترین شهرهای جهان با قدمت بیش از 8 هزار سال بوده و شیخ البلاد و عروس جهان اسلام با هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی خود با تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب به عنوان قبله تهران معرفی گردیده است.

پیرو اخبار واصله در خصوص طرح تشکیل استانهای تهران غربی و شرقی، تاکید می گردد طرح مذکور به هیچ وجه نباید منجر به جابجایی محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش‌های پنجگانه مرکزی، کهریزک، فشافویه، قلعه نو، خاوران، محدوده فرودگاهی حضرت مام(ره) و منطقه ویژه اقتصادی ری گردد.

هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده سیاسی کنونی، علاوه بر صدمه به هویت و تاریخ این شهرستان، خسارات جبران ناپذیری بر سرمایه های مادی و معنوی مردم ولایت مدار شهرستان ری وارد و موجبات اعتراض شدید اهالی و ساکنین را فراهم می آورد.

لذا تقاضامند است دستور فرمائید از هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری احتراز و قبله تهران بدون کوچکترین خدشه و به صورت یکپارچه در حریم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حفظ گردد و جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

بدیهی است با توجه به مطالبات مردمی جهت تحقق این مهم، از همه اختیارات و ظرفیت های قانونی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد گردید.

به گزارش تسنیم، اخیرا معاون سیاسی وزیر کشور از ادامه روند تشکیل استان تهران شرقی خبر داد و گفته بود این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • قدردانی فرمانده کل انتظامی کشور از نمایندگان مجلس
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری