Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عسکر جلالیان مدیرکل مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودکان وزارت دادگستری با اشاره به فشارهای حداکثری که آمریکا علیه مردم ایران در چند ساله گذشته وارد کرده گفت : اقدام های آمریکا نقض حقوق بشر است. مثلا درباره کرونا و مشکلاتی که اتفاق افتاد همه اینها نتیجه خباثت و شیطنت آمریکا بود و اگر آمریکا هم پیمانانش را که در ارسال واکسن و خدمات پزشکی تحت فشار قرار نمی داد این کمک ها خیلی سریع تر و روان تر انجام می گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسکر جلالیان معتقد است این حرکت فقط برای ایران نیست بلکه بسیاری ازکشور در این مدت به خاطر سیاست های آمریکا آسیب دیدند.

مدیرکل مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به اینکه حقوق بین الملل تجارت سلامت را آزاد کرده است گفت: به نظر می رسد آمریکا به حقوق بشر اعتقادی ندارند سال گذشته آمریکا مانع صادر شدن واکسن ماسک و وسایل درمان کرونا می شد.

عسکر جلالیان افزود : در دیگر حوزه ها هم این تحریم هست. مثلا در کشاورزی و حوزه مصرف آب و انرژی هسته ای در کشاورزی سراغ تحریم ایران رفته اند که این مسئله به زندگی شهروندان ایران صدمه می زند. اگرچه دانشمندان ایرانی نگذاشتند روند تولید در کشاورزی هم ضربه ببیند اما اگر این تحریم ها نبود قطعا وضع بهتر بود.

وی با اشاره به پیمان نامه سال ۱۹۸۹ اشاره کرد و گفت : بر اساس پیمان نامه سال ۱۹۸۹ افراد زیر ۱۸ سال کودک محسوب می شوند. آمریکا حرف از حقوق بشر می زند اما به کنوانسیون حقوق کودک ۱۹۸۹ ملحق نشده است که بزرگترین حرکت ضد بشری است. آمریکا کودکان را بسیار آسیب پذیر و دچار چالش کرده است.

مدیرکل کنواسیون حقوق کودک گفت: به همین دلیل حجم بالایی از کودکان به خاطر کرونا آسیب دیدند و اینها در جامعه بین المللی تعهدی ندارند که جواب بگویند. شاهد سهل انگاری های زیادی هستیم که آمریکا انجام داد و آسیب ان به سازمان بهداشت جهانی و دیگر کشورها هم رسید.

جلالیان ضمن نقد عملکرد آمریکا در زمینه حقوق بشر گفت: آمریکا حرف حقی می زند که مراد آنها باطل است آمریکا درباره آزادی صحبت می کند اما چیزی جز استبداد برای ملت ها ندارند. حرف از آبادانی می زنند ولی میراث اش برای کشورها خرابی و بدبختی است. درست معنای ان جمله زیبای امیرالمومنین است که کلمه الحقه یراد به الباطل"

وی در انتها با اشاره به حوادث افغانستان و بلوایی که سیاست آمریکا در این کشور بعد از ۲۰ سال ایجاد کرد، گفت: اصولا این رفتار سیاسی آمریکا است هر جایی که آنها حضور پیدا کردند اوضاع را پیچیده کردند. هر جا آمریکا رفته ظلم افزایش یافته است. اما خوشبختانه مسیر فضای بین الملل به سمتی رفته که هر روز آمریکا تنها تر می شود و نوعی انزوا سراغ آمریکا امده است.

کد خبر 5369580

منبع: مهر

کلیدواژه: حقوق کودکان تحریم آمریکا دموکراسی مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم مذاکرات وین سیدابراهیم رئیسی علی باقری هیئت دولت ایالات متحده امریکا برجام محمد باقر قالیباف صحن مجلس وزارت امور خارجه ایران پیام تسلیت حسین امیرعبداللهیان لایحه بودجه حقوق کودک حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی

وزیر امور خارجه ایران در اولین دیدار خود در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی با همتای مصری خود سامح الشکری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش برنا، شب گذشته، وزیر امور خارجه ایران در راس هیاتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا وارد این کشور آفریقایی شد و مورد استقبال قرار گرفت.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش‌نویس قطعنامه فلسطین، پیش‌نویس بیانیه بانجول و پیش‌نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در حاشیه این اجلاس با مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو می‌نماید.

دیگر خبرها

  • ۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
  • امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • ورود وزیر خارجه ایران به گامبیا
  • ورود امیرعبداللهیان به گامبیا
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی
  • فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند