Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمود عباس زاده مشکینی، در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر خارجه و معاونانش گفت: این جلسه از ساعت ۱۲ تا ۱۶:۳۰ در محل وزارت خارجه تشکیل شد. در این نشست وزیر خارجه، معاونان و دستیارانش نیز حضور داشتند.

وی افزود: وزیر خارجه گزارش مفصلی در خصوص ابعاد مختلف سیاست خارجی و همکاری‌های بین‌المللی از جمله مذاکرات اخیر وین ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برداشت کمیسیون از این گزارش این بود که طرفین مذاکره در این دوره تلاش کردند از سقف و کف مطالبات و انتظارات متقابل ارزیابی داشته و با برنامه در مراحل بعدی حضور یابند. لذا با همین جمع بندی برای تصمیم گیری به پایتخت‌های خود مراجعه کردند.

وی افزود: ایران با حسن نیت و جدیت وارد مذاکره شده و طرف ۴+۱ و به ویژه غربی‌ها باید برای مذاکره و توافق جدیت داشته باشند.

عباس زاده افزود: دور دوم مذاکرات از روز پنجشنبه شروع خواهد شد. با توجه به داشته‌های جمهوری اسلامی ایران به نظر می‌رسد زمینه‌های لازم برای توافق برد – برد وجود دارد. چون ایران به هیچ وجه تن به مذاکره برد – باخت نخواهد داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: طبق گزارش معاونین وزارت خارجه و ارائه آمار سفرهای دیپلماتیک، ارتباط با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به ویژه با امارات و عربستان سعودی به دلیل استقبال متقابل با جدیت و سرعت ادامه دارد.

وی در پایان گفت: وزیر خارجه همچنین در این جلسه گزارش جامعی در خصوص عادی سازی و ترمیم و تقویت و گسترش روابط با جمهوری آذربایجان داد که نهایتا منجر به دیدار روسای جمهور ایران و آذربایجان در عشق آباد شد.

منبع: ایسنا پربیننده ترین هشدار رییس جمهور به دلالان رتبه‌بندی معلمان به کجا رسید؟ رفع تحریم ها با قوت دنبال می شود نباید مانعی در روابط ایران و امارات باشد / از امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت می کنیم با کسری بودجه جدی مواجه هستیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت امور خارجه وزیر امور خارجه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مذاکرات وین مذاکرات برجام وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده امروز سه شنبه تاکید کرد که "اکنون" زمان آن است که حماس با چارچوب پیشنهادی آتش بس بدون تاخیر یا بهانه بیشتر موافقت کند.

به گزارش عرب نیوز، به عبارت دیگر، مصر توافقی را ارائه کرد که در آن از گروه مبارز فلسطینی می‌خواهد در ازای توقف خصومت‌ها در غزه، ۳۳ اسیر اسرائیلی را که از ۷ اکتبر در نوار غزه نگهداری می‌شوند، آزاد کند. یک فرد آشنا با این موضوع قبلا به CNN گفت که این گروه در حال بررسی توافق پیشنهادی قاهره است.

بلینکن تاکید کرد: ایالات متحده بر برقراری آتش بس و بازگرداندن اسرا به خانه متمرکز است.

سخنگوی جنبش حماس دیروز دوشنبه تاکید کرد که تا زمانی که اسرائیل خواسته‌های این گروه را برآورده نکند، هیچ توافقی برای آتش بس یا آزادی اسرای اسرائیلی وجود نخواهد داشت.

طبق پیشنهاد مطرح شده آتش بس، به ازای هر اسیر اضافی آزاد شده، آتش بس یک روز تمدید می‌شود. در این دوره، هر دو طرف در مذاکراتی با هدف پایان دادن به جنگ و آزادی همه اسرای باقی‌مانده شرکت خواهند کرد. یسرائیل کاتز وزیر امور خارجه اسرائیل پیشتر گفته بود که در صورت دستیابی طرفین به توافق، تهاجم رفح به حالت تعلیق در خواهد آمد.

اوایل روز دوشنبه، بلینکن گفت که ایالات متحده به نهایی کردن یک توافق امنیتی با عربستان سعودی نزدیک است که در صورت عادی سازی روابط خود با اسرائیل، این توافق به ریاض ارائه خواهد شد.

هرتزوگ و بلینکن چهارشنبه در تل آویو دیدار خواهند کرد

دفتر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه اعلام کرد که وی روز چهارشنبه ساعت ۸:۱۵ صبح به وقت محلی در تل آویو با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده دیدار خواهد کرد.

انتظار می‌رود دیدار بلینکن از اراضی اشغالی بر مذاکرات صلح برگزار شده در مجمع جهانی اقتصاد و همچنین پروژه اسکله موقت بندر اشدود متمرکز باشد. وی قرار است فردا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و درباره این موضوعات گفتگو کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود