Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@19:18:22 GMT

تسهیل در تجارت با ثبت اطلاعات در سامانه انبارها

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۹۱۴۹

تسهیل در تجارت با ثبت اطلاعات در سامانه انبارها

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: برای تسهیل در تجارت، اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف شدند با مراجعه به سامانه انبارها، کالاهای مشمول خود را در سامانه ثبت کنند.

به گزارش مشرق، «سیدمجتبی سجادی» در خصوص رصد دقیق ثبت موجودی انبارها و مراکز نگهداری کالا تصریح کرد: براساس تکلیف محوله قانونی از جمله قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین‌نامه‌های مربوطه، تمام انبارها، سردخانه‌ها، سیلوها و مراکز نگهداری کالاهای متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی (از جمله دولتی و غیر دولتی) موظف به ثبت مشخصات مالک کالا، نوع و میزان کالاهای ورودی و خروجی از این اماکن در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بر اساس تدابیر اتخاذ شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و به منظور شفافیت در عرضه و موجودی کالا، زنجیره کالا و تسهیل در تجارت تمام اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف شدند با مراجعه به سامانه انبارها کالاهای مشمول خود را در سامانه مورد نظر ثبت کنند.  

سجادی خاطرنشان کرد: بر این اساس با تصمیم مراجع ذی صلاح بیش از ۶۱۳ قلم کالای حساس و ضروری از جمله گوشت قرمز، مرغ، برنج، روغن نباتی، قند، شکر، لبنیات، تخم مرغ، نهاده های دامی، لاستیک، کاغذ و روغن موتور مشمول ثبت و رصد در انبارها قرار گرفته و  بیش از یک میلیون انبار و مراکز نگهداری کالا در سراسر کشور موظف شدند، تمام اطلاعات مربوط به کالاهای مذکور از جمله ورودی، خروجی و اعلام موجودی آن را در سامانه مذکور ثبت کنند.  

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت تاکید کرد: کالاهای موجود در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا تحت رصد و اشراف مستقیم بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های نظارتی قرار داشته و در صورت مشاهده هرگونه تخطی و مغایرت موجودی کالاها در سامانه موصوف، حسب مورد مراتب تحت عنوان قاچاق کالا، عرضه خارج از شبکه، احتکار و اختفا و امتناع از عرضه به مراجع قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی منعکس خواهد شد.

سجادی گفت: سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا به طور مستمر و ویژه از سوی کارشناسان وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد رصد و پایش قرار گرفته و همواره به عنوان یک سامانه مرجع، برای دستگاه های تصمیم گیر جهت اطلاع از موجودی کالاها و تامین اقلام حساس و ضروری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت سامانه جامع انبارها وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان تعزیرات وزارت صنعت قیمت های روز در یک نگاه انبارها و مراکز نگهداری کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است

فرماندار ماکو با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه در خصوص گمرک گوربولاق این کشور گفت: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

نادر کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه و رئیس اداره مدیریت مرزی این کشور در خصوص بررسی مسائل و مشکلات مرزی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم و پییگری‌های استاندار آذربایجان‌غربی و دیدار اخیر با استاندار وان ارتقا سطح روابط دو کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: توجه به توسعه تجارت و مراودات مرزی و تسهیل ترددهای مرزی از جمله سیاست‌هایی است که پیگیری می‌شود.

فرماندار ماکو با اشاره به کندی تردد در گمرک بازرگان گفت: عملیات ساختمانی در گمرک گوربولاق ترکیه موجب ایجاد مشکل برای مسافران و خودروهای باری شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه بازرگان بزرگ‌ترین گمرک زمینی کشور بوده و سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از این گمرک تردد می‌کنند، تصریح کرد: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

وی مدیریت سیل در نواحی مرزی را نیز یکی از محورهای این دیدار بیان کرد و ادامه داد: سیل روستای سوریک یکی از موارد مورد بحث دیگر بود که دیواره مرزی ترکیه عامل آن تشخیص داده شده است که در این جلسه مطرح شد.

کاظمی عنوان کرد: به طرف مقابل گفته شد که در چندین نقطه از دیواره مرزی ترکیه آبراهه‌هایی برای پیشگیری از وقوع سیل پیش‌بینی شود.

کد خبر 749206

دیگر خبرها

  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه تجارت
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا