Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@14:29:36 GMT

افزایش 39 درصدی صادرات خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۹۲۲۹

افزایش 39 درصدی صادرات خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز امین قربانی، رئیس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در نشست خبری با رسانه‌ها با اعلام افزایش ۳۹ درصدی صادرات خراسان شمالی، اظهارکرد: طی ۸ ماه امسال ۲۷۹هزار ۶۰۰ تن کالا به ارزش ۹۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار کالا از خراسان شمالی صادر شد که نسبت به سال گذشته از نظر وزنی ۳۹ درصد و از نظر ارزشی ۹۲ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی محصولات پتروشیمی (اوره، ملامین، آمونیاک و ازت، محصولات فولادی، شمش آلومینیوم، سیمان، پریفورم، مواد غذایی، محصولات کشاورزی و.... سایر کالاهای صنعتی را از عمده کالاهای صادراتی از خراسان شمالی ذکر کرد و افزود: این میزان کالا به کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، ازبکستان، آلمان، چین، ترکیه، اوکراین، پاکستان، لهستان، سوریه، روسیه، قزاقستان، گرجستان، آذربایجان، نیوزلند، مالزی، بلژیک، کویت، اتریش، عمان ، اندونزی و امارات متحده عربی صادر شده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان سهم گمرک از صادرات استان را نیز در این مدت از نظر ارزشی ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و از نظر وزنی ۳۸ هزار و ۸۰۰ تن ذکر کرد و ادامه داد: این میزان صادرات نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۱۲.۷درصد و از نظر وزنی ۶۳ درصد کاهش داشت. 

وی خاطرنشان کرد: طی مدت یاد شده در بخش صنعت ۸۳ هزار و ۳۰۰ تن به ارزش 16 میلیون دلار کالا صادر شده که 16.3 درصد صادرات را به خود اختصاص داده است. 

قربانی با اشاره به میزان صادرات محصولات فولادی، شمش آلومینیوم، سیمان و دیگر محصولات صنعتی گفت: صادرات پتروشیمی هم با ۹۵ هزار و ۲۰۰ تن کالا به ارزش ۸۱ میلیون ۳۰۰ هزار دلار ۸۲.۶ درصد صادرات را به خود اختصاص داده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۱۳۵ درصد و از نظر وزنی ۳۲ درصد افزایش داشته است. 

وی افزود: طی ۸ ماه امسال ۲ هزار و ۱۰۰ تن محصولات کشاورزی به ارزش ۱.۰۵ میلیون دلار صادر شده که یک درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۸۷ درصد و از نظر وزنی ۸۶ درصد کاهش داشته است. 

قربانی همچنین افزود: طی ۸ ماه امسال ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۲۷ میلیون و ۹۰۰دلار از کشورهای چین، روسیه، سودان، پاکستان، امارت متحده عربی، آلمان، کره جنوبی، ترکیه، هندوستان، هلند، اتیوپی، دانمارک، اتریش و عمان، انگلستان، تایوان، ایتالیا و ترکمنستان وارد شده که از نظر ارزشی ۱.۸ درصد کاهش و از نظر وزنی ۲۰۰ درصد افزایش داشته است. 

وی خط تولید لوله فلنج، نیکل، پودر آلومینا، پودرآهن، فیلتر المنت، محفظه پلاستیکی شمارشگر کنتور آب، شیر تقلیل فشار، پودر چداش، شیرهیدرولیکی و شکر خام، برنج نیمه سفید خام فراوری نشده، روغن هیدرولیک ضد اتش، دانه خام قهوه و... را نیز از جمله کالاهای وارداتی به استان ذکر کرد.

انتهای‌پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی صادرات سال گذشته از نظر درصد و از نظر خراسان شمالی نظر وزنی نظر ارزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۹۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، امیرجمشیدی گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش۱۵۵میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

وی اظهار داشت: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

جمشیدی بیان داشت: امارات حدودا ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشور‌ها است.

وی افزود: واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

جمشیدی با اشاره به واردات کالا‌های اساسی از گمرکات مازندران اظهار داشت طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی‌ها وروغن‌های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته