Web Analytics Made Easy - Statcounter

شركت پالايش نفت تبريز در سال ١٣٥٣ توسط شركت UOP طراحى و توسط شركتSnamprogetti  در زمینی به وسعت ٢٠٠ هكتار جنوب‌غربى شهر تبريز احداث گرديد. اين شركت در بهمن سال 1356 با ظرفيت اسمى 80 هزار  بشكه در روز راه اندازى شد و با تلاش متخصصين داخلى در سال 1371 ظرفیت اسمی آن به 110هزار بشکه در روز افزایش یافت.
در سال 1377 بر اساس سیاست های جاری وزارت نفت، ساختار سازمانى اين مجتمع پالايشى تغییر یافته و در قالب شركتی و تحت عنوان شركت پالايش نفت تبريز به کار خود ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين شركت در سال ١٣٨٧ به سهامی عام تبديل گرديد و دو سال بعد در راستای سياست‌های كلى ابلاغى از سوى مقام معظم رهبرى و اجرای اصل 44  قانون اساسی در سازمان بورس و اوراق بهادار كشور پذيرش شد. شركت پالايش نفت تبريز هم اكنون سهم حدود ٧ درصدی از توان تصفيه نفت‌خام كل كشور را به خود اختصاص داده و تأمين بخشی از سوخت موردنیاز شمال‌غرب كشور شامل استان‌هاى آذربايجان‌شرقى، آذربايجان‌غربى، زنجان و كردستان را بر عهده دارد. نفت خام مورد نیاز شرکت به میزان 110 هزار بشکه در روز از میادین نفتی جنوب کشور توسط خط لوله تأمین می‌شود.
پالایش نفت تبریز با تأمین خوراک، تولید و عرضه فرآورده‌های پتروپالایشی مورد نیاز مشتریان با استانداردهای کیفی روز یکی از شرکت های پیشرو در این زمینه است و تلاش می کند تا با توسعه پایدار و سیستمی کسب و کار از طریق مدیریت زنجیزه تأمین، معماری برند و ارتقای کیفی محصولات با تأکید بر توان‌مندی‌ها و پتانسیل‌های داخلی به یکی از ده شرکت برتر پتروپالایشی آسیا با اعتبار جهانی تبدیل شود.
عملکرد درخشان پالایش نفت تبریز در تامین مستمر انرژی برای شمال غرب کشور، تولید و عرضه محصولات متنوع پتروپالایشی، اتکا به توان متخصصان داخلی و توجه به مسایل زیست محیطی در تولید محصولات و اجرای طرح های توسعه ای سبب شد تا این واحد پالایشی به عنوان واحد نمونه صنعت و معدن انتخاب شده و در مراسمی که به همین مناسبت در یازدهم آذرماه در مرکز همایش های بین المللی خاوران تبریز برگزار گردید، از مدیرعامل این مجموعه، مهندس غلامرضا باقری دیزج تجلیل و قدردانی شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تبریز پالایش نفت واحد نمونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۹۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد

دریافت 20 MB

تصویربردار: حسین نوری

کد خبر 6090576

دیگر خبرها

  • تمایل زیمبابوه به استفاده از صنعت تراکتورسازی ایران
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی