Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@08:52:30 GMT

پایان ۳۴ سال چشم انتظاری مادر شهید در بیرجند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۹۹۱۴

پایان ۳۴ سال چشم انتظاری مادر شهید در بیرجند

ایسنا/خراسان جنوبی مادر و خانواده شهید «علیرضا حسینی» امروز میهمان بیرجندی‌ها بودند و مورد استقبال مردم شهیدپرور خراسان‌جنوبی قرار گرفتند.

۳۴ سال چشم‌انتظاری خانواده شهید علیرضا حسینی برای دیدار با فرزند شهید خود در  بیرجند، امروز، ۱۶ آذرماه به پایان رسید و شیرینی وصال در میان استقبال‌کنندگان از این خانواده، تلخی فراق را کمرنگ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، چهارمین شهید گمنامی که هویت وی به‌ تازگی در خراسان‌جنوبی شناسایی شده، «علیرضا حسینی» اهل شهرری است که سال ۱۳۶۷ در تک دشمن در منطقه مهران در سن ۲۱ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش ۲۸ خرداد سال ۱۳۸۶ همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، تشییع و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند به خاک سپرده شد.

مادر این شهید تازه شناسایی شده که از تهران به بیرجند آمده است، گفت: من فقط یک فرزندم را دادم و اگر نیاز باشد خودم و فرزندان دیگرم را هم در راه اسلام و کشور فدا می‌کنم.

"رباب موحد" با ابراز تشکر از مردم خراسان جنوبی در گرامی‌داشت فرزند شهیدش افزود: مصیبت من که از مصیبت حضرت زینب (س) بیشتر نیست و افتخار می‌کنم فرزندم را برای وطنم اهدا کرده‌ام.

وی گفت: برخی مادران شهدا سه تا چهار فرزند خود را برای پایداری این کشور فدا کردند که در قبال آنها خجالت می‌کشم و به عنوان مادر شهید، کوچک همه شما دانشجویان، اساتید، مردم، مسوولان و نیروهای نظامی و انتظامی هستم.

مادر شهید حسینی اضافه کرد: فرزند ما داوطلب رفت تا نامردها وارد کشور نشوند اما الان دشمن پنهان شده و نمی‌تواند این عظمت را ببیند.

وی از مردم خواست تا شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر دهند و گفت: دشمن بداند که هرچه شهید بدهیم باز هم داوطلب می‌آییم.

موحد افزود: علیرضا از من خواست که بعد از ازدواج با همسرش در مشهد زندگی کنند که من هم قبول کردم، وقتی جبهه رفت فقط یکبار آمد و بار دیگر که رفت نیامد اما امروز بعد از ۳۳ سال مجاور امام رضا (ع) آرمیده است و شما مردم برای علیرضا مراسم دامادی گرفتید.

وی گفت: ما هر سال برای امام حسین (ع) نذری داده‌ایم و این بار فرزندمان را برای امام حسین (ع) دادیم، مردم بیرجند هم فرزندم را تکریم کردند و علیرضا همین جا می‌ماند و من هم به بهانه زیارت امام رضا (ع) به بیرجند می‌آیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهید گمنام خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانی شدن مادر روحانی شهید حبیب الله رضایی در رودسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رودسر گفت: حاجیه خانم طیبه نصراله زاده مادر روحانی شهید حبیب رضایی گورجی صبح امروز در سن ۸۴ سالگی، به علت کهولت سن به دیدار حق شتافت.

صابر سبحانی افزود: پیکر این مادر شهید فردا پنجشنبه، ١٣ اردیبهشت در رودسر تشییع و در گلزار شهدای این شهر، در جوار مزار فرزند شهیدش به خاک سپرده می‌شود.

حبیب اله رضایی گورجی سال ۶۵ در منطقه شلمچه، در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • ۴۲ سال چشم انتظاری خانواده شهید مفقود الاثر مشهدی پایان یافت
  • آسمانی شدن مادر روحانی شهید حبیب الله رضایی در رودسر
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز
  • تحلیف سربازان مرکز آموزشی امام رضای بیرجند و مراسم گرامیداشت روز معلم
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید در شیراز
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • پایان انتظار ۴۲ساله خانواده شهید در اصفهان
  • اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت برگزار می شود
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود