Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع محلی در استان الحسکه گفتند که نیروهای ارتش سوریه اجازه ندادند کاروان متعلق به نظامیان تروریست آمریکایی از ایست‌وبازرسی شهر قامشلی عبور کند.

به گزارش مشرق، یک ایست و بازرسی متعلق به ارتش سوریه در استان الحسکه واقع در شمال شرق این کشور مانع از عبور یک کاروان آمریکایی شد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی گزارش داد که نیروهای ارتش این کشور اجازه ندادند پنج خودروی زرهی متعلق به نظامیان تروریست آمریکایی از ایست‌وبازرسی شهر قامشلی عبور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع محلی گفتند که تروریستهای آمریکایی قصد داشتند از قامشلی به روستای «الصالحیه» بروند، ولی نیروهای سوری، کاروان آمریکایی را مجبور به عقب‌نشینی و تغییر مسیر کردند.

سانا همچنین خبر داد که یک کاروان دیگر آمریکا هم شامگاه گذشته در منطقه «الیعربیه» هدف بسته انفجاری قرار گرفت.

منابع محلی به سانا گفتند که دو بسته انفجاری در مسیر این کاروان آمریکایی در شرق استان الحسکه منفجر شد که باعث وارد شدن آسیب بسیاری به این کاروان شد.

ستان الحسکه و مناطق تحت کنترل کردهای سوریه همواره شاهد تنش و درگیری میان عشایر و ساکنین منطقه با نیروهای اشغالگر آمریکایی و شبه‌نظامیان «قسد» بوده است.

روز یکشنبه نیز منابع خبری سوریه از وقوع چندین انفجار مهیب در داخل پایگاه نظامی آمریکا واقع در منطقه «التنف» در جنوب شرق سوریه خبر دادند.

روز شنبه نیز پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی «کونیکو» واقع در دیرالزور سوریه هدف حمله راکتی قرار گرفته بود.

منابع محلی در الحسکه در دوم آذر ماه جاری از انفجارهای مهیب در پایگاه غیرقانونی آمریکا در روستای «خراب الجیر»، واقع در پنج کیلومتری شهر مرزی الیعربیه خبر دادند. این انفجارها حاصل شلیک چهار راکت از یک پهپاد بود.

حضور ارتش آمریکا در سوریه به بهانه مبارزه با داعش در حالی است که دیگر خبری از خلافت ادعایی داعش نیست و دولت سوریه از ابتدا حضور آمریکا را اشغالگری و بدون مجوز حاکمیت سوریه دانسته است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت سوریه ایالات متحده آمریکا الحسکه میدان نفتی کونیکو ارتش آمریکا دولت سوریه شبه نظامیان قسد داعش قیمت های روز در یک نگاه منابع محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۰۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا

به گزارش جام جم آنلاین، مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اعلام کرد که رزمندگانش ساعت ۲۳:۱۰ پنجشنبه شب در نزدیکی پایگاه «رویسات العلم» در بلندی‌های اشغالی کفرشوبا، یک کاروان مکانیزه ارتش رژیم صهیونیستی را در کمین ترکیبی گرفتار کردند.

مقاومت اسلامی در بیانیه کوتاهی که سحرگاه روز جمعه منتشر کرد، مسؤولیت این عملیات را بر عهده گرفت و توضیح داد که مجاهدانش کاروان نظامی صهیونیست‌ها را با موشک های هدایت شونده، توپخانه و سلاح‌های راکتی هدف قرار دادند.

در جزئیات بیشتر، مقاومت حزب الله تأکید کرد زمانی که کاروان ارتش اشغالگر به نقطه کمین رسید، با سلاح‌های هدایت شونده، توپخانه و راکت هدف قرار گرفت که طی آن دو خودرو نظامی منهدم شد و دشمن صهیونیستی برای خارج کردن تلفات خود مجبور به ایجاد ستون‌های دود شد.

منابع المیادین فاش کردند که یک کامیون نظامی متعلق به گردان 12 تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در میان کاروان مکانیزه این رژیم بود که در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در کمین مقاومت قرار گرفت.

منابع مذکور تاکید کردند که کامیون‌های نظامی رژیم صهیونیستی بر اثر اصابت مستقیم موشک هدایت‌شونده در مجاورت این پایگاه به طور کامل منهدم شدند. همچنین گلوله‌های شلیک شده توسط رزمندگان مقاومت به محل تجمع نظامیان اشغالگر در داخل پایگاه اصابت و تلفات و صدمات قطعی به آنها واردکرد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که در زمان وقوع این عملیات، پایگاه رویسات العلم رژیم صهیونیستی در بلندی‌های کفرشوبا هدف آتش مستقیم رزمندگان حزب الله قرار گرفت و بخش‌هایی از پایگاه برای مدتی در آتش سوخت.

رژیم صهیونیستی انتشار اخبار مربوط به این حمله ترکیبی و کمین مرگبار حزب الله را ممنوع کرد و اطراف شهرک کفرشوبا را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.

سخنگوی ارتش اشغالگر هم از وقوع «یک حادثه امنیتی سخت» در مرزهای لبنان و تبادل آتش بین نیروهای حزب الله و نظامیان صهیونیست در مزارع اشغالی شبعا و اعزام بالگرد به منطقه درگیری خبر داد.

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اندکی پیش از این عملیات در بیانیه‌ دیگری اعلام کرده بود که مجاهدانش یک یگان متعلق به ارتش اشغالگر را در پایگاه نظامی المالکیه اشغالی هدف قرار دادند. نظامیان صهیونیست که تحت نظارت رزمندگان حزب الله قرار داشتند، هنگام ورود به پایگاه المالکیه هدف آتش مستقیم توپخانه حزب الله قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • حزب‌الله لبنان کاروان نظامی اشغالگران را در کمین پیچیده‌ای به دام انداخت
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا