Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا ثقفی مدیرعامل شرکت دیریلینک اینترنشنال گفت: در حال حاضر پروژه سیری با پیشرفت حدود ۷۰ درصدی و پیش افتادگی سه هفته از برنامه زمان بندی است.

او تاکید کرد: تاکنون حدود یک و نیم میلیون بشکه نفت از چاه‌های تکمیل شده در این پروژه تولید شده است.

ثقفی خاطرنشان کرد: حفاری میدان اسفند سال‌ها پیش به شرکت توتال واگذار شد که پس از حفاری ناموفق ۴ حلقه چاه پروژه را برای مدتی رها کرد و در ادامه پس از تقویت تیم مهندسی و عملیاتی خود موفق به حفر تعدادی چاه شد که متاسفانه تا کنون تعداد نسبتا بالایی از آن‌ها دچار مشکل مچالگی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۷ سال بعد از آن یک دکل  برای حفاری در این میدان مستقر و پس از ۴۰۰ روز موفق به حفاری یک چاه در میدان اسفند شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از چاه‌های میدان نفتی اسفند که در اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ به دلیل کاهش تولید تکلیفی از خط تولید خارج شده بود، علی رغم تلاش متخصصین  شرکت نفت فلات قاره پس از ۱۰ سال توقف با وجود برخی محدودیت‌ها ازجمله مشکلات تامین کالا، استفاده از خدمات حفاری پیمانکاران خارج از کشور از جمله ژل پلاگ، با اتکا به دانش و توان مدیریتی، کادر مهندسی و نیرو‌های عملیات حفاری شرکت DCI با نگاه به داخل و استفاده از امکانات، تخصص، دانش و تجربیات پیمانکاران بومی کشور به منظور تامین کالا و خدمات فنی، این چاه با موفقیت به تولید رسید.

مدیرعامل شرکت دیریلینگ اینترنشنال ادامه داد: هم اکنون تولید نفت از این چاه بیش از ۲ هزار و ۷۵۰ بشکه در روز و یک میلیون و ۷۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز است.

ثقفی افزود: از آنجایی که انجام فعالیت‌های تولیدی و توسعه‌ای در حوزه آب‌های مرزی خلیج فارس از اهمیت بالایی برخوردار است شرکت DCI با هدف صیانت از منافع ملی پذیرفت در کنار پروژه سیری ۳ چاه میدان نفتی نصرت را با دکل DCI-۱ تعمیر کند هرچند که این تصمیم روند رو به رشد پروژه سیری را کند خواهد کرد با این وجود در راستای افزایش تولید، درخواست شرکت نفت فلات قاره برای استفاده از دکل DCI-۱ در میدان نصرت در برنامه کاری شرکت DCI قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این پروژه تمام تلاش برای بومی سازی و تجهیز کردن دکل حفاری برای کار با گل سنگین (براساس مستندات سازنده، دکل‌های DCI-۱&DCI-۲ توان کار با گل سنگین بالای ۱۲۰PCF را ندارند) انجام شد.

ثقفی اعلام کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده با اتمام پروژه سیری نفت حاصل از این پروژه روزانه به میزان ۱۶ هزار بشکه در روز خواهد رسید که طی هفته آتی تولید روزانه تجمعی از چاه‌های تکمیل شده در پروژه سیری بیش از ۱۰ هزار بشکه در روز می‌رسد این در حالی است که با تکمیل ۳ چاه تزریقی در میدان سیوند، توان تزریق آب در منطقه سیری ۱۲ هزار بشکه در روز در راستای صیانت از تولید افزایش یافته است.

تولید روزانه حدود ۵ هزار بشکه نفت و ۴ میلیون فوت مکعب گاز حاصل از پروژه سیری

وی اشاره کرد: گاز حاصل از تولید پروژه سیری در میدان اسفند حدود ۴ میلیون فوت مکعب گاز در روز است که می‌تواند به عنوان خوراک NGL سیری مورد استفاده قرار می‌گیرد که با اتمام عملیات حفاری و تکمیل چاه‌های E۱P۶ و E۳P۴ توسط شرکت DCI در میدان اسفند تولید نفت در این میدان ۵ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: درآینده جزئیات بیشتر در خصوص عملیات پیچیده تعمیر پایه دکل با استفاده از توان و مدیریت داخلی در دسترس همکاران صنعت حفاری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروژه سیری تولید نفت هزار بشکه در روز میدان اسفند پروژه سیری شرکت DCI

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۰۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر پنجشنبه سیدمحمد دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان و علی وفایی مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گلستان از مجموعه پرورش ماهی در قفس در خلیج گرگان بازدید کردند.

در این بازدید سیدمحمد دهنوی اظهار کرد: تا کنون تعاونی‌ها و فعالان بخش خصوصی استقبال بسیار خوبی از این پروژه داشته‌اند.

وی افزود: ماهی قزل‌آلای تولید شده در این پروژه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و کشورهای همسایه به ویژه روسیه متقاضی جدی این تولید استان گلستان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: هرچه بتوانیم در سال جاری کمک خواهیم کرد که این تولید گسترش یابد و معتقدیم دریا برای ما یک نعمت است.

وی خاطرنشان کرد: بازگشایی خلیج گرگان باعث شد ما بتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

پرورش ۱۰ هزار تن ماهی در قفس

در ادامه اسماعیل جباری مدیرکل شیلات گلستان هم اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر است ۱۰ هزار تن ماهی در قفس و پن پرورش داده و برداشت شود.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰ قفس و پن در دریای خزر توسط استان گلستان مستقر است

مدیرکل شیلات گلستان گفت: در نیمه نخست سال ماهی‌های گرمابی و در نیمه دوم سال ماهی‌های سرد آبی پرورش داده می‌شود.

وی یادآور شد: در این پروژه برای یک هزار نفر برنامه‌ریزی اشتغال انجام شده است.

کد خبر 6088617

دیگر خبرها

  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران