Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست دانشجویان با پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما عصر امروز در دانشگاه صدا و سیما برگزار شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، نشست دانشجویان با پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما عصر امروز در دانشگاه صدا و سیما برگزار شد.

حسین قنواتی، عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، در این مراسم، طی سخنانی اظهار داشت: رسانه ملی که باید در جهاد همگانی برای احیای نهال امید، پرچمدار باشد، تا پیش از این خود با در پیش گرفتن رویکردی محافظه‌کارانه و مواجهه بیست و سی‌وار به مسائل استفاده از عبارات مضحکی همچون «و اما واقعیت ماجرا» تیشه به ریشه سرمایه اجتماعی می‌زد و تغییر این رویه نیازمند نگاهی تحول گرایانه و مبتنی بر ابتکار، انعطاف و استقلال در عمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: منظور ما از استقلال نهادهای حاکمیتی این نیست که صدا و سیما خلاف سیاست‌های کلان و امنیت کشور عمل بکند بلکه منظور این است که صدا و سیما برای اقدام در جهت تامین امنیت و منافع کشور منتظر دستور نمانده و خود اولویت را تشخیص دهد.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تاکید کرد: حضور به موقع صدا و سیما در به تصویر کشیدن تجمعات اعتراضی مردم اصفهان و شهرکرد هرچند نشان از درک این رویکرد توسط صدا و سیما دارد، اما باید توجه داشت که با نگاهی ساده انگارانه نمی توان به زبان مردم تبدیل شد. این پرسش وجود دارد که صدا و سیما غیر از بردن دوربین به وسط جمعیت چه ایده دیگری برای پرداخت عمیق تر به مسائل مردم دارد؟

قنواتی با طرح این پرسش که چند گفت‌وگوی کارشناسانه تاکنون در مورد آسیب شناسی دقیق بحران آب در اصفهان انجام شده است؟،‌ تصریح کرد: استقلال مالی رسانه‌ ملی از عوامل موثر در حفظ استقلال فکری این نهاد است؛ لکن این استقلال مالی نباید به هر قیمتی صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: باید حواسمان باشد که تبلیغ پوشاک و خوراک و... ما را به دام تبلیغ سبک زندگی تجملگرایانه نیاندازد و ابتکار تحول در رسانه ملی نیازمند تشکیل اتاق فکرهایی است که بتواند ناهماهنگی‌های سیاست های کلان کشور با سیاست‌های صداو سیما را از بین برده و متناسب با اقتضائات فرهنگ بومی به خلق ایده بپردازد که نمونه‌ی بارز آن مسئله اقتصاد مقاومتی و نقش صداوسیما در تحقق آن است.

وی با اشاره به نیروسازی و تربیت نیرو به عنوان یکی از موانعی که قدرت مانور و انعطاف را از رسانه ملی گرفته‌،‌ اظهار داشت: تربیت نیروی رسانه‌ای آگاه به اقتضائات روز رسانه، از مواردی است که باید در دستور کار صداوسیما قرار بگیرد وگویا بی‌دقتی در انتصابات، نبود ساختار مشخص در جذب نیرو موجب شده که نیروهای صداوسیما پس از چندی به ضد این سازمان تبدیل شوند و اظهار کنند که از ابتدا اشتراکاتی با صداوسیما نداشتند.

قنواتی افزود: آن چه که در سال‌های اخیر شاهد بودیم، ضعف ساختارهای نظارتی در صداوسیما بود. برای مثال کارگردان‌هایی با پروژه‌های شکست‌خورده‌ مکرر، هم‌چنان مورد مراجعه‌ صداوسیما قرار گرفته و محصولات تولیدی آن‌ها مجددا از تریبون رسانه‌ ملی منتشر می‌شود و هر بار همان نتایج ضعیف قبل.

وی ضعف اتاق فکرهای طراح برنامه را نیز نقطه ضعف بعدی دانسته و گفت: آنچه که در سال‌های اخیر شاهد بودیم، اقبال مشهود صدا و سیما به تقلید از برنامه‌های شبکه‌های خارجی بود. با بررسی برنامه‌هایی که در نتیجه‌ این اقبال ساخته شدند، به خوبی می‌توان سردرگمی بین فرم و محتوا و نداشتن رویکرد از خود را دید.

**چرا معاونتهای اصلی صدا و سیما تغییر نکردند

کوثر قاسمی ،عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی، نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: تغییرات مثبت در صدا و سیما، و تلاش‌های شما در راستای بازگشت به مردم، روزنه‌ امیدی در فضای خفقان‌بارِ صدا و سیما بود، گویی قرار نیست؛ همانند آقای علی عسگری، رسانه‌ ملی را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

وی با اشاره به لزوم برنامه محوری،  افزود: آقای جبلی! به ما بگویید؛ برنامه‌ کوتاه مدت و بلند مدت تحولیِ شما برای صدا و سیما چیست؟  ابتدا ضروری است برنامه‌ تحولی جنابعالی، پس از تدوین همراه با جزئیات، اولا برای کارشناسان و پس از آن برای آحاد مردم به شور گذاشته شود. سپس پس از تدقیق، برنامه به صورت شفاف ابلاغ گشته تا بستر ارزیابی مردمی مهیا شود.

قاسمی افزود: همچنین با شاخص بخشیدن به برنامه‌های رسانه ملی، درصد اختصاص داده شده به کارگران، معلمان، بازنشستگان و سایر قشرهای مستضعف، سنجیده شود.

وی در باره حوزه معاونت سیاسی رسانه ملی و پوشش اخبار هم گفت: باید توجه داشت؛ مساله‌ جدی ما در پوشش اخبار و معاونت سیاسیِ سازمان، صرفا پخش نکردنِ اعتراضات نیست. چرا که آنچه مهم است، پیگیری مسائل مردم است. ژورنالیسم سیاسی و پرداختِ لحظه‌ای به اخبار،  به تنهایی کفایت نمی‌کند. البته که خوب است و در این کوتاه مدت، دیدید چه استقبالی از این کارهای شما شد. 

قاسمی افزود: آقای جبلی! چرا با گذشت چندماه از روی کار آمدن جنابعالی، معاونت‌های اصلی صداو سیما تغییر نکرده و ثابت مانده‌اند؟ مشخصا در بحث تامین مالی سازمان چه برنامه‌ای دارید؟ جایگاه استقلال مالی و سیاسی از دولت، نهادها و شعام در برنامه‌ی شما کجاست؟

قاسمی با بیان اینکه صدا و سیما باید شفاف باشد، گفت: شفافیت در سازمان صدا و سیما  از موارد لازم به اجرا در این دوره می‌باشد. تاریکخانه‌ سازمان، بخش بازرگانی‌ست؛ حقوق‌های کارکنان، سازوکارها، و قراردادها از مواردیست که باید شفاف شوند. پرداخت‌های نجومی به برخی برنامه‌ها و مجریان نیز از مواردیست که لازم است شفاف شوند.

قاسمی در ادامه خواستار اختصاص آنتن رسانه‌ ملی در برنامه‌هایی نقدمحور، جهت اصلاح صدا و سیما شد و گفت: پاشنه آشیل صدا و سیمای امروز، عدم وجود جریان انتقادیِ جدی و برنامه‌هایی نظیر نود در حوزه‌های گوناگون چون اقتصادی و سیاسی است.

** صدا و سیما نباید روابط عمومی سازمان ها و ارگان ها باشد

لیلا زمانی، نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، نیز طی سخنانی ادامه داد سبک زندگی اسلامی، همان گفتمانی است که صداوسیما باید برای ترویج آن، با همه توان به میدان بیاید. متاسفانه در این چندساله شاهد بودیم که شبکه های مختلف تلویزیونی بدون توجه به این امر، محتواهایی را ارائه می‌دهند که نه تنها فرهنگی نبوده، بلکه حامل پیام های ضدفرهنگی نیز بوده است. ترویج سبک زندگی غربی، تجمل‌گرایی و دوری از ساده‌زیستی و تبلیغ کالای خارجی، از این قبیل موارد هستند.

وی افزود: علاوه بر این، لازم است صداوسیما در راستای رسالت خود و با توجه به امر رهبری برای جهاد تبیین، با تولید محتواهای صحیح، با جریان تحریف نیز مقابله کرده و مفاهیم دینی و انقلابی را تعمیق کند.

نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه خطاب به جبلی تصریح کرد: اگر منصفانه به قضیه نگاه کنیم، با ورود جنابعالی به این سازمان، تغییر رویکردی اتفاق افتاده که اندک امیدی به تحول بنیادین را به مردم برگرداند؛ اما این تازه اول هفت‌خان است و هنوز تا کشتن دیو تهاجم فرهنگی، راه بسیار در پیش داریم.

زمانی تاکید کرد: لازم است در راستای گفتمان تحول در حکمرانی که در حال تبدیل شدن به گفتمان عمومی جامعه است، انقلابی درونی در صداوسیما رخ دهد که چه از لحاظ ساختاری و چه به لحاظ شیوه اجرایی، مشی خود را پیاده‌سازی عدالت و صدای مردم بودن بداند. متاسفانه آنچه در طول سالیان گذشته دیده‌ایم و به این دوره هم سرایت کرده، نابرابری و بی‌عدالتی در ارائه تریبون، هم به تشکل‌ها و هم به اقشار مختلف است.

وی تصریح کرد: می توان گفت لازمه تحول در صدا و سیما این است که اولاً این سازمان به صورت مستقل و فراجناحی عمل کرده و روابط عمومی افراد و نهادها نباشد، ثانیا از پوسته محافظه‌کاری خود خارج شده و با پوشش جریانات و اتفاقات روز در هر نقطه کشور، مرجع اصلی در جنگ روایات باشد و اعتماد مخدوش مردم به رسانه ملی را بازسازی کند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تشکلهای دانشجویی رسانه ملی تشکلهای دانشجویی رسانه ملی اسلامی دانشجویان صدا و سیما رسانه ملی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۰۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلویزیون بی‌خیال گربه‌های عیاری شد؟ بازگشت «۸۷ متر»

سال گذشته مهدی نقویان، رئیس سیمافیلم عنوان کرده بود که مجموعه تلویزیونی «۸۷ متر» قرار است از طریق یکی از پلتفرم‌ها پخش شود، اما مخاطبان در این خصوص هیچ خبری دریافت نکردند تا اینکه کارگردان سریال خودش چندروز پیش، دست به کار شد و خبر داد که این مجموعه بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی بالاخره بختش باز می‌شود و روی آنتن می‌رود.

به گزارش فرهیختگان، اما بحث تنها بر سر پخش یا عدم پخش سریال ۸۷ متر نیست. قضیه اینجاست که سانسور و حتی توقیف مجموعه‌های تلویزیونی از گذشته تاکنون ادامه داشته و در دوره مدیریت جدید براساس قول‌ها و شنیده‌ها نوع دیگری از مواجهه با سازندگان، هنرمندان و سلبریتی‌ها در دستورکار قرار گرفته بود که فاصله و شکاف پیش‌تر موجود میان برنامه‌سازان و مدیران رسانه ملی را عمیق‌تر جلوه می‌دهد.

پیمان جبلی از ابتدای حضورش در سازمان به‌عنوان رئیس این رسانه ملی همواره بر استفاده از تمام امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای جلب نظر مخاطب تاکید کرده بود. سابقه این رویکرد را می‌توان در اظهارنظرهایش مورد بررسی و مداقه قرار داد و در این زمینه به راستی‌آزمایی قول و فاصله آن تا عمل دست زد.

از شروع دوره جدید مدیریت وی و همین‌طور دیگر مسئولان تلویزیون درمی‌یابیم که این تمام ماجرا نیست و مدیران سازمان بارها با نگاهی نه‌چندان مثبت به مقوله حضور سلبریتی‌ها واکنش نشان داده‌اند. وقتی نسیم تغییر ساختمان شیشه‌ای صداوسیما در جام جم را دربرگرفت، این گمان می‌رفت که براساس تصمیمات جدید دیگر نگاه مثبتی درخصوص سلبریتی‌ها و مدل حضورشان در سازمان وجود نداشته باشد.

وحید جلیلی، قائم‌مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی از ابتدای حضورش در این جایگاه نگاه ویژه‌ای به حضور افراد معروف در رسانه ملی نداشت و بی‌واهمه نگاه منفی خود در این رابطه را به سمع و نظر مخاطبان صداوسیما می‌رساند.

او در گفت‌وگو با ماهنامه سوره بیان کرده بود: «طوری حرف می‌زنند که یک جریان رسانه‌ای متنوع، رنگارنگ، پررونق و پرمخاطب داشتیم و یکباره افول کرد! دلیل اینکه تحول لازم و ضروری شد این بود که شما گفتید به ما اجازه دهید از آرمان‌ها کوتاه بیاییم و خط سبزی اداره نکنیم، تا می‌توانیم به سلبریتی‌ها میدان بدهیم که اینها برای ما مخاطب بیاورند تا نظام قوی شود. بعد از ۲۰ سال چه شد؟ هم مخاطب به‌شدت ریزش و افت کرد، هم سر بزنگاه‌ها کسانی که برکشیدید، از جبهه دشمن سر برآوردند.»

حتی دیگر مدیران صداوسیما نیز کم‌وبیش چنین دیدگاهی داشتند و مدام درخصوص حذف هرگونه سلبریتی‌محوری، مجری‌محوری و تهیه‌کننده‌محوری که غیرمنطبق با سیاست‌های رسانه ملی بوده،تاکید می‌کردند و به‌جای آن حرف از مدیریت منطقی و همکاری اصولی رسانه و چهره‌ها و تلاش جدی برای جلوگیری از تکرار آسیب‌های گذشته می‌زدند و این مهم را در دستور کار خویش و مجموعه زیردست‌شان قرار می‌دادند.

آنها این‌طور به مردم القا می‌کردند که دوره بدون میدان دادن بی‌برنامه به سلبریتی‌ها گذشته است و روال سابق در همکاری با افراد به‌اصطلاح مشهور با تغییراتی جدی مواجه می‌شود. دیری نپایید که نگاه به‌ظاهر تغییرناپذیر مدیران سازمان در برخورد با مساله مهم مواجهه با سلبریتی‌ها رنگ باخت و ریزش مخاطب رسانه ملی آنها را به این فکر انداخت که با تمام توان از همه ظرفیت‌های موجود برای بازگشت چهره‌ها و هنرمندان مغضوب رسانه، به صداوسیما استفاده کنند تا آب رفته به جوی بازگردد و قاطبه مردم به تماشای دوباره برنامه‌های تلویزیون رضایت دهند.

در همین راستا علی فروغی، مدیر شبکه سه سیما در نشست تبیینی رسانه و سلبریتی‌ها که در آذرماه سال ۱۴۰۲ در بیرجند برگزار شد عنوان کرد که از حضور سلبریتی‌های متعهد به انقلاب استقبال می‌کنیم و چهره‌های هنجارشکن فتنه ۱۴۰۱ به شرط پشیمانی می‌توانند به رسانه ملی بازگردند. قاطبه هنرمندان و چهره‌های محبوب مردمی علاقه‌مند نظام و انقلاب هستند و حاضرند با رسانه ملی کار کنند و ما هم از حضور این چهره‌ها در برنامه‌های مختلف صدا و سیما استقبال می‌کنیم.

ممکن است با برخی سلبریتی‌ها اختلاف سلیقه داشته باشیم، اما دشمن ما نیستند و آغوش صداوسیما برای تمام هنرمندانی که می‌خواهند برای مردم و نظام کار کنند باز است و ممنوعیتی وجود ندارد. حتی ریاست سازمان هم پس از فعل و انفعالات صورت گرفته و با لحاظ کردن نگاه منفی مخاطبان به فقدان حضور چهره‌های معروف و حتی محبوب در رسانه ملی در حاشیه اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند در آذرماه ۱۴۰۲ به‌شکل تلویحی حرف‌های گذشته خود و مدیرانش را پس گرفت و در رابطه با بازگشت مجدد سلبریتی‌ها به جام جم افزود: «اگر در چند جمله بخواهم بگویم، چهره‌ها باید در خدمت مردم، کشور، ارزش‌ها، اعتقادات و فرهنگ اصیل ایرانی باشند. ما دست همه چهره‌هایی را که در این زمینه حاضر هستند با رسانه ملی همکاری کنند به گرمی می‌فشاریم. درهای صداوسیما همیشه به روی آنها باز است و امیدواریم چهره‌ها هم در را به روی خود نبندند و از ظرفیت رسانه ملی به‌خوبی استفاده کنند.»

اکنون که مدیران سازمان صداوسیما عزم خود را برای به دست آوردن دل مخاطبان جزم کرده‌اند یا این‌طور وانمود می‌کنند، بد نیست به چند مورد از تغییر مواضع آنها در برخورد با سلبریتی‌ها و هنرمندان شناخته‌شده نگاهی بیندازیم و به‌طور مصداقی با روند دگرگونی‌ها و قبول واقعیت‌های برنامه‌سازی توسط مسئولان مرتبط همراه شویم.

عیاری و دردسری به اسم گربه

کیانوش عیاری در بخشی از برنامه استودیو هشت شبکه رادیویی نمایش اعلام کرد که سریال تلویزیونی ۸۷ متر از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت؛ ولی سابقه اخبار مربوط به پخش یا عدم پخش این سریال را باید در گذشته جست‌وجو کرد. این سریال سال ۱۳۹۵ استارت خورد و پس از وقفه‌های مختلف و گاه و بی‌گاه در راه تولید، کار تصویربرداری مجموعه در زمستان سال ۱۳۹۹ پایان یافت و برای پخش از صداوسیما در اختیار این سازمان قرار گرفت. درحالی‌که مخاطبان با خاطره خوشی که از تماشای مجموعه «روزگارقریب» نصیب‌شان شده بود انتظار پخش ۸۷ متر را می‌کشیدند به یکباره خبر رسید که این سریال نه‌تنها در مرداد سال ۱۴۰۰ روی آنتن شبکه یک نخواهد رفت، بلکه احتمال واگذار شدن این سریال به پلتفرم‌ها نیز وجود دارد.

اما این تمام ماجرا نبود و عیاری یکی از دلایل عدم پخش اثرش از سوی تلویزیون را حضور گربه‌ها در صحنه‌های داخلی و خارجی سریال عنوان کرد که این مساله با واکنش صداوسیما مواجه شد. پس از این اظهارات بود که شبکه یک سیما در جواب به کارگردان ۸۷ متر عنوان کرد: «برخلاف ادعای آقای عیاری، سابقه پخش سریال‌های مختلف از تلویزیون حاکی از آن است که نشان دادن برخی حیوانات مانند گربه و پرندگان در آثار نمایشی محل اشکال و حذف نیست، بلکه نمایش تصاویر مکرر، غیرضروری و نابجا در صحنه‌هایی از سریال برای نشان دادن رفت‌وآمد حیوانات در محیط خانه از سوی بازبین تذکر داده شده و تصاویری مانند غذا دادن به گربه در سریال از سوی بازبین ایراد گرفته نشده وصرفا تصاویر مکرر، محل اشکال بوده است.»

حال این‌طور به‌نظر می‌رسد که گویا مشکل پخش سریال ۸۷ متر به دلیل آنچه مدیران تلویزیون نمایش تصاویر مکرر و غیرضروری گربه بیان می‌کردند، پایان یافته و این مجموعه پخش خواهد شد.

برپایی دوباره مهمونی ایرج طهماسب در خانه میزبان

ایرج طهماسب، برنامه‌ساز محبوب و پرخاطره تلویزیون از سال‌ها قبل «کلاه قرمزی» را برای این سازمان تولید می‌کرد و با بازخورد بسیار مثبتی هم از طرف مخاطب روبه‌رو شده بود اما ماه عسل طولانی طهماسب و صداوسیما در سال ۱۳۹۷ به پایان رسید و وی به تنهایی راه پر از سنگلاخ برنامه‌سازی برای طیف وسیع مخاطبانش از کودک تا بزرگسال را به مدد پلتفرم‌ها در پیش گرفت و برای چند سال صداوسیما را در این مسیر تنها گذاشت. اما مدیران جدید پس از کش‌وقوس‌های فراوان توانستند با طهماسب برای حضور دوباره در جام جم به توافق برسند و بهار روابط خودشان با این هنرمند پیشکسوت را برای بار دیگر آغاز کنند.

فرزاد حسنی و حضور مجدد در قاب تلویزیون

محسن برمهانی، معاون سیما در مصاحبه‌ای که در آذرماه سال ۱۴۰۲ درباره حضور دوباره برندها در تلویزیون ترتیب داد، اعلام کرد تمام برندهایی که در سازمان صداوسیما در این سال‌ها موفقیت کسب کردند، جزء سرمایه‌های صداوسیما هستند و سازمان هم از هیچ برندی صرف‌نظر نمی‌کند و در حال مذاکره با همه آنهاست. یکی از این برندها یا همان چهره‌ها فرزاد حسنی بود که معاونت سازمان با صراحت از حضور دوباره او در قاب تلویزیون خبر داد. حسنی در نوروز ۱۴۰۳ اجرای برنامه «ای نسیم سحری عید شد» را در شبکه نسیم به عهده گرفت و توانست نگاه مثبت منتقدان و مردم را نسبت به اجرای خود به‌خوبی جلب کند و دل مدیران تلویزیون را نیز به دست بیاورد.

نمونه‌ها به اینجا ختم نمی‌شود و می‌توان این تغییر رویه در مدل برنامه‌سازی‌های صداوسیما را به‌صورت مشهود مشاهده کرد. رسانه، تنها امکانی برای انتقال پیام به دیگری نیست و به‌قدری فضای فراگیری را در اختیار دست‌اندرکارانش قرار می‌دهد که اگر نتوانند از آن به‌درستی استفاده کنند، تعامل میان خود و مخاطبان‌شان را از دست می‌دهند و وقتی کار از کار بگذرد هیچ نوش‌دارویی برای بازگشت مخاطب نمی‌تواند اعتماد از بین رفته را ترمیم کند و بافت‌های آسیب‌دیده را جوش بزند. به هر روی، اقدام مدیران سازمان در تغییر دیدگاه نسبت به استفاده از ظرفیت سلبریتی‌ها و افراد معروف را باید به فال نیک گرفت و آنها را به تداوم این رویکرد تشویق کرد تا رسانه ملی با آسودگی خاطر بیشتری به کار تولید برنامه برای مردم بپردازد و از حواشی دست‌وپاگیر خلاص شود.

دیگر خبرها

  • سریال ۸۷ به زودی از شبکه یک سیما پخش خواهد شد
  • برنامه ریزی صدا و سیما برای پوشش مطلوب مراسم اربعین ۱۴۰۳
  • تلویزیون بی‌خیال گربه‌های عیاری شد؟ بازگشت «۸۷ متر»
  • «برمودا» به اعتبار سیما و شبکه نسیم تبدیل شد/ ظرفیت ادامه فصل بعد
  • رئیس صداوسیما در پشت صحنه برنامه برمودا |‌ تصاویر
  • «برمودا» قابلیت ساخت فصل‌های متعدد را دارد
  • فصل‌های بعدی «برمودا» ساخته می‌شود
  • تبدیل برمودا به یکی از ویژندهای شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد دارد
  • تبدیل «برمودا» به یکی از نماد‌های شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد را دارد
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم