Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@12:30:43 GMT

فواید معجزه آسای عرق کاسنی برای سالمندان

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۱۱۱۸

فواید معجزه آسای عرق کاسنی برای سالمندان

بیشتر سالمندان از دردهای مفصل، عضلانی و آرتروز رنج می‌برند. از دیگر خواص درمانی عرق کاسنی، بهبود و التیام بخشیدن به این دردهاست.

بر اساس گفته کارشناس داروهای گیاهی، عصاره و عرق کاسنی در تصفیه خون و بهبود جریان خون رسانی موثر می باشد.

درمان یبوست

یبوست امری ناخوشایند است که بسیاری از افراد در سنین مختلف به خصوص سالمندی به آن دچار می‌شوند اما این بیماری، راه‌های درمان بسیاری دارد که یکی از آن‌ها مصرف عرق کاسنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما می‌توانید برای بهبود در فرایند هضم و درمان یبوست افراد سالمند، از مخلوط عرق کاسنی و شاتره استفاده کنید.

بهبود درد مفاصل

بیشتر سالمندان از دردهای مفصل، عضلانی و آرتروز رنج می‌برند. از دیگر خواص درمانی عرق کاسنی، بهبود و التیام بخشیدن به این دردهاست.

درمان بیماری‌های کبد

هرچه عرق کاسنی تلخ‌تر باشد، در بهبود امراض کبدی موثرتر عمل می‌کند. ناگفته نماند که عرق کاسنی ادرارآور  است و باعث دفع سموم از بدن هم می‌شود.

سلامت پوست

مصرف عرق کاسنی باعث شادابی و طراوت پوست می شود و چین‌وچروک‌های پوست صورت افراد سالمند را تا حد قابل قبولی از بین می‌برد. همچنین در درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی مثل اگزما، آکنه و...  هم موثر است.

بیماری‌های قلبی

مصرف عرق کاسنی برای بهبود بیماری‌های قلبی در سالمندان که بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند، مفید است. در واقع مصرف عرق کاسنی می‌تواند از بروز سکته قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های ناشی از آن جلوگیری کند.

توجه: این توصیه‌ها کلی بوده و بهتر است قبل از مصرف عرق کاسنی، با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: روزنامه خراسان

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فواید فواید ماست فواید مسواک زدن فواید قهوه مصرف عرق کاسنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۱۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنیم آلزایمر نگیریم؟

به گزارش خبرآنلاین، ورزش منظم و فعالیت بدنی اثرات مثبتی بر عملکرد شناختی در همه افراد، به‌ویژه سالمندان، دارد. به نظر می‌رسد ورزش هوازی، مفیدترین گزینه باشد، زیرا عملکرد اجرایی را بهبود می‌بخشد، باعث تقویت اعصاب می‌شود و می‌تواند روند پیشگیری از بیماری آلزایمر و عملکردهای مغز را به طور چشمگیری تقویت کند.

فعالیت بدنی، توانایی‌های شناختی را بهبود می‌بخشد

با توجه به این واقعیت که درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد، یافتن راهی برای به تأخیر انداختن پیشرفت این بیماری عصبی بسیار مهم است. افزایش سطح ورزش و فعالیت بدنی می‌تواند در دستیابی به این هدف به طور پایدار، مفید باشد. مطالعات نشان می‌دهد که ورزش هوازی می‌تواند فعالیت نوسانی مغز را تعدیل کند و بر پویایی عصبی تأثیر بگذارد.

افراد مسنی که سابقه طولانی ورزش، بین ۲ تا ۱۰ سال، دارند، افت عملکرد شناختی کمتری را تجربه می‌کنند. همچنین داشتن فعالیت بیشتر باعث بهبود عملکرد اجرایی، بهبود حرکات، افزایش تمرکز و تقویت سرعت پردازش و حافظه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چه کنیم تا حافظه سالمی داشته باشیم؟/ ۱۰ نکته کلیدی برای جلوگیری از زوال عقل

منبع: psychologytoday

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897482

دیگر خبرها

  • کبد چرب و دردسرهایش
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • درمان بی‌اختیاری ادرار در سالمندان
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی