Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی حسنی معاون سازمان صمت فارس گفت: در آبان ماه امسال بازرسان سازمان صمت و اتاق اصناف بیش از ۲۹ هزار مورد بازرسی از واحد‌های اقتصادی استان داشته اند که منجر به کشف ۳۱۶۷ مورد تخلف به ارزش بیش از یک هزار میلیارد ریال شده است.

او با بیان اینکه گران‌فروشی با ۲۷۲ مورد و تخلف عدم درج قیمت با ۷۳۵ مورد بیشترین تخلفات مکشوفه بوده است، افزود: طی مدت زمان مذکور ۲۳ مورد تخلف احتکار با ارزش ریالی بیش از ۱۴۴ میلیارد ریال و ۳۲ مورد عرضه خارج از شبکه به ارزش بیش از ۳۵۷ میلیارد ریال کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس ادامه داد: در بین کالا‌های اولویت دار میوه با ۲۷۲ مورد تخلف، آرد و نان با ۱۶۱ مورد تخلف، مصالح ساختمانی با ۴۱ مورد تخلف و مرغ با ۲۳ مورد بیشترین تخلفات را داشته اند.

حسنی بیان کرد: در آبان ماه ۱۹۸ مورد بازرسی در حوزه قاچاق صورت پذیرفته که ۱۱ مورد تخلف به ارزش بیش از یک میلیارد ریال کشف شده است عمده کالا‌های مکشوفه دخانیات و پوشاک بوده است.

او در ادامه از برگزاری بیش از ۵۰۹ مورد گشت مشترک بازرسی از انبار‌ها و عمده فروشان، برگزاری طرح‌های نظارتی خاص از جمله طرح نظارتی وسایل گرمایشی، استفاده از توان ناظرین افتخاری و نیرو‌های بسیج از جمله اهم اقدامات در آبان‌ماه امسال عنوان کرد و افزود: تعداد تخلفات مکشوفه نسبت به مهرماه به میزان ۶۳ درصد رشد داشته است.

معاون سازمان صمت فارس در ادامه درباره نظارت بر قیمت‌ها در آستانه شب یلدا اظهار کرد: کمبودی در اقلام مصرفی مردم وجود ندارد، اما در مبحث کمبود محصولاتی از جمله مرغ و هندوانه را جهاد کشاورزی باید نظر دهد. همچنین با گرانفروشان به شدت برخورد خواهد شد.

حسنی با بیان اینکه اکیپ‌های بازرسی با هماهنگی لازم با مجموعه اتاق اصناف انجام شده و از توان ناظران بسیج اصناف در جریان این نظارت‌ها استفاده خواهیم کرد، از شهروندان خواست، گزارش‌ها و شکایت‌های خود را به شماره ۱۲۴ سازمان صمت و یا سامانه www.t ۱۳۵.ir اعلام کنند تا موارد توسط گشت‌های نظارتی بررسی و متخلفان اعمال قانون شوند.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان صمت فارس تخلف واحدهای اقتصادی میلیارد ریال سازمان صمت مورد تخلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۱۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر مختاری مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان گفت: پرونده هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای به ارزش سه میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خور و بیابانک رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان افزود: شعبه با توجه به مستندات موجود در پرونده، تخلف اتلاف سوخت یارانه‌ای را محرز و متهم را معادل ۲ برابر ارزش ریالی تخلف و یک برابر ارزش سوخت از دست رفته، جمعاً به پرداخت ۱۰ میلیارد و ۹۱۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته مختاری، با گزارش مأموران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پیرامون هدر رفت سوخت یارانه‌ای به دلیل فرسودگی و نشتی از لوله کشی منبع ذخیره به یک کارگاه پخت آهک، پرونده این تخلف در تعزیرات حکومتی رسیدگی شد.

کد خبر 6090850

دیگر خبرها

  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت