Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کیا یکی از معدود خودروسازان است که کراس اوورهای سه ردیفه تولید می کند که از جمله آنها می توان به کیا سورنتو و کیا تلوراید اشاره کرد که در این گزارش قصد داریم آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

کیا سورنتو کمی کوچکتر از تلوراید است. سورنتو که اخیراً برای مدل سال ۲۰۲۱ مجدداً طراحی شده است، رویکردی به سبک Goldilocks کیا دارد که در بازار خودرو‌های سواری ارائه می کند بدین معنا که این خودرو یک جفت صندلی در ردیف سوم ارائه می دهد اما برای زمانی که به آن نیاز دارید، می توانید از آن استفاده کنید؛ یعنی جزو گزینه های اختیاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سورنتو: ورود به سورنتو با تریم LX آغاز می‌شود. رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی استاندارد و آینه‌های جانبی همرنگ بدنه (با چراغ راهنما‌های یکپارچه) تشخیص آن را از بقیه تریم‌ها آسان می‌کند. در داخل، صندلی‌های پارچه‌ای با قابلیت تنظیم دستی با صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۸.۰ اینچی تعبیه شده است.

     

ممکن است رادیو SiriusXM را دریافت نکند، اما اپل کارپلی بی‌سیم استاندارد و اندروید اتو را ارائه می‌کند. صندلی‌های هفت سرنشین استاندارد است، اما کنترل خودکار تهویه هوا اینطور نیست. برای داشتن این آپشن ها، باید به تریم S رفت؛ S همچنین آلیاژ‌های ۱۸ اینچی و دسته‌ای از امکانات مختلف را ارائه می کند.

 موارد دیگر شامل اتصال از راه دور UVO، SiriusXM، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی، صندلی چرم مصنوعی، به علاوه فرمان چرم واقعی است؛ گفتنی است سانروف پانوراما در مدل S و EX اختیاری است.

تریم میان رده EX موتور توربوشارژ را به همراه دارد و تعداد صندلی‌ها را به 6 کاهش می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به درب عقب برقی، تزئینات چوبی با قدرت باز و عملکرد چرخشی اضافی برای جلوگیری از برخورد رو به جلو اشاره کرد.

     

تلوراید: خط تولید تلوراید مسیری مشابه سورنتو را دنبال می‌کند و با LX شروع می‌شود. رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی در اینجا استاندارد هستند و جلوپنجره خاکستری و دستگیره‌های در‌های همرنگ بدنه آن را مشخص می‌کنند. این خودرو با سیستم اطلاعات سرگرمی ۸.۰ اینچی با پشتیبانی سیمی Apple CarPlay و Android Auto ارائه می شود.

صندلی‌های ردیف جلو به‌صورت برقی قابل تنظیم هستند و تزئینات چرم مصنوعی کیا را خواهید دید. کنترل تهویه مطبوع خودکار دو منطقه‌ای در LX در دسترس نیست، اما سرنشینان عقب کنترل AC خود را دارند. صندلی‌های هشت نفره استاندارد است.

سورنتو: با این نسل سورنتو، کیا V۶ را کنار گذاشته است. به جای آن، پیشرانه‌های چهار سیلندر متعددی وجود دارد که بسته به نیاز مخاطب، قدرت بیشتر یا کارایی سوخت بیشتری را ارائه می‌دهند. موتور پایه، یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی است که ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۸۱ پوند فوت گشتاور دارد.

نیروی خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به دو محور جلو یا هر دو محور ارسال می‌کند. نسخه توربوشارژ موتور ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ پوند فوت گشتاور اضافه می‌کند که به سورنتو ۲۸۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۱ پوند فوت می دهد. یک پیشرانه هیبریدی نیز در سورنتو موجود است. این موتور از موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ کیا استفاده می‌کند که موتور الکتریکی آن از باتری لیتیوم یونی ۱.۵ کیلووات ساعتی نیرو می‌گیرد. خروجی‌های ترکیبی ۲۲۷ اسب بخار و ۲۵۸ پوند فوت است، اگرچه هیبریدی فقط با دیفرانسیل جلو در دسترس است.

     

تلوراید: کیا همه چیز را برای تلوراید زیبا و ساده نگه می‌دارد: هر تریم از یک موتور ۳.۸ لیتری V۶ استفاده می‌کند که ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۲ پوند فوت را از طریق یک خودروی هشت سرعته ارسال می‌کند.   موتور ۲.۵ لیتری توربو سورنتو عملاً با موتور V۶ سورنتو مطابقت دارد، به علاوه دارای یک آپشن هیبریدی است. یک پلاگین هیبریدی نیز در راه است. با کیا کوچکتر، گزینه‌های بیشتری دارید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو اسب بخار قدرت پوند فوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۱۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا

پدرو روچا روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا می نشیند.

طرفداری | سرنوشت صندلی ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا حداقل برای چند ماه آینده مشخص شد.

با اعلام فدراسیون فوتبال اسپانیا، پدرو روچای 69 ساله که از سپتامبر گذشته و پس از استعفای لوییس روبیالس به عنوان رئیس موقت این فدراسیون مشغول به کار بود، امروز با رای اکثریت اعضا به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد. بدین ترتیب پدرو روچا تا سپتامبر 2024 یعنی زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا، بر این منصب خواهد ماند.

سپتامبر سال گذشته پس از قهرمانی تیم ملی زنان اسپانیا در جام جهانی، لوییس روبیالس رئیس وقت فدراسیون فوتبال اسپانیا در حرکتی جنجالی برخورد بسیار صمیمانه و شگفت انگیزی با اعضای تیم ملی و به خصوص جنیفر هرموسو داشت که حتی تعجب بازیکنان را هم برانگیخت. همین مسئله باعث محرومیت و سپس استعفای لوییس روبیالس از سمت خود شد. از آن زمان تا الان روچا که در کنار روبیالس نایب رئیس فدراسیون بود، به صورت موقت روی صندلی ریاست فدراسیون نشست.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • سیدصالحی: سرمربی استقلال کار بزرگی کرد
  • آلبوصبیح: استقلال را فراموش کردیم
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال
  • مقایسه‌های مهران مدیری که مسئولین باید با شنیدنش آب شوند!
  • بادامکی: تعویضی‌های پرسپولیس باید عملکرد بهتری داشته باشند
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • بلینگام را با زیدان مقایسه نکنید!
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس