Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@21:58:52 GMT

فروش این نوع از پوشاک ممنوع است؛ نخرید!

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۲۰۹۱

فروش این نوع از پوشاک ممنوع است؛ نخرید!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مجید افتخاری  تاکید کرد که فروش پوشاک تاناکورا به طور کلی در کشور ممنوع است و اتحادیه در هر نقطه‌ای با این نوع فروشگاه برخورد کند آن را پلمب می‌کند.

وی با بیان اینکه شنیده‌ها حاکی از ورود کالای تاناکورا به برخی استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان و سنندج است، تصریح کرد: عموماً از کالاهای تاناکورا استقبال زیادی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در پاسخ به سوالی درباره پوشاک تاناکورای برند خارجی، گفت: این کالاها قطعا قاچاق است و از راه شبکه‌های غیر قانونی زیرزمینی فروخته می‌شود.

البته به گفته وی ممکن است که پوشاک خارجی اهدایی از سوی کشورهای دیگر هم باشد. به طوری که ممکن است پوشاک به یک کشور ثالث اهدا شده باشد، اما پوشاک برند از آن‌ها جدا و فروخته شود.

افتخاری با بیان اینکه تعداد فروشگاه‌های تاناکورای فعال در کشور بسیار کم است، تصریح کرد: با بیشتر این واحدها چندین بار برخورد و پلمب شدند و حتی تعهد دادند، اما دوباره فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. اما همچنان اتحادیه در صورت مشاهده با آن‌ها برخورد می‌کند.

به گفته وی علت ممنوعیت فروش پوشاک تاناکورا، مسائل بهداشتی و قاچاق بودن این نوع پوشاک است. چرا که این لباس‌ها استاندارد ندارند، نظارتی بر وضعیت آن‌ها انجام نمی‌شود و حتی ممکن است منجر به آسیب جسمانی شود.

کد خبر 641904 برچسب‌ها بهداشت عمومی لباس و پوشاک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بهداشت عمومی لباس و پوشاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین نمایشگاه حجاب و عفاف در ارومیه برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، نیر الهامی امروز در جلسه کارگروه « زیست عفیفانه» که با محوریت برپایی سومین نمایشگاه پوشاک اسلامی در ارومیه برگزار شد اظهار داشت: امید است که امسال سومین نمایشگاه پوشاک اسلامی با کمک گروه‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی و تولیدی‌های پوشاک اسلامی سایر استان‌ها به شکل تاثیرگذار و با قوت و قدرت برگزار شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از تاریخ دو تا هشتم تیرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی پارک جنگلی ارومیه برپا شده و در هفته برگزاری آن، برنامه های متنوعی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه افزود: گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه برای مقابله با جنگ نرم دشمن، حمایت از تولیدکنندگان عرصه پوشاک اسلامی، فراهم کردن بستری برای آشنایی فعالان و کنشگران عرصه حجاب و عفاف باهم و همچنین آشنایی تولیدکنندگان و فروشندگان صنعت پوشاک اسلامی اقصی نقاط ایران با یکدیگر از اهداف برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب است.

وی بیان کرد: از سایر اهداف برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در ارومیه می‌توان به معرفی حجاب برتر، فراهم ساختن بستر مناسب برای مخاطبان به منظور دسترسی آسان با قیمت مناسب و خرید محصولات عفاف و حجاب در کنار حمایت از تولیدات ملی، متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی اشاره کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: اسلام به دنبال رشد فکری، علمی، اجتماعی، سیاسی و از همه مهمتر رشد معنوی زنان بوده و تمامی تعالیم اسلام از جمله مسئله حجاب بر این اساس است.

وی اظهار داشت: بی تردید مسئله حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست و اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد برداشتی غلط و کاملا انحرافی خواهد داشت و از سوی دیگر حجاب تنها مخصوص بانوان نیست بلکه برای مردان نیز است و در حقیقت، رعایت حجاب سبب امنیت برای زن و مرد می شود و بحث حجاب در تمامی ادیان آسمانی نیز آمده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سومین نمایشگاه حجاب و عفاف در ارومیه برپا می‌شود
  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • کلوپ هنوز ناراحت است که چرا این ستاره را نخرید
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین
  • بهترین برند ترکیه برای خرید در سال ۲۰۲۴
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید