Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان گلستان از طرح ۷۰۰ دعوی تقسیم ماترک (تقسیم ارث) در دادگاه‌های این استان خبر داد و گفت: در همه پرونده‌هایی که اراضی زراعی هم جزء ماترک بود، حتما نظر جهاد کشاورزی برای کمک به جلوگیری از تقسیم اراضی زراعی، اخذ شد. حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه در موضوع خرد شدن اراضی زراعی خلاء قانونی نداریم؛ بلکه با ترک فعل از سوی متولیان امور اراضی مواجهیم، گفت: قوانین محکمی در رابطه با جلوگیری از خرد شدن اراضی داریم و خلاف آنچه تصور می‌شود، در این باره با خلاء قانونی مواجه نیستیم و مشکل ما در این بخش، انجام ندادن تکالیف قانونی و یا همان ترک فعل‌هایی است که از سوی متولیان امور اراضی اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: در ماده ۲۴ قانون اصلاحات اراضی هرگونه معامله‌ای که سبب تجزیه و قطعه قطعه شدن اراضی زراعی از حداقل تعیین شده شود، ممنوع و باطل است.

وی به قانون ارث نیز اشاره کرد و گفت: در قانون ارث نیز بر این موضوع تاکید شده‌است که وراث نمی‌توانند به هر نحو که خواستند زمین کشاورزی را تقسیم کنند و اگر نتوانستند بر سر اداره ملک توافق کنند باید سهم ارث خود را به سایر وراث بفروشند تا یکپارچگی زمین حفظ شود.   بیشتر بخوانید: تخریب ۲۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی منطقه «توشن» گرگان با ورود دادستانی آسیابی ادامه داد: امسال ۷۰۰ دعوی تقسیم ماترک (تقسیم ارث) و در سه چهار سال گذشته هم ۳ هزار دعوی ماترک در دادگاه‌های استان گلستان مطرح شد و در همه پرونده‌هایی که اراضی زراعی هم جزء ماترک بود، حتما نظر جهاد کشاورزی برای کمک به جلوگیری از تقسیم اراضی زراعی، اخذ شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه بی‌نظمی در تقسیم‌های خارج از دادگاه یا همان تقسیم‌های عُرفی اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: در تقسیم عُرفی هم قانونگذار ضمانت‌های اجرایی در اختیار جهاد کشاورزی قرار داده‌است که برای حفظ اراضی و جلوگیری از خرد شدن آن، می‌تواند در مواردی حتی ابطال این تقسیم‌نامه‌ها را بخواهد، اما در چند سال گذشته هیچ دعوایی در این زمینه در محاکم استان گلستان طرح نشده و در این قسمت منفعل عمل شده‌است.

وی گفت: امور اراضی تکلیف و اختیار قانونی دارد و می‌تواند بدون نیاز به حکم دادگاه برای جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی جلوی ساخت و ساز‌ها و فنس‌کشی در اراضی زراعی را بگیرد و سازه‌های غیرمجاز را تخریب کند.

آسیابی گفت: در جلسه اخیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان گلستان به دستگاه‌های متولی این بخش تاکید کردیم که هیچ عذری برای تعلل در پیشگیری و تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز به ویژه در زمین‌های کشاورزی پذیرفته نیست و دادستانی با عنوان ترک فعل و مسامحه در انجام وظایف قانونی نسبت به مدیران دستگاه‌های متولی ورود خواهد کرد.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری گلستان ارث

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری گلستان ارث رئیس کل دادگستری استان گلستان جهاد کشاورزی اراضی زراعی شدن اراضی خرد شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور در این همایش با اشاره به رکورد شکنی برداشت بیش از ۷ تن پنبه در هر هکتار گفت: سال‌های گذشته ۲ رقم پنبه داشتیم، اما اکنون ۱۴ رقم تجاری داریم که ارقام زودرس هستند و صرفه جویی در مصرف آب از جمله مزیت آنهاست.

قربانی افزود: کشورمان به سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن وش پنبه برای صنایع مختلف نیاز دارد.

برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این همایش از برنامه ریزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در استان خبر داد.

در این همایش از جدیدترین دستگاه کارنده پنبه که با توان تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است رونمایی شد.

سالانه حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت پنبه می‌رود که یک پنجم تولید کشور از این سطح برداشت می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی