Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@11:05:39 GMT

تولید گل وگیاه در شهرداری اصفهان جان می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۲۴۱۷

تولید گل وگیاه در شهرداری اصفهان جان می‌گیرد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: به منظور رونق بخشیدن به تولید گل و گیاه مورد نیاز فضای سبز شهر و همچنین تأمین نیاز شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های وابسته، کارگروه تولید گل و گیاه در سازمان پارک‌ها و فضای سبز تشکیل شد.

مجید عرفان منش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز طی سال‌های گذشته با همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی معتبر در خصوص شناسایی و تولید گل‌ها و گیاهان مختلف به ویژه ارقام با نیاز آبی کم، تحقیقات متعددی انجام داده، اما تاکنون اقدام جدی برای تولید و تکثیر انواع گل‌ها و گیاهان در شهرداری انجام نشده و تأمین این اقلام از طریق بخش خصوصی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به پتانسیل‌های موجود به لحاظ امکانات و نیروهای کارشناس متخصص امر، امکان تأمین گل و گیاه مورد نیاز خود را داریم و در صورت برنامه‌ریزی صحیح و علمی، سازمان قابلیت تولید مازاد بر مصرف خود را نیز دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: به منظور رونق بخشیدن به تولید گل و گیاه مورد نیاز فضای سبز شهر و همچنین تأمین نیاز شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های وابسته، کارگروه تولید گل و گیاه در سازمان پارک‌ها و فضای سبز تشکیل شد.

عرفان منش خاطرنشان کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با دارا بودن دو مرکز تولید و تحقیقات جروکان و محمودآباد با مساحت حدود ۱۶ هزار مترمربع فضای گلخانه‌ای، حدود سه هکتار نهالستان شامل نهال‌های پیوندی، سوزنی برگ‌های مقاوم، کلکسیون‌های رز و گونه‌های چوبی بومی، چهار هکتار چمن‌های گرمسیری و سردسیری مقاوم به خشکی با نیاز آبی کم با قابلیت افزایش سطح به شش هکتار و نیز یک هکتار بانک ژن جهت بذرگیری انواع گونه‌ها، می‌تواند بخش اعظم گل‌ها و گیاهان مورد نیاز شهرداری را تأمین کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با همراهی مدیران و کارشناسان، رویکرد خودکفایی در تولید انواع گونه‌های گیاهی با پیشرفت مطلوبی صورت گرفته و نقش پر رنگی در کاهش هزینه‌های خرید گل و گیاه، ایجاد درآمد پایدار و سرسبزی بیش از گذشته شهر را داشته باشد.

کد خبر 540102

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر کلانشهر شهرداری اصفهان سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تولید گل و گیاه مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۲۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر با احداث مسیرها و خیابان‌های پیرامون پروژه آغاز شده است، گفت: معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت باغ مشاهیر است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر در محدوده منطقه ۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، عملیات اجرایی این پروژه از بیست‌وپنجم فروردین سال جاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پروژه احداث باغ مشاهیر با اعتباری بالغ‌بر ۱۸ میلیارد ریال درحال انجام است و ماموریت سازمان اجرای پیاده‌روسازی، فضای سبز و مسیر عبوری رینگ پیرامونی باغ مشاهیر است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این پروژه بیش از ۱۹۰۰۰ مترمربع زیرسازی می‌شود و پس از آن حدود ۴۷۰۰ تن آسفالت انجام خواهد شد.

کد خبر 749255

دیگر خبرها

  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • میزبانی پایانه‌های مسافربری مشهد از ۲۰ میلیون زائر امام رضا(ع)
  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم 
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم