Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه و امام جمعه خرم‌آباد گفت: جنبش‌های دانشجویی آرمانگرا و عدالت‌خواه هستند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در آیین گرامیداشت روز دانشجو که عصر سه‌شنبه، ۱۶ آذرماه در سالن شهید شکوهی دانشگاه لرستان با حضور هیئت رئیسه و دانشجویان دانشگاه لرستان برگزار شد فرارسیدن ۱۶ آذرماه، روز دانشجو را تبریک گفت و افزود: حرکت‌ها و جنبش‌های دانشجویی، آرمان‌گرا هستند و نقش کم‌نظیری در اقتدار و استقلال ایران و پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهرخی ادامه داد: کشور ما به علت داشتن منابع مختلف و تاریخ کهن میراث فرهنگی، همواره مورد طمع دشمنان مختلف بوده است؛ ایران دارای ثروت غنی مادی و معنوی است. قبل از انقلاب اسلامی ایران، حاکمیت کشور ایران در اختیار دشمنانی همچون آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و شوروی سابق بود.

وی اضافه کرد: آن وضعیت را مقایسه کنید با وضعیت الان که کشور ما براساس مردم‌سالاری و استقلال، مدیریت و اداره می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه در این مسیر، مردم از جمله جنبش‌ دانشجویی، با رژیم پهلوی و نظام سلطه مبارزه کردند و اینگونه حرکت‌ها باعث پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد، افزود: الان اقتدار ایران اسلامی به حدی است که دشمنان در مذاکرات اخیر، تقاضایشان این است که ایران، نفوذ معنوی خود در سایر کشورها را کاهش بدهد و این نشان می‌دهد ایران به کشوری مستقل تبدیل شده است که در فراتر از مرزهای کشور نیز دارای نفوذ در بین مردم دیگر کشورهاست.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: وابستگی کشور ایران در دوران قبل از انقلاب اسلامی به گونه‌ای بود که ۴۰ هزار مستشار نظامی آمریکایی در ایران از منابع کشور حقوق دریافت می‌کردند و بر کشور کاملاً سلطه داشتند. حتی آنها چیزی به نام حق توحش هم از منابع مالی کشور دریافت می‌کنند و این اوج توهین به ملت ایران بود. جالب این بود که حقوق و مزایای این ۴۰ هزار مستشار نظامی آمریکایی را هم باید دولت ایران پرداخت می‌کرد.

شاهرخی خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب هم دشمنان رو به تحریم‌های تسلیحاتی آوردند تا جلوی پیشرفت نظام جمهوری اسلامی را بگیرند؛ اما الان به برکت نقش اثرگذار محققان، پژوهشگران و دانشگاهیان کشور، ایران به اقتدار علمی رسیده است.

وی با بیان اینکه این اقتدار علمی مرهون تلاش و کوشش دانشگاه تراز انقلاب اسلامی بوده است که الان شاهد آن هستیم، گفت: حضرت امام (ره) فرمود دانشگاه مبداء همه تحولات است؛ دانشگاه نقش مهمی در رسیدن به قله‌های مختلف پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی داشته است. ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که شاهد بودید پهباد متجاوز دشمن توسط نیروهای ایران سرنگون شد و این قابلیت و توانمندی، موجب تعجب دشمنان شد. مهم این است که ایران این جسارت را دارد که در برابر دشمنان می‌ایستد و این‌ها همگی در سایه وجود دانشگاه‌هایی حاصل شده است که دو عنصر مهم علم و دین حاکم است.

شاهرخی تصریح کرد: یکی از خصوصیات مهم حرکت‌های دانشجویی، آرمان‌گرایی است؛ البته آرمانگرایی که از دل واقعیت‌ها عبور می‌کند. در حرکت دانشجویی، آرمانگرایی کاملاً دست‌یافتنی است. دانشجویان با دست خالی در ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲ به مبارزه پرداختند و در این راه، سه دانشجوی عزیز به درجه رفیع شهادت نائل شدند. آنها با استکبار و رژیم پهلوی، مبارزه کردند؛ زیرا نوع نگاه آنها مبتنی بر آرمانگرایی بود. دانشجو،‌ آرمانگرا و عدالت‌طلب است. دانشجو به دنبال تحقق آرمان‌هایی همچون عدالت‌طلبی، شایسته‌سالاری، توسعه متوازن، مخالفت با تبعیض، مخالفت با توصیه‌ها و سفارش‌های نابحق و ... است. ما بایستی این آرمان‌ها را به گفتمان تبدیل کنیم. ما اگرچه به پیشرفت‌های مهمی در دوران بعد از انقلاب اسلامی رسیده‌ایم اما کاستی‌هایی هم داریم؛ در بحث‌هایی همچون عدالت اجتماعی، توسعه متوازن، شایسته‌سالاری و ... دارای کاستی‌هایی هستیم؛ به همین خاطر ما بایستی آرمان‌های دانشجویی را به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل کنیم».

وی ادامه داد: با توجه به خصوصیات جنبش‌ها و بیداری‌های دانشجویی بایستی کاستی‌های گام اول انقلاب را رفع کرده و آمادگی داشته باشیم با شکل‌گیری دولت اسلامی و جامعه اسلامی، بتوانیم به تمدن‌ اسلامی نائل بشویم؛ در تمدن اسلامی هم ارتقای فرهنگی است و هم پیشرفت، وجود دارد. پیشرفت بدون توجه به مسائل فرهنگی و دینی، حاصل نمی‌شود و پیشرفت بدون توجه به مسائل فرهنگی و دینی، پیشرفت حقیقی نیست بلکه وضعیتی است که در آن اقلیت در رفاه هستند و اکثریت جامعه در محدودیت و فقر خواهند بود؛ پیشرفت مدنظر ما براساس آموزه‌های اسلام است تا عدالت اجتماعی در جامعه ایجاد و نهادینه شود.

گفتنی است در این آیین از فعالان برگزیده دانشجویی دانشگاه لرستان تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه خرم آباد روز دانشجو انقلاب اسلامی جنبش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند

در جریان جنبش دانشجویی فلسطین در سراسر آمریکا که از هفته گذشته آغاز شده است، نیروهای امنیتی این کشور صدها نفر را دستگیر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که بیش از 600 نفر در جریان اعتراض‌های حمایت از فلسطین در دست کم 15 دانشگاه سراسر آمریکا دستگیر شدند.

طبق تصویری که تارنمای اکسیوس از نقاط برگزاری اعتراض‌های دانشجویی حمایت از فلسطین منتشر کرده، این جنبش بیشتر از ساحل شرقی آمریکا متمرکز است.

همزمان با حضور دانشجویان معترض به سیاست‌های آمریکا در حمایت از جنایات اسرائیل در حوالی دانشگاه نورث‌ایسترن در بوستون، نیروهای سرکوبگر پلیس به تجمع آنها یورش بردند.

درحالیکه دانشجویان دستان خود را به دست یکدیگر حلقه زده بودند، پلیس حضور سنگینی را در صحنه اعتراض‌ها داشت و در نهایت بیش از 100 نفر از دانشجویان معترض را دستگیر کرد.

دو روز گذشته نیز بیش از 100 نفر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا بازداشت شدند.

ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزهخیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟5 نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا"سرکوب دختران دانشجو در آمریکا" یک رسوایی است

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • سرکوب جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • جنبش‌های دانشجویی در آمریکا از جنگ ویتنام تا غزه/اهمیت جنبش کنونی
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر