Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا امروز (چهارشنبه) ضمن ادعای نقض حقوق بشر از سوی چین، اعلام کرد که این کشور نیز به همراه آمریکا، المپیک زمستانی پکن را تحریم خواهد کرد.

اسکات موریسون گفت که تصمیم امروز او به این علت است که استرالیا در حال تقلا برای باز کردن کانال‌های دیپلماتیک با چین است تا بتواند در مورد آنچه «نقض حقوق بشر» در منطقه «سین کیانگ» می‌خواند، با این کشور به گفت‌وگو بپردازد!

موریسون با این ادعا گفت که پکن به چندین موضوع مطرح شده توسط کانبرا پاسخی نداده است و «بنابراین جای تعجبی ندارد که مقامات دولتی استرالیا برای بازی‌ها به چین نروند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سفارت چین در کانبرا، پایتخت استرالیا در این باره گفت که برخی سیاستمداران درگیر موضع‌گیری‌های سیاسی هستند. او در تنش‌های جدید بین دو کشور، استرالیا را مقصر دانست.

کمیته المپیک استرالیا نیز اعلام کرده است که تحریم هیچ تاثیری بر آمادگی ورزشکاران برای بازی‌ها نخواهد داشت و افزود که گزینه‌های دیپلماتیک به کشور‌ها بستگی دارد.

آمریکا تنها چند هفته پس از گفت‌وگو‌ها با هدف کاهش روابط پرتنش بین دو اقتصاد بزرگ جهان، اعلام کرده است که مقامات دولتی این کشور المپیک زمستانی در پکن را تحریم خواهند کرد. مقامات آمریکایی ادعا کرده اند علت این تحریم «جنایات حقوق بشری چین» است.

در پاسخ، ژائو لیجان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین با رد همه اتهامات حقوق بشری اعلام کرد که آمریکا بهای اقدامات اشتباه خود را خواهد پرداخت.

گفته می‌شود برخی دیگر از کشور‌ها نیز در حال بررسی حضور یا عدم حضور مقامات خود در این المپیک هستند. از جمله انگلیس که طبق اعلام روزنامه تلگراف در حال بررسی این موضوع است که شرکت مقامات دولتی خود در المپیک زمستانی را محدود کند. هر چند این مسئله همچنان یک احتمال است.

خوان آنتونیو سامارانچ که ریاست پانل هماهنگی کمیته بین المللی المپیک برای رویداد پکن را بر عهده دارد، ضمن انتقاد از در هم آمیختن ورزش و سیاست گفت: «ما همیشه از جهان سیاسی تا حد ممکن احترام و کمترین مداخله ممکن را درخواست می‌کنیم».

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: المپیک زمستانی پکن تحریم های آمریکا تحریم المپیک المپیک زمستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شین هوا، پلیس ایالت ویکتوریا استرالیا از کشته شدن دو نفر بر اثر سقوط یک هواپیما سبک در مونت بیوتی در روز شنبه خبر داد.

سازمان آتش نشانی کشور استرالیا گزارش داد که هواپیمای سقوط کرده یک "گلایدر موتوردار" بوده است.

مونت بیوتی در شمال شرقی ایالت واقع شده است، شهر کوچکی است که توسط پارک ملی آلپ احاطه شده است و دارای دریاچه‌ها، جنگل‌ها و میدان‌های برفی است.

کد خبر 6090322

دیگر خبرها

  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • خریدهای زمستانی پرسپولیس برای انتقام در اراک
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا