Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از آغاز تخصیص و پرداخت منابع ریالی صندوق توسعه ملی در قالب سرمایه در گردش صادراتی و همچنین برنامه ریزی جهت استفاده بهینه از منابع ارزی این صندوق در قالب اعتبار خریدار و فروشنده در آینده نزدیک خبر داد . خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک گفت: فرآیند پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش ریالی بر اساس بسته حمایت از صادرات غیر نفتی و ضوابط موجود یک فرآیند مستمر و لاینقطع بوده و لازم است از همکاری صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل قدردانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با همکاری صندوق توسعه ملی، بانک‌های عامل که از منابع ریالی صندوق در سال ۱۳۹۹ استفاده کرده بودند، مورد ارزیابی قرار گرفتند که نتایج ارزیابی‌های انجام شده مبنای تخصیص اعتبارات ریالی در سالجاری به بانک‌های عامل است.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران خاطر نشان ساخت: عملکرد بانک‌های عامل بر اساس شاخص‌ها و مولفه‌های اثرگذار ارزیابی و رتبه بندی شده و این رتبه بندی مبنای تخصیص منابع ریالی سال‌جاری خواهد بود. همچنین بانک‌های عامل موظفند بر اساس شاخص‌های اعلامی سازمان توسعه تجارت ایران و اولویت‌های کالایی و خدماتی معرفی شده منابع را اختصاص داده و صرفا پس از احراز اهلیت صادراتی صادرکنندگان، نسبت به احراز اهلیت اعتباری و با نگاه تسهیلگری اقدام و در نهایت اعتبارات لازم را پرداخت کنند.
پیمان پاک ادامه داد: منابع تخصیصی سال‌جاری صندوق توسعه ملی ۲ هزار میلیارد تومان بوده که با احتساب منابع بانکی اختصاص یافته از سوی بانک‌های عامل، در مجموع ۴هزار میلیارد تومان به صادرکنندگان اختصاص خواهد یافت ضمن آنکه با توجه به سپرده گذاری دو ساله صندوق توسعه ملی در بانک‌های عامل، مجموعه بانکی قادر خواهد بود منابع بیشتری را به صادر کنندگان اختصاص دهد.
وی در بخش دیگری از سخنانش استفاده از منابع ارزی صندوق توسعه ملی در شرایط فعلی را با اهمیت توصیف کرد و با توجه به منابع پیش بینی شده در بسته حمایت از صادرات غیر نفتی، اضافه کرد: تلاش می‌شود تخصیص این منابع در سالجاری با همکاری صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل در سالجاری صورت پذیرفته و بتوان با ابزار‌های پیش رو از این اعتبارات به نحو بهینه استفاده کرد.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان یادآور شد: ضوابط و فرآیند‌های پرداخت این تسهیلات، به صورت رسمی به بانک‌های عامل ابلاغ خواهد شد و تلاش خواهد گردید از این منابع به نحو بهینه استفاده شود.     بیشتر بخوانید: رئیس سازمان توسعه تجارت: در حال تلاش برای حل مشکل صادرات فلفل دلمه‌ای به روسیه هستیم

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی توسعه تجارت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی توسعه تجارت سازمان توسعه تجارت ایران صندوق توسعه ملی بانک های عامل منابع ریالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان

مرتضی شریفی در حاشیه برگزاری ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، اکسپو ۲۰۲۴ در تهران با اعلام این خبر گفت: هدف از انجام این کار معرفی ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران بوده و در تدوین این بانک اطلاعاتی، ۶ زبان زنده جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه این بانک اطلاعاتی به صورت کاملاً الکترونیک تدوین شده و قابلیت به‌روزرسانی مکرر دارد، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته این بانک اطلاعاتی به صورت سامانه‌ای در اختیار نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور قرار می‌گیرد تا بتوانند به راحتی این اطلاعات را در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی و متقاضیان تولیدات ایران قرار دهند.

به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس این سامانه در آینده نزدیک رونمایی و وارد فاز عملیاتی می‌شود.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل کارگروه توسعه صادرات، کارگروه مبادلات مرزی و تعاونی‌های مرزنشینان اشاره کرد و گفت: در این مجموعه‌ها مباحث مرتبط با حوزه صادرات دنبال می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان