Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان از روز دوازدهم تا بیستم مهرماه در شهر جده عربستان برگزار شد. یکی از مهمترین اتفاقات تاریخی این دوره از رقابت‌ها، رسیدن تیم وزنه‌برداری دختران ایران به سکوی سوم بود. اتفاقی که در ورزش وزنه‌برداری ایران بدون سابقه و آغاز یک تحول در این ورزش به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این افتخار چگونه شکل گرفت؟

فدراسیون وزنه‌برداری با کمک وزارت ورزش و جوانان تیم کاملی از دختران ایرانی را به مسابقات جده اعزام کرد. بعد از چند اردوی آماده‌سازی و رکوردگیری‌های مختلف، هفت ورزشکار نوجوان دختر ایران به مسابقات اعزام شدند. اما این اعزام برخلاف ادعای بسیاری از منتقدان مانند گذشته برای کسب تجربه نبود بلکه نردبانی برای رسیدن دختران ایرانی به سکوی جهانی بود سکویی که توسط غزاله حسینی، یکتا جمالی و مجموعه تیمی ایران در عربستان فتح شد. 

 

یکتا جمالی در دسته ۸۱ کیلوگرم مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری نوجوانان جهان با کسب ۲ مدال نقره و یک برنز روند موفقیت‌آمیز خود را تکمیل کرد. وی پیش از این نیز در دسته ۸۷ کیلوگرم جوانان موفق به کسب سه مدال برنز شده بود. برنز جمالی در مسابقات جوانان جهان در ازبکستان ضرب شد.

غزاله حسینی یکی دیگر از دختران تاریخ‌ساز ایران در شهر جده بود. وی در دسته ۵۹ کیلوگرم توانست در حرکت دوضرب این دسته به مدال برنز برسد مدالی که پیش از جمالی کسب و نخستین مدال دختران ایران در رده سنی نوجوانان بود. 

اما تنها ستاره‌های تیم ایران جمالی و حسینی نبودند، بلکه مجموعه تیمی ایران به ستاره‌ای تبدیل شد که در جده در سکوی سوم تیمی جهان قرار گرفت. سکویی که با تحسین کارشناسان ملی و بین‌المللی این رشته همراه شد.

منبع: ایرنا پربیننده ترین لحظه احساسی برای دختر ایرانی در اسپانیا + فیلم کارگزار جدید پرسپولیس مشخص شد / ۶۳۰ میلیارد تومان + ۲۰% افزایش سالیانه لیست خروجی فرهاد مجیدی / ستاره های ناراضی در انتظار نیم فصل نیمکت نشینی مطهری فنی است؟ / دردسرهای اینستاگرامی مهاجم استقلال بحران جدید برای پرسپولیسی‌ها / ۲۲۰ میلیارد می پرد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عربستان وزنه برداری تیم ملی وزنه برداری جده وزنه برداری زنان دختران ایران وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۴۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار دختران بیلیارد ایران در مسابقات قهرمانی آسیا

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت های ناین بال قهرمانی آسیا دوم لغایت هفتم اردیبهشت ماه به میزبانی کشور عربستان و در شهرریاض برگزار شد و تیم ملی پاکت بیلیارد کشورمان متشکل از فریال طاهری، زهرا زرین حقیقی و زهرا تیموری در این رقابت ها حضورپیدا کردند.

نخستین دوره رقابت های پاکت بیلیارد بانوان در قاره آسیا ۲۰۲۴ در دو بخش ناین بال بزرگسالان و رده سنی منهای ۱۷ سال برگزارشد و زهرا زرین حقیقی موفق شد به جمع ۱۶ نفر پایانی رقابت ها راه پیدا کرد.

زهرا تیموری از استان یزد نیز در گروه سختی قرار گرفتو از راهیابی به مرحله یک هشتم مسابقات باز ماند. اما فریال طاهری در بخش ناین بال منهای ۱۷ سال در آستانه رسیدن به مدال رقابتها شکست خورد و از رسیدن به مدال آسیایی بازماند.

کد خبر 6088651

دیگر خبرها

  • پایان کار دختران بیلیارد ایران در مسابقات قهرمانی آسیا
  • شانس اسکواش بازان ایران برای تصاحب یک طلا و ۳ برنز
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!
  • حضور زنان در ورزشگاه یادگار تبریز ممنوع شد
  • ۴ نماینده از مازندران در تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال