Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی قاسمیان معاون استاندار اردبیل،تلاش دولت سیزدهم برای تبدیل فرمانداری‌ها به خانه امید مردم و افزایش اعتماد عمومی جامعه به این تشکیلات سیاسی و اجرایی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، علی قاسمیان در آیین معارفه سرپرست فرماندرای خلخال افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم اعتماد مخدوش شده مردم به دولت ترمیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر ایجاد فرصت های اشتغال در مناطق محروم استان بیان کرد: مانع تراشی در برابر  سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و رونق اشتغال  باید ازذهن مدیران اجرایی استان حذف شود.

وی اضافه کرد: حل مشکل اشتغال در استان اردبیل  نیازمند استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها، شرکت های دانش‌بنیان ،توسعه اشتغال خانگی ،معرفی برند اقتصادی و استفاده و بکارگیری سرمایه مردمی به خصوص سرمایه‌های راکد در دست مردم است. وی با تقدیر از تلاش چهار ماهه مسعود یگانه سرپرست سابق فرمانداری خلخال افزود: امیدوارم سید جواد یحیی‌زاده سرپرست جدید فرمانداری این شهرستان در پیشبرد اهداف دولت و توسعه منطقه با جدیت تلاش کند.

در این جلسه حجت الاسلام کریم اسدی امام جمعه خلخال نیز با تاکید بر اینکه بی توجی‌های مدیران گذشته استان اردبیل به این شهرستان باید توسط دولت سیزدهم  جبران شود، افزود: مردم خلخال از خیرات و برکات سفر دولت قبلی به استان بی‌بهره شدند و هم اکنون منتظر دریافت ثمرات سفر اخیر رئیس جمهوری واعضای دولت به این استان هستند.

وی گفت:با توجه به اینکه در گذشته فرصت‌های زیادی برای توسعه اقتصادی خلخال از دست رفته است،دیگر زمانی برای فرصت‌سوزی باقی نمانده و انتظار از دولت تلاش برای بهبود معیشت مردم و حل مشکل ریشه‌ای اشتغال است.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا معارفه دولت اشتغال استان اردبیل استفاده از ظرفیت سرمایه امام جمعه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 

ایسنا/خراسان رضوی معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان را اولویت مهم کمیته امداد دانست. 

محمدجواد ایروانی امروز ۶ اردیبهشت‌ماه، در آیین افتتاح زائرسرای کرامت ویژه خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) خطاب به دست‌اندکاران این حوزه اظهار کرد: این تاج افتخاری است که به محرومان خدمت می‌کنید و نه تنها مانند فرزندان خود، بلکه بیشتر به آن‌ها توجه دارید؛ شما علمدار خدمت به محرومان هستید.

وی کمیته امداد را یکی از بزرگترین نهادهای مردمی دانست و بیان کرد: گستره خدماتی که در سراسر کشور به مردم ارائه می‌کند، این نهاد را از تمامی نهادهای دیگر متمایز می‌کند که از جمله موهبت‌های جمهوری اسلامی است که در تاریخ سابقه ندارد.

ایروانی با اشاره به سخنانی از امام خمینی (ره) یادآور شد: کمیته امداد به همت مردم ایران و دولت ایران می‌تواند ریشه فقر را در سراسر کشور برکند. ساز و کار شتابنده این نهاد در ظرفیت‌های دولتی و مردمی است و می‌تواند در جهت توانمندسازی محرومان و رسیدگی به مستضعفان آن‌ها را بسیج کند. روش‌ها و الگوهایی که به صورت اهرمی از این منابع استفاده کند و ساختارهای خودش را که به صورت مجموعه‌ای ایجاد شده‌اند در خدمت محرومین و توانمندسازی آنان و پایدارسازی آن به خدمت بگیرد که این موضوع اولویت مهم کمیته امداد در سال‌های اخیر بوده است. 

در ایجاد اشتغال برای محرومان موضوع تامین مالی مطرح است

وی افزود: عدالت امری آسمانی و فضیلتی بر سر زبان‌ها نیست، عدالت بر زمینیان است و گسترش و چگونگی تحقق آن مهم است. در ایجاد اشتغال برای محرومان علاوه بر مهارت‌آموزی مددجویان، موضوع تامین مالی مطرح می‌شود، نظام مالی ما توان تأمین مالی را ندارد، بنابراین به ساختار متفاوتی نیاز دارد که صندوق امداد ولایت شکل گرفت با یک گستره فراوان و طهارت مالی بالا بسیار دقیق و روشن که حسابرسی منظم می‌شود. صندوق تضمین اشتغال را تأسیس کردیم.

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: اهرمی عمل کردن همچون بسیج گروه‌های کثیری از مردم بدان دلیل است که امداد سرمایه اجتماعی نزد مردم دارد. راهبران شغلی ایجاد شده نیز از دستاوردهای عظیم کمیته امداد است که می‌توانند به خانواده‌های ضعیف آموزش دهند و با روپاآوری که بزرگترین دستور کار نهادهای مهم جوامع و دولت‌ها است. 

وی با اشاره به مطالعات دانشگاه هاروارد و برنامه‌ای که بر ایجاد آفرینش، توانمندسازی و بهبود زندگی صورت گرفته یادآور شد: برخلاف تصور رایج عمده هرم جمعیتی جهان فقیر هستند و برای این کار باید به آن‌ها آموزش داد و برخلاف تصور عامه نشان می‌دهد که بهره‌وری در آنان بالا است.

زنجیره‌سازی کسب‌وکارهای مددجویان

ایروانی با اشاره به ماده ۳، ۲۱ و اصل ۴۳ قانون اساسی بیان کرد: این اصل عنایت به این موضوع دارد که دولت در فراهم آوردن امکانات برای کسانی که استعداد و نیروی کار دارند، کمک کند. این کارها دشوار است و اراده‌های آهنین می‌خواهد. در نگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است که مستمندان و محرومان در صف مقدم جامعه هستند. آن‌ها بودند که این انقلاب را به ثمر رساندند و در جبهه فداکاری کردند و لایق این هستند که ما با تواضع به خدمت آن‌ها برویم و معتقدیم یکی از جهات خدمت به انقلاب، خدمت انسان‌های محروم است.

وی درباره دستاوردهای کمیته امداد در حوزه اشتغال محرومان گفت: ایجاد کسب‌وکارهای خرد و عرضه محصولات تولیدی با توجه به فناوری اطلاعات امکان ‎پذیر شده است و زنجیره‌سازی کسب‌وکارهای مددجویان از اقدامات حیاتی کمیته امداد است تا ان‌شاءالله بتوانیم چرخه فقر را در کشور بشکنیم. امیدواریم کمیته امداد با امداد مردم، دولت و دیگر نهادها بتواند از عهده این مهم برآید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • دشمن در تلاش است موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کند
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • ارزیابی عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی
  • معارفه استاندار جدید لرستان | استاندار جدید کیست؟
  • مقالات کنفرانس موزه‌ها کارکرد اجرایی داشته باشد
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران