Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@14:06:03 GMT

روند صعودی نفت معکوس شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۴۲۲۹

روند صعودی نفت معکوس شد

قیمت نفت پس از دو روز افزایش، در معاملات روز چهارشنبه که سرمایه گذاران منتظر ارزیابی تاثیر کامل واریانت اُمیکرون بر اقتصاد جهانی و تقاضا برای سوخت بودند، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۱۹ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۷۵ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته با ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد افزایش بسته شده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۳ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۷۱ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز سه شنبه با ۳.۷ درصد افزایش بسته شده بود.

قیمت های نفت اوایل هفته جاری با خوش بینی رو به رشد نسبت به ملایم بودن بیماری‌زایی اُمیکرون و عدم تحمیل خسارت اقتصادی بزرگ بر اثر شیوع این واریانت، از ریزش سنگین هفته گذشته بهبود پیدا کرده بودند.

ساتورو یوشیدا، تحلیلگر کالای شرکت "راکوتن سکیوریتیز" درباره وضعیت بازار اظهار کرد: روند بهبود قیمت‌های نفت متوقف شد، زیرا سرمایه گذاران تلاش می کنند تاثیر کامل واریانت اُمیکرون را پیش از خرید بیشتر ارزیابی کنند.

مدیر تحقیقات لابراتوری در موسسه تحقیقات سلامت آفریقا در آفریقای جنوبی روز سه شنبه اظهار کرده بود که واریانت اُمیکرون می تواند تا حدودی ایمنی دو دوز واکسن فایزر را دور بزند.

شرکت داروسازی بریتانیایی GSK اعلام کرد درمان مبتنی بر آنتی بادی کووید ۱۹ این شرکت و شریک آمریکایی‌اش Vir Biotechnology در برابر همه جهش‌های اُمیکرون موثر است.

هیرویوکی، مدیرکل تحقیقات شرکت "نیسان سکیوریتیز" اظهار کرد: سرمایه گذاران هنوز به طور کامل خوش بین نیستند و فعلا رویکرد صبر و مشاهده را در پیش گرفته اند. بازار همچنین روی مذاکرات هسته‌ای ایران، تنش‌های میان روسیه و اوکراین، هوای زمستانی نیمکره شمالی متمرکز شده اند.

بازارهای نفت واکنش چندانی به آمار ذخایر هفتگی آمریکا ندادند. موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته کاهش یافت در حالی که ذخایر سوخت و سوخت‌های دیگر افزایش داشت. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش ذخایر نفت آمریکا برای دومین هفته متوالی را پیش بینی کرده بودند.

بر اساس گزارش رویترز، اسکات شفیلد، مدیرعامل شرکت تولیدکننده نفت شیل پایونیر نچرال ریسورسز در حاشیه کنگره نفت جهان اظهار کرد: نگران است پس از سالها کمبود سرمایه گذاری در صنعت نفت، قیمت‌های نفت بیش از حد بالا رفته و بازارهای نفت بهم بریزند. امیدوارم در چند سال آینده قیمت‌ها بین ۸۰ تا ۱۰۰ دلار تثبیت شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت ویروس کرونا ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

براساس گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گران، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903330

دیگر خبرها

  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • قیمت نفت صعودی شد
  • صعودی شدن روند ولادت در استان بوشهر پس از ۷ سال
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد