Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان ارشد سازمان جهانی بهداشت و ایالات متحده با بیان اینکه به نظر نمی رسد سویه اُمیکرون از سایر گونه های کروناویروس بدتر باشد، هشدار دادند: برای قضاوت در مورد شدت بیماری زایی این سویه به تحقیقات بیشتری نیاز است.

یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: در حالیکه احتمال انتقال سویه اُمیکرون بیشتر از سویه های قبلی است اما بعید است این سویه بتواند به طور کامل خود را در برابر واکسن مصون سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین "مایکل رایان"، رئیس بخش فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه‌ای گفته است: داده‌های اولیه نشان نمی‌دهد که این سویه شدیدتر باشد. در واقع به نظر می آید جهت به سمت شدت کمتر است. هیچ نشانه ای وجود ندارد که تایید کند سویه اُمیکرون بتواند به طور کامل از مصونیت ناشی از واکسن های موجود کووید-۱۹ در امان بماند.

او با اشاره به اطلاعات اولیه افزود: واکسن‌های بسیار مؤثری داریم که تا به حال در برابر همه سویه ها از نظر شدت بیماری و بستری شدن در بیمارستان اثربخش بوده‌اند. هیچ دلیلی وجود ندارد که انتظار داشته باشیم اینطور نباشد.

با این حال، رئیس بخش فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت اذعان کرد: این امکان وجود دارد که واکسن‌های موجود در برابر سویه اُمیکرون که حاوی بیش از ۳۰ جهش در پروتئین سنبله است، کمتر موثر باشد.

همچنین "آنتونی فائوچی" محقق ارشد آمریکایی نظر سازمان جهانی بهداشت را مورد تایید قرار داده و اظهار داشته است که بر اساس نشانه‌های اولیه، سویه اُمیکرون بدتر از سویه‌های قبلی نیست و احتمالا خفیف‌تر باشد.

۴۷۲۳۳

کد خبر 1580730

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سلامت ویروس کرونا واکسیناسیون سازمان جهانی بهداشت سویه ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۴۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت گونه ای جدید و بسیار خطرناک از ویروس ابولا توسط دانشمندان چینی

به‌نظر می‌رسد که همه جنجال‌های ناشی از اتهام ساخت ویروس کرونا توسط چین، برای دولت و دانشمندان این کشور کافی نبوده است؛ چرا که اخیرا در گزارشی از روزنامه بریتانیایی دیلی میل فاش شده که گروهی از دانشمندان چینی با دور زدن قوانین ایمنی، سویه‌ای جهش یافته از ابولا را در آزمایشگاه تولید کرده‌اند که به‌مراتب مرگباتر از سویه‌های قبلی است.

ساخت گونه ای جدید از ویروس ابولا توسط چینی‌ها

بنا بر گزارش دیلی میل، گروهی از محققان دانشگاه پزشکی هبئی در چین، طی آزمایش‌های خود، یک پروتئین از ویروس ابولا را به یک بیماری مسری اضافه کرده‌اند و این مسئله منجر به افزایش شدت پخش ویروس در بدن انسان شده است.

به گزارش گجت نیوز، بنا بر مقاله‌ای که از نتایج این پژوهش منتشر شده، بعد از تزریق این ویروس جدید به گروهی از همسترها، محققان عوارض جسمی شدیدی مشابه با ابولا، از جمله نارسایی شدید چند عضو بدن مشاهده کردند. از دیگر عوارض این سویه جدید ابولا که در این آزمایش رخ نمود، ترشح شدید چشم همسترها بود که به‌شکل پوسته‌ای روی چشم آن‌ها را می‌پوشاند و بینایی‌شان را مختل می‌کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکسن معروف از بازار جهانی جمع شد
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • ساخت گونه ای جدید و بسیار خطرناک از ویروس ابولا توسط دانشمندان چینی
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود