Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان گفت: این کشور قصد دارد دو مرکز حمل و نقل و لجستیک فرامرزی با روسیه و همچنین دو مرکز دیگر با ازبکستان و قرقیزستان بسازد.

وی ادامه داد: دولت به طور مداوم در حال توسعه زیرساخت های مدرن برای تجارت داخلی برای ورود به بازارهای کشورهای همسایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز بین المللی همکاری های فرامرزی "خورگوس" با موفقیت در حال فعالیت است، به عنوان بخشی از این کار، قرار است چهار مرکز فرامرزی دیگر نیز ساخته شود.

به گفته تاکایف، کار این مراکز بین المللی هزینه های مبادله را کاهش می‌دهد و کارایی لجستیک حمل و نقل را افزایش دهد.

طی دو روز گذشته در شهر «نورسلطان» پایتخت قزاقستان، توکایف با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان که برای یک سفر دولتی وارد این کشور شده بود، گفت‌ و گو کرد.

دو طرف به ویژه راه اندازی یک مرکز همکاری صنعتی بین المللی در مرز دو جمهوری را مورد بحث قرار دادند که به بزرگترین مرکز تجاری و صنعتی در منطقه تبدیل خواهد شد.

به گفته تاکایف، این هاب به توسعه تجارت نه تنها در مقیاس دوجانبه، بلکه در مقیاس منطقه ای کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان ازبکستان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از یک مقام سابق صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار داد که تسلیحاتی کردن دلار آمریکا از طریق توقیف دارایی‌های بلوکه شده روسیه، روند جهانی دلارزدایی را تسریع می‌کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ به نقل از یک مقام سابق صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار داد که تسلیحاتی کردن دلار آمریکا از طریق توقیف دارایی‌های بلوکه شده روسیه، روند جهانی دلارزدایی را تسریع می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا این هفته لایحه‌ای را امضا کرد که اجازه می‌دهد دارایی‌های دولتی روسیه در این کشور به نفع واشتنگتن مصادره شود.

آمریکا از مدت ها قبل بر مصادره این وجوه برای کمک به اوکراین و استفاده از آن‌ها در جنگ علیه روسیه اصرار داشته است.

روسیه: اتحادیه اوراسیا روند دلارزدایی را تکمیل کرده استاقتصاددان انگلیسی: شتاب دلارزدایی در جهان 10 برابر شده است

در همین حال، وزرای اقتصاد کشورهای عضو گروه 7 و مقامات اتحادیه اروپا همچنان نسبت به پشتوانه قانونی هرگونه توقیف این دارایی‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

ایالات متحده و متحدانش حدود 300 میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی روسیه را بلوکه کرده‌اند که حدود 5 میلیارد دلار آن در بانک های آمریکایی به عنوان بخشی از تحریم های مرتبط با اوکراین مسدود شده است.

بلومبرگ به نقل از اسوار پراساد، مقام سابق صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که "اقدام آمریکا برای تسلیحاتی کردن بیش از حد پول خود از طریق توقیف ذخایر دلاری مطمئناً باعث می‌شود رقبای آمریکا (به دلارزدایی فکر کنند).

قانون به اصطلاح ریپو REPO، که بایدن روز چهارشنبه همراه با بسته کمک نظامی 61 میلیارد دلاری به کی‌یف امضا کرد، به رئیس‌جمهور آمریکا اجازه داد تا دارایی‌های دولتی روسیه را که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شود مصادره کند و آنها را به صندوق بازسازی اوکراین منتقل کند.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای تأکید کرد که "ائتلاف بین‌المللی ما" باید فوراً از ارزش دارایی‌های مستقل و راکد روسیه استفاده کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران در سید اول جام جهانی فوتسال
  • واکنش AFC به صعود افغانستان به جام جهانی فوتسال
  • چند ساعت تا تکمیل پازل 24 تیمی جام جهانی
  • رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • طرح ازبکستان برای کریدور لجستیکی از افغانستان به آسیای مرکزی
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان