Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  سامان سیفی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی مبنی بر نگهداری غیر مجاز پرندگان وحشی در مراکز نگهداری غیر مجاز، مأموران یگان حفاظت موضوع را در دستور کار قرار داده و پس از بررسی و صحت موضوع، طی هماهنگی با دادستان شهرستان کامیاران در دو حکم ورود جداگانه به مراکز از مراجع قضایی گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مأموران طی بازرسی و تفتیش ۹ قطعه کبک، ۸ عدد قفس چوبی و ۲ شبکه را کشف و ضبط کردند و پرونده تخلف پس از تنظیم، توسط واحد حقوقی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

سیفی گفت: کبک‌های اسیر شده از دست فرد سودجو رهایی یافتند و بعد از تیمار داری و اطمینان دامپزشک متخصص، در زیستگاه‌های کامیاران به دامان طبیعت باز گشتند.

کبک یکی از پرندگان زیبای خشکی، با اندازه متوسط، طول بدن ۳۲ تا ۳۴ سانتی متر و گستردگی بال‌ها ۴۷ تا ۵۲ سانتی متر است و بیشتر در مناطق کوهستانی یافت می‌شود.

کبک در چرخه حیوانات ایران نقش بسزایی دارد و نر و ماده یک شکل و بدون تغییرات فصلی هستند؛ اما پرنده نر کمی بزرگ‌تر است، نوار سیاه پهن موربی از جلوی پیشانی تا گوشپر‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کبک محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۵۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، دادستان سبزوار درمراسم نذر هشتم سبزوار که در مسجد الغدیر سبزوار برگزار شد گفت: این زندانیان با کمک خیران و نمازگزاران با مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان از زندان رهایی یافتند و ستاد دیه استان نیز در این قضیه کمک و یاری کرد.

صابری افزود: از سال گذشته تاکنون حدود ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب طرح نذر هشتم و به نیت امام رضا (ع) از زندان سبزوار با کمک خیران و نمازگزاران مساجد سبزوار از زندان رهایی یافته اند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • بازداشت عامل تیراندازی در گتوند
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است