Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در شمار نهادهای قانونی فعال و اثرگذار در طول چند دهه و منشأ بصیرت‌افزائی و آرمانگرائی در بزرگداشت یادبودها و مناسبت‌های انقلاب اسلامی بوده و در سایه‌ی مدیریت موفق جناب آیت‌الله آقای جنتی دامت برکاته خدمات ارزشمندی به کشور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی استعفای آیت‌الله جنتی از ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، رهبر معظم انقلاب، هفته گذشته در حکمی با تشکر از خدمات آیت الله جنتی، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور را به مدیریت این شورا منصوب کردند. آیت الله جنتی از ابتدای مسئولیت خود در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، همواره تاثیرگذار، دغدغه مند بصیرت افزا و در صحنه بوند.

در همین رابطه خبرگزاری بسیج گفت‌وگویی با نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

بخش عمده موفقیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مرهون آیت الله جنتی است

- فقیه عالی قدر، حضرت آیت الله جنتی به عنوان نعمتی بی‌بدیل الهی و شخصیت وارسته و نادر، علاوه بر عضویت در شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری، امامت جمعه در اهواز، کرمانشاه، قم و تهران، تاسیس و ریاست ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر و مسئولیت‌های دیگر در امور حج، بوسنی هرزگوین و… از بدو تشکیل شورای عالی تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی نیز اولاً: از موسسین محوری و اصلی هر سه نهاد هستند و ثانیاً:، چندین سال ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و بخصوص بیش از چهل سال مدیریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را عهده دار بودند.

- بینی و بین الله با واقع بینی و بدون مبالغه عرض می‌کنم، بخش عمده و اصلی گره گشایی‌ها و موفقیت‌های مثال زدنی و ماندگار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بخصوص خلق حماسه‌های تاریخی از قبیل ۲۳ تیرماه ۱۳۷۸— یوم الله نهم دی ماه ۱۳۸۸ وراهپیمایی‌های ضد اغتشاش دی ماه سال ۱۳۹۶ مرهون مدیریت شجاعانه، خردمندانه و مقبولیت عامه حضرت آیت الله جنتی است و با شناخت دقیقی که من در مقام عمل دارم، اگر نبود اشراف، حمایت‌ها و موقعیت معظم له، چنین افتخاراتی در تاریخ ثبت نمی‌شد.

آیت‌الله جنتی حتی یک ریال از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دریافت نکرده است

- ملاحظه بفرمایید، غائله ۱۸ تیر سال ۱۳۷۸ در چه شرایطی شکل گرفت؟ آیا غیر از این است که جمعی از مقامات از مظنونین اصلی بودند و حداقل همسویی سیاسی آنها مشهود بود و در نتیجه مخالف صریح برگزاری فراخوان مردمی و برگزاری راهپیمایی بودند؟ و یا در اغتشاشات استثنایی دی ماه سال ۱۳۹۶ که در مدت سه روز بیش از نود شهر کشور آلوده شد اعم از تخریب اموال و اماکن، آتش زدن اماکن مذهبی.

- در همین رابطه، مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در اولین دیدار بعد از آغاز زعامت معظم له، به چند ویژگی و عملکرد شورا مبنی بر شکل گیری براساس یک نیاز واقعی و صادقانه، در طول سالیان متمادی با تحولات گوناگون، آن نیاز را همواره مورد نظر داشتن، به جا آوردن حق اقدام و عمل را بیان و سپس تاکید می‌فرمایند «اشراف حضرت آقای جنتی دامت برکاته یقیناً در این جهت تاثیر بسیار فراوانی داشته است» و جالب است بدانید در همه این سال‌ها، کوچک‌ترین امتیاز و حتی یک ریال دریافتی از شورا نداشته‌اند.

حفظ مردم در صحنه اولویت اول است

- در نظر داشته باشیم که یکی از شاخص‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی و نظام برآمده از نهضت الهی احیاگر اسلام ناب محمدی «ص»، حضرت امام خمینی «ره»، عبارت از مردمی بودن نهضت و نظام می‌باشد و از همین منظر در تمامی مناسبت‌ها و بزرگداشت ایام الله، نقش آفرین اصلی خود مردم هستند، دل‌های مردم دست خداوند و آورنده مردم به صحنه هم ذات اقدس الهی بوده و سهم خادمین امت فهیم همیشه حاضر درصحنه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مدیریت است.

- اولویت اول حفظ مردم برای حضور هر چه بیشتر در صحنه می‌باشد و برای نیل به این هدف، استفاده حداکثری ازظرفیت‌های مردمی، سهیم کردن آن‌ها در برنامه ریزی‌ها، نظرسنجی و آگاهی از پیشنهادات با پرهیز ازشیوه‌های غیرمردمی است لذا به موجب قانون، شورا یک نهاد انقلابی غیردولتی از جنس مردم و برای خدمتگزاری به مردم است.

لزوم واگذاری مسئولیت در حوزه برنامه‌ریزی و برگزاری مراسم به جوانان

- یک فراز مهم و اساسی در حکم رهبر انقلاب به مناسبت انتصاب حجت‌الاسلام موسی‌پور به مدیریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مربوط به فعال کردن مساجد و نهادهای مردمی با بکارگیری ابتکار و خلاقیت جوانان انقلابی است که دارای چند نکته کلیدی شامل: فعال کردن مساجد، نهادهای مرمی، ابتکار و خلاقیت مبتنی بر جوان گرایی و انقلابی است.

- امروز بیشترین قشر فعال و پویای جامعه، جوانان عزیز و پرشور انقلابی هستند که ذهن خلاقی دارند و حتماً لازم است در مقام عمل مسئولیت‌هایی در حوزه برنامه ریزی و برگزاری مراسم به آن‌ها داده شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله جنتی انقلاب اسلامی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خبرگزاری بسیج شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آیت الله جنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۶۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ به مناسبت هفته ملی شوراها و با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی،رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، فرماندهان لشکری و انتظامی و اعضای شورای ادوار ،مدیران استانی و شهری، معتمدین شهر و خانواده معزز شهدای قزوین، فاز سوم کمربندی نسیم شمال حدفاصل چهارراه میرزا کوچک خان تا بلوار شهید باهنر با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و به طول ۲۴۰۰ متر به دست فرزند آتش نشان فقید محمد جواد چگینی به بهره برداری رسید.

همچنین در این مراسم از ۱۴۰ دستگاه تاکسی و مینی بوس جدید در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قزوین با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد ریال رونمایی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903097

دیگر خبرها

  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین
  • قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی: چک‌های بی محل و پرداخت‌های خارج از ضوابط در دانشگاه آزاد وجود ندارد
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران 
  • جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران
  • شورا‌ها نماد تجلی خرد جمعی هستند