Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  ماهان حاصلی هنرمند ۱۷ ساله، هنرجوی دوره ممتاز خوشنویسی از انجمن خوشنویسان و دانش‌آموز هنرستان هنر‌های زیبای پسران است که به تازگی نام او به عنوان طراح پوستر در بین عوامل فیلم مستند «بریکولاژ» به تهیه‌کنندگی رحمان حاصلی و کارگردانی محمود توسلیان دیده می‌شود.

این فیلم کولاژ‌هایی از زندگی نادر مشایخی موزیسین ایرانی و فرزند مرحوم جمشید مشایخی است که به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت راه یافته و ماهان حاصلی پوستر آن را طراحی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاصلی درباره طراحی پوستر این فیلم مستند توضیح داد: خط اصلی فیلم حالت کولاژ از زندگی این استاد موسیقی است و من هم سعی کردم که پوستر هم این ویژگی را داشته باشد و حرکت و گذشت زمان از زندگی نادر مشایخی را به تصویر بکشم.

وی با اشاره به مدت زمان یک ماهه برای طراحی این پوستر، اظهار کرد: من سر برخی از سکانس‌ها حاضر بودم، وقتی طراح از همان ابتدا در جریان قصه قرار می‌گیرد، با شخصیت اصلی داستان ارتباط برقرار و نگاه عمیق‌تری پیدا می‌کند.

این هنرمند نوجوان که سابقه برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی نقاشیخط در تهران و سایر استان‌ها را در کارنامه دارد، از تلفیق تکنیک‎‌های نقاشیخطی خود با نرم‌افزار‌های طبیعی خبر داد و آشنایی‌اش با فرم و رنگ‌شناسی را عاملی مهم در کمک به طراحی‌های گرافیکی خود برشمرد.

حاصلی عنوان کرد: هنر دو بخش فاین‌آرت و کاربردی دارد. نقاشیخط فاین‌آرت و گرافیک هنر کاربردی است. ترکیب این دو کمک شایانی به پیشرفت من می‌کند.

وی با بیان اینکه پوستر «بریکولاژ» اولین تجربه جدی او در زمینه طراحی پوستر است، یادآور شد: علاقه خاصی به گرافیک و خلاقیت بصری دارم و می‌خواهم در زمینه طراحی پوستر برای آثار سینمایی فعالیت کنم.

گفتنی است نامواره فیلم مستند «بریکولاژ» توسط عظیم فلاح هنرمند نقاشیخط کار طراحی و امور گرافیکی و فنی آن هم توسط مریم حاصلی انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینما حقیقت پوستر فیلم فیلم مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۶۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش

مستند «مسئله حجاب» امشب همزمان با سالگرد شهادت استاد مطهری روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،مستند «مسئله حجاب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا آزادخاطر همزمان با سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری، امشب_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ ساعت ۱۸:۴۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

این مستند محصول مشترک موسسه اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما است که تلاش دارد ضمن بازخوانی دیدگاه‌های شهید مطهری نسبت به مقوله حجاب، نسبت آن با چالش‌های امروز جامعه ایرانی را نیز به تصویر بکشد.

مستند «مسئله حجاب» روایتگر چالش‌های مرتبط بــا نقش زنان در جامعه ایرانی طی دهه‌های گذشـته است.

استاد شهید مرتضی مطهری از اسلام‌شناسان و متفکران برجسته شیعه بود که در شامگاه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ پس از پایان جلسه درس، در خیابان امین‌الدوله هدف گلوله یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه به شهادت رسید.

کد خبر 749415

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت