Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@09:30:06 GMT

هند از بحران اقتصادی کرونا عبور کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۶۸۶۸

هند از بحران اقتصادی کرونا عبور کرد؟

به نقل از تریبون، اقتصاد هند نشانه‌های قوی از بهبودی ناشی از همه‌گیری را نشان می‌دهد، به‌طوری‌که در ۱۹ شاخص از ۲۲ شاخص اقتصادی با فرکانس بالا، در مقایسه با سطوح قبل از همه‌گیری بیماری کووید، رشد صعودی گزارش شده است.

سازمان تنظیم مقررات هند (RBI) با اعلام سیاست‌های پولی خود، پس از مدت‌ها فضای بیشتری پیدا می‌کند زیرا ۱۹ شاخص از ۲۲ شاخص اقتصادی امیدوارکننده هستند و به نظر می‌رسد تهدید سویه اُمیکرون در حال کاهش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ۱۹ شاخص طی سه ماه گذشته در مقایسه با سطوح قبل از همه‌گیری در سال ۲۰۱۹ بالاتر بوده‌اند. در میان ۱۹ شاخص، برخی از شاخص‌ها مانند صورت‌حساب‌های الکترونیکی، صادرات کالا، تولید زغال‌سنگ و حمل‌ونقل ریلی بهبود بسیار فراتر از ۱۰۰ درصد داشتند.

منابع دولتی گفتند: «این نتایج نشان می‌دهد که نه تنها بهبود کامل است بلکه رشد اقتصادی هم‌اکنون نسبت به سطح تولید قبل از همه‌گیری شتاب گرفته است».

لازم‌به‌ذکر است، این موارد توسط برآوردهای تولید ناخالص داخلی منتشر شده در ۳۰ نوامبر برای سه ماهه دوم سال مالی جاری تایید شده است.

RBI چهارمین سیاست پولی دو ماهانه خود را در روز چهارشنبه ارائه کرد و انتظار می‌رود که نرخ بهره رپو و بازپرداخت معکوس را بدون تغییر نگه دارد و پیامدهای سویه اُمیکرون را در نظر داشته باشد. ۲ کاهش نرخ در سال گذشته، نرخ سود بانکی را به پایین‌ترین سطح یعنی ۴ درصد کاهش داد و از آن زمان، نرخ‌ها بدون تغییر باقی ماندند.

با این حال، چالش‌هایی مانند مازاد نقدینگی در سیستم، افزایش بازده اوراق قرضه و برداشت نابرابر اعتبار توسط RBI وجود دارد که باید با آنها مقابله کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت کوهرنگ روز دانشجو سایت غنی سازی نطنز بحران اقتصادی کرونا هند آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت کوهرنگ روز دانشجو سایت غنی سازی نطنز همه گیری ۱۹ شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۶۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه به لحظه با بورس / کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با کاهش ۴۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی ایستاد.

بیشتر بخوانید: جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۱۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۹۷۵ واحدی قرار گرفت.

کد خبر: 1229106 برچسب‌ها بورس

دیگر خبرها

  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل
  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • کارگر؛ رضایت شغلی و توسعه اقتصادی
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد