Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@03:57:17 GMT

شبکه حمل‌ونقل شهری باید منسجم و به هم پیوسته باشد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۶۹۱۳

شبکه حمل‌ونقل شهری باید منسجم و به هم پیوسته باشد

یک کارشناس ارشد راه و ترابری گفت: برنامه‌ریزی مقطعی برای گسترش حمل‌ونقل شهری چندان کارا نیست بلکه برنامه‌ریزی و مطالعات حمل‌ونقل باید جامع و در ابعاد مختلف باشد و تمامی جوانب برای تحقق پذیری طرح‌ها مدنظر قرار بگیرد.

مجید عموچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای دسترسی مناسب شهروندان به نقاط مختلف شهر باید ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی در مبادی ورودی شهرها در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جانمایی ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی در این مبادی از ورود خودروهای شخصی و ناوگان سنگین حمل‌ونقل به داخل شهرها جلوگیری کرده و از آلودگی و ترافیک شهری می‌‎کاهد.

این کارشناس ارشد راه و ترابری خاطرنشان کرد: در داخل شهر نیز جانمایی ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی و اتصال شبکه حمل‌ونقل اهمیت زیادی دارد و در این راستا طراحی مسیرهای پیاده و دوچرخه‌سواری باید اولویت اصلی مدیریت شهری باشد تا شبکه‌ای به هم پیوسته و منسجم از حمل‌ونقل شهری داشته باشیم.

عموچی تاکید کرد: فضاهای شهری باید برای احداث پایانه‌ها، خطوط دسترسی‌، مسیرهای پیاده و دوچرخه سواری از قبل پیش‌بینی شود و زمین مورد نیاز و بودجه متناسب نیز برای گسترش و تکمیل شبکه حمل‌ونقل مدنظر باشد تا در زمان اجرا مشکلی به وجود نیاید.

وی تصریح کرد: طرح‌های حمل‌ونقلی در مرحله اجرا به دلیل کمبود اعتبارات و پیش‌بینی نشدن زمین در طرح تفصیلی اجرایی نشده است و این خود به معضلات شهری دامن می‌زند؛ این مشکل به خصوص در مورد بافت‌های فرسوده بیشتر خود را نمایان می‌کند زیرا کالبد این بافت ظریف و معابر آن کم عرض است.

این کارشناس ارشد راه و ترابری گفت: برنامه‌ریزی مقطعی برای گسترش حمل‌ونقل شهری چندان کارا نیست بلکه برنامه‌ریزی و مطالعات حمل‌ونقل باید جامع و در ابعاد مختلف باشد و تمامی جوانب برای تحقق پذیری طرح‌ها مدنظر قرار بگیرد.

کد خبر 540513

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر حمل و نقل عمومي حمل و نقل شهري سیستم حمل و نقل شهری افزایش مسیرهای پیاده روی مسیرهای دوچرخه سواری برنامه ریزی شهری طراحی شهری مطالعات شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حمل ونقل شهری حمل ونقل برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: برای نخستین‌بار مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی مکانیزه را در شهر اصفهان راه‌اندازی می‌کنیم.

سیدعلی عبدالهی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در جلسه‌ای که میزبان مدیران عامل سازمان‌های حمل‌ونقل بار کلان‌شهرها هستیم، کارگروه ویژه بار را برگزار می‌کنیم که در آن دغدغه کلان‌شهرها و رانندگان در حوزه حمل‌ونقل بار درون شهری مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه اختصاص سوخت به این ناوگان است، افزود: به‌تازگی با کاهش سهمیه سوخت ناوگان باری دچار چالش‌هایی در حوزه حمل‌ونقل بار درون شهری شدیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از مصوبات اصلی که امروز به تصویب خواهد رسید و به جد پیگیر آن هستیم و خبر بسیار خوشی برای رانندگان است، تثبیت اختصاص سوخت گازوئیل برای ناوگان دیزلی درون‌شهری است، همینطور در حوزه هوشمندسازی امروز اولین سامانه متحرک ثبت تخلف هوشمند ناوگان درون‌شهری (خودروهای پژو ۲۰۶) را با حضور فرمانده راهور فراجا افتتاح کردیم.

عبدالهی با بیان اینکه در حوزه کنترل ناوگان بار به‌صورت هوشمند، ساماندهی و مدیریت و روان‌سازی ترافیک انجام می‌شود، گفت: خودروهای باری با مقیاس بزرگ است و تردد آن‌ها در شهر ترافیک ایجاد می‌کند که با راه‌اندازی این سامانه به روان‌سازی ترافیک در معابر شهری کمک شایانی می‌کنیم.

وی با اشاره به اقدام جدید در روند معاینه فنی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی مکانیزه را در شهر اصفهان راه‌اندازی می‌کنیم که امیدوارم در آینده نزدیک سایر کلان‌شهرها نیز از آن استفاده کنند.

کد خبر 749693

دیگر خبرها

  • ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است
  • شهرداری اصفهان بهترین مشتری دانش‌بنیان‌ها است/نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان مسئله‌محور باشد
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار در اصفهان
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • «شهرگاه» فرصتی برای هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری است