Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: پیاده کردن طرح نسخه‌های الکترونیک، نخستین گام برای پیاده کردن نظام الکترونیک با هدف شفاف‌سازی مصارف و توزیع عادلانه منابع در حوزه سلامت است که در ۲۲ استان بالای ۸۰ درصد اجرا شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمد مهدی ناصحی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای طرح نسخه‌های الکترونیک اظهار داشت: باتوجه به زمان‌بندی قانونی از ابتدای دی‌ماه نسخه‌های کاغذی حذف و همه پرداخت‌ها منوط به الکترونیکی شدن اسناد پزشکی است و جز اسناد الکترونیکی اجازه پرداخت به هیچ موسسه و بیمارستانی را نخواهیم داشت، از این جهت اعلام می‌کنیم از فرصت باقی‌مانده استفاده کنند تا در ارائه خدمت و دریافت خدمت دچار مشکل نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فواید نسخه الکترونیک افزود: غیر از شفافیت موضوع، اطلاعات کامل که در جهت منابع و مصارف ما  و هزینه‌های شفاف در اختیار قرار ما قرار  می‌دهد، سیاست‌گذاری و مدیریت منابع به سهولت انجام می‌‌گیرد و دسترسی به اطلاعات کشور آسان‌تر است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: با اجرای طرح نسخه‌های الکترونیک، در بخش‌های خاصی مانند دارو ، جلوی تبانی گرفته می‌شود. همچنین اشتباهات نسخه‌نویسی به دلیل پیاده شدن قواعد در نرم‌افزارهای نسخه نویسی الکتریکی کاهش می‌یابد و موسسات و خدمت‌گیرندگان رضایت بیشتری و خدمت بهتری دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: هر کشوری برای سامان دادن نظام سلامت رده‌های مختلفی دارد و هوشمند و الکترونیکی کردن سلامت در کشورهایی که منابع بیشتری نسبت به ما دارند، صورت گرفته است. ما نیز که منابع کمتری در اختیار داریم، با الکترونیکی شدن نسخ توزیع عادلانه منابع و جهت‌دهی مصارف را رقم بزنیم و از این راه به مردم سودرسانی بیشتری خواهیم داشت.

ناصحی ادامه داد: ما در دنیا از لحاظ دریافت دارو و خدمات و تجهیزات جزو پرمصرف‌ترین کشورها هستیم و این به دلیل رصد نشدن توسط سامانه هوشمند است. وقتی در این زمینه همه مصارف را شفاف و نظام‌مند کنیم، بعد از مدت کوتاهی در برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی نظام سلامت اطلاعات کافی را خواهیم داشت و این منابعی که به سختی در کشور تامین می‌شود تا به حوزه سلامت سرازیر شود، در حوزه‌هایی که شرایط کشور و بیماران به آن سمت نیست، به سمتی برود که بهترین فایده را داته باشد.

وی گفت: نخستین گامی که در نظام الکترونیک سلامت در کشور در حال پیاده شدن است، نسخه الکترونیک است. بدون شک پرونده الکترونیک گام بسیار مهمی است که باید مانند پازل‌ به پرونده الکترونیک و نظام ارجاع و پزشکی خانواده متصل شود تا نظام الکترونیک سلامت در کشور تکمیل شود. نسخه‌نویسی الکتریکی در 22 استان در کشور بالای 80 درصد اجرا کرده‌اند. بعضی کلان‌شهرها و مراکز ارجاعی بعضا مشکلاتی دارند که آن هم امیدواریم هرچه زودتر به حد قابل قبولی برسد تا در ارائه خدمت به موسسات دچار مشکل نشویم.

معاون وزیر بهداشت کشور با اشاره به طرح بیمه رایگان برای همه افراد ایرانی که فاقد بیمه هستند، تصریح کرد: این حق هر ایرانی است که بتواند از یک بیمه درمانی برخوردار باشد و بیمه سلامت به عنوان جامع‌ترین و کامل‌ترین و بزرگ‌ترین بیمه حوزه سلامت که 42 میلیون نفر را تحت پوشش داریم، آمادگی کامل را برای هر فردی که فاقد بیمه است، تحت پوشش بیمه سلامت در صندوق بیمه همگانی قرار بگیرد. برای مناطق حاشیه‌نشین شهرها که دسترسی به مراکز خدمات سلامت کم است، به صورت فعال با همکاری سازمان‌ها و ادارات و ارگان‌های مختلفی که به شناسایی افراد کمک می‌کند، طرح را در کشور در حال اجرا داریم.

وی ادامه داد: در استان اصفهان طبق گفته‌های مسئولان استانی و رئیس سازمان بیمه سلامت استان، 82 محله آسیب‌پذیر در استان شناسایی شده که افراد را تحت پوشش بیمه قرار دهیم. همچنین امکانی فراهم شده تا در صورتی که افراد در روستاها فاقد شناسنامه و کارت ملی هستند، دارای کد ملی شوند و سپس تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی در خصوص نظام ارجاع و صندوق پوشش همگانی  بیان کرد: حدود 13 و نیم میلیون نفر را در کشور در این صندوق داریم. هر فردی که در این صندوق تحت پوشش است، می‌تواند از خدمات نظام ارجاع و پزشک خانواده استفاده کند و تسهیلات بیشتری در این صندوق نسبت به قبل با استقرار نظام ارجاع در دسترس مردم قرار گرفته است. به نحوی که ما یک پزشک نظام ارجاع و خانواده داریم و هر فرد تحت پوشش صندوق، باید به یک پزشک منتصب شود تا خدمات خود حتی در بخش خصوصی را نیز می‌تواند در صورت نیاز دریافت کند.

نارضایتی 82 درصدی از سامانه نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی/خرید دارو با قیمت آزاد به دلیل قطعی سیستمسفیر اتریش در ایران: زمینه همکاری ایران و اتریش در بخش گیاهان دارویی فراهم استدستور رئیس جمهور برای تامین داروی بیماران اس.ام.ای

158 میلیارد تومان هزینه برای توان‌بخشی به معلولان و سایر افراد نیازمند به دریافت خدمات توانمندسازی

وی با بیان اینکه در بحث توانبخشی بیمه سلامت سرآمد است، گفت: این بیمه در خدمت معلولان و کسانی است که نیازمند توانبخشی، فیزیوتراپی و سایر کارهایی که باعث توانمندسازی سایر افرادی که دچار مشکل می‌شوند، است. در این زمینه بیمه سلامت تا 7 آذر ماه 1400 ، حدود 158 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف توان‌بخشی، فیزیوتراپی و دارویی کمک کرده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور با اشاره به خدمات نازایی و باتوجه به مصوبه مجلس و در اختیار قراردادن منابع به بیمه سلامت تصریح کرد: زوج‌های نابارور می‌توانند از خدمات موجود در کشور مانند خدمات تشخیصی، درمانی پیشرفته چه در مراکز دولتی و چه خصوصی استفاده کنند و تا سه نوبت تا سقف 50 میلیون تومان، آن جایی که طرف قراداد است، پرداخت مستقیم و در مراکزی که قرار داد ندارند، به صورت مابه‌التفاوت بیمه پرداخت می‌شود. حتی زوج‌های ناباروری که از ابتدای امسال هم در مراکز خدمت دریافت کردند، با ارائه فاکتورها مراجعه کنند و مبالغشان را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در زمینه بیمه مادران باردار و فرزندانشان باهمکاری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت پزشکی انجام دادیم و هر مادر بارداری که بیمه‌شده نیست به همراه فرزند تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

ناصحی بیان کرد: بیمه سلامت 5 صندوق دارد که صندوق کارمندی و سایر اقشار که دسترسی‌شان به بخش‌های خصوصی و دولتی فراهم است ولی سایر صندوق‌ها که عمده آن صندوق روستائیان است و بیمه همگانی، حدود دو سوم جمعیت را تحت پوشش دارد و طبق قانون باید فقط در مراکز دولتی خدمت بگیرند و ارائه خدمت در مراکز دولتی در بحث بستری 90 درصد و 70 درصد هزینه‌های سرپایی پرداخت می‌شود.

وی در خصوص پوشش بیمه‌ای در بیماران خاص بیان کرد: در بحث بیماران خاص متولی کار و منابع در اختیار بیمه سلامت است؛ یعنی خدمتی هم که در تامین اجتماعی به بیماران خاص  ارائه می‌شود، ما به آن‌ها پرداخت و سپس تامین اجتماعی به مردم  پرداخت می‌کند. ما در سال جاری 900 میلیارد تومان در این زمینه اعتبار داشتیم که در حوزه‌های دیالیز، بیماران کلیوی، ام‌اس، هموفیلی برای بیماران هزینه می‌شود که سال گذشته اوتیسم را هم در این گروه قرار دادیم و بعضی از مبالغ هزینه ها را در بخش‌های دولتی صد درصد پرداخت می‌کنیم. برای سرطان‌ها مابه‌التفاوتی قائل هستیم و هزینه‌های آن را غیر از 90 درصد بخش بستری که پرداخت می‌کنیم، سایر هزینه‌ها و مابقی فرانشیز به صورت مابه‌التفاوت پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: امسال به سازمان مدیریت پیشنهاد افزایش پوشش چه در بخش دولتی و چه‌ خصوصی دادیم تا بتوانند منابع ما را افزایش دهند و بتوانیم در بعضی بیماری‌های صعب‌العلاج و مزمن و سرطان‌ها پوشش و بسته را قوی‌تر کنیم. در حوزه سرطان  هزار و 250 میلیارد تومان مازاد بر پولی که اکنون برای بیماران سرطانی می‌دهیم، برای اینکه فرانشیزشان حذف شود و خدمت کامل دریافت کنند، نیاز داریم. سازمان مدیریت در حال بررسی این پیشنهاد است و امیدواریم با تلاشی که شده ، بتوانیم مبالغی را جذب تا مابه‌التفاوت‌ها را در بخش خصوصی  پرداخت کنیم.

انتهای پیام/163/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نسخه های الکترونیک میلیارد تومان تحت پوشش بیمه نظام ارجاع هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۷۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهمیت توسعه صنایع دریامحور، گفت: از جمله صنایع فعال این حوزه در قشم صنعت لنج‌سازی است که سودآوری بالایی به همراه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، عادل پیغامی امروز در نشست ویژه با اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس کشور که در سالن مرکز بین‌المللی رشد برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 12 واحد لنج‌سازی با ظرفیت تولید 50 فروند در سال در این جزیره فعال هستند و محصولاتشان به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی افزود: محصولات تولیدی در صنایع لنج‌سازی قشم عمدتا به کشورهای آفریقایی، حوزه خلیج فارس و هند صادر می‌شود و سودآوری بسیار خوبی نیز به همراه دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: صنعت دریاپایه مشتمل بر 24 فعالیت است و جزیره قشم به تنهایی توانایی بهره‌برداری از همه آیتم‌های این صنعت را دارد

پیغامی با بیان اینکه مهمترین مزیت اقتصادی این منطقه فعالیت‌های اقتصادی دریاپایه است، گفت: مهمترین وجه فعالیت‌های دریاپایه به حوزه لجستیک، فعالیت‌های شیلاتی و شناورسازی مربوط می‌شود و امروز قشم با توان بالای پرورش ماهی و میگو، لارو میگو، بچه ماهی و ماهی در قفس به مهمترین قطب شیلاتی کشور تبدیل شده است.

وی با تأکید بر توسعه صنعت بانکرینگ در قشم، خاطرنشان کرد: بانکرینگ صنعت دریاپایه بسیار ارزشمندی در حوزه ارزآوری است که در قشم، در حال حاضر فقط بخش سوخت‌رسانی آن تکمیل شده، در حالی‌که 60 درصد نفت دنیا از مسیر خلیج فارس تأمین می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: با تکمیل زنجیره بانکرینگ اعم از امکانات تعمیرات شناورها، فروش مواد غذایی، خدمات هتلینگ، خدمات درمانی، فروش آب معدنی و اینترنت اشیاء می‌توان بخش مهمی از درآمد بالای این صنعت را از آن خود کنیم.

در این نشست که با هدف همکاری‌های علمی و مطالعاتی برگزار شد، شماری از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس از جمله سردار سیدیحیی رحیم‌صفوی سئوالاتی در مورد مزیت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره قشم، میزان صادرات این منطقه در سال گذشته، برنامه‌های آتی سازمان در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و امکان مشارکت دانشگاهیان در پیشبرد اهداف کلان منطقه آزاد مطرح کردند.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت