Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان, عارف طحان و آراد پیروان دو برادر‌ و رفیق اهل استان البرز که مدت‌هاست ایرانگردی می‌کنند و پر از انرژی و انگیزه هستند آنان با شعار «‌بگردیم‌ و نیکی کنیم» راهی جاده‌ها شده‌اند و سفیران صلح، دوستی و عشق به ایران لقب گرفتند . 

آراد پیروان ایرانگرد و فعال حوزه گردشگری در حاشیه سفر به استان زنجان و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: استان زنجان بسیار دیدنی و جذاب است از بازار تاریخی شهر زنجان تا بزرگ‌ترین گنبد آجری دنیا سلطانیه و غارکتله خور همه بخش کوچکی از ظرفیت‌های جذب توریست و گردشگری برای این استان پرافتخار به شمار میرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این ایرانگرد جوان در ادامه افزود : متأسفانه با وجود پتانسیل‌های فراوان گردشگری زنجان در زمینه‌های مختلف، هنوز بناها و آثار تاریخی زنجان برای گردشگران داخلی و خارجی ناشناخته است و مهمترین علت آن جدی نگرفتن بِرَندسازی است. 

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد بسترهای مناسب برای برندسازی درحوزه گردشگری و صنایع‌دستی زنجان بیان کرد: ورودی‌های شهر زنجان تناسبی با قدمت و تمدن هزاران ساله زنجان ندارد و این جای بسی تاسف دارد. 

آراد پیروان اضافه کرد: استان زنجان در زمینهٔ آثار تاریخی،جاذبه‌های طبیعی، رشته‌های بومی صنایع‌دستی و انواع شیرینی و غذاهای سنتی دارای ظرفیت‌های بالایی است که باید برای برند سازی و معرفی آن‌ها مسئولین استانی برنامه‌ریزی داشته باشند . 

این ایرانگرد جوان در ادامه یکی از بهترین شیوه‌های معرفی هرچه بهتر شهر زنجان را ساخت تیزرهای مستند در حوزه اقوام و سنن زنجانی، آثار تاریخی و مذهبی، شیرینی‌ها و غذاهای سنتی، میوه‌های سردرختی و ... ذکر کرد و  از شهرداری زنجان خواست تا در شناساندن این حوزه ها ورود پیدا کنند. 

وی استفاده از ظرفیت بالای تبلیغات حرفه‌ای و درست، در راستای برند سازی نباید را مورد تاکید قرار داد و افزود: تبلیغات مناسب در فضای مجازی می‌تواند ضمن معرفی جاذبه‌های استان زنجان، مسیر جذب گردشگر و رونق اقتصاد گردشگری زنجان را هموار کند. 

پیروان در ادامه خاطرنشان کرد: در استان زنجان محصولات کشاورزی شاخصی همچون سیر، گلابی، لوبیا و زیتون طارم و .... که با سرمایه گذاری مناسب و ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب برای آنان و تقویت حوزه گردشگری و ثبت آثار و بناهای تاریخی می‌توان شهرهای کهن زنجان، طارم و ابهر  را با آثار فاخر آنان در سطح ملی معرفی کرد و جذب گردشگر برای این استان داشت .

انتهای پیام/23008

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان ایرانگرد مهمان بناهای تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم

شهر تاریخی بهبهان در خوزستان دارای آثار گردشگری مختلفی از جمله کاروانسرای قدیمی، قلعه گلاب، حمام تاریخی بکان و محوطه باستانی ارجان است. بخشی از مناطق دیدنی بهبهان را در ویدئوی زیر می‌بینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود