Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:00:03 GMT

ویزای روسیه و شرایط جدید در دوران کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۷۸۰۱

ویزای روسیه و شرایط جدید در دوران کرونا

همانطور که می‌دانید با شیوع ویروس کرونا در سال ۱۳۹۹ صدور ویزای روسیه برای ایرانیان متوقف و پروازها لغو شد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام هایپرشیا، بعد از شروع واکسیناسیون، خوشبختانه در آبان ۱۴۰۰ صدور ویزاهای گردشگری از سر گرفته شد. دولت روسیه مقررات جدیدی برای تردد اتباع ایرانی به کشور روسیه را اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه با ارسال نامه رسمی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر مسکو اعلام کرده است که بنابر دستورالعمل جدید دولت روسیه، کشور ایران در لیست کشورهایی قرار دارد که اتباع آن و افرادی که اقامت دائم یا هر مدرک دیگری بنابر داشتن حق اقامت دائم در کشور ایران را دارند، می‌توانند از طریق مرزهای هوایی وارد خاک کشور روسیه شوند.

همچنین جالب است بدانید که کشورهای ایران و روسیه در خرداد ۱۴۰۰ موافقت نامه (لغو روادید گروهی گردشگری) را امضا کردند. براساس این موافقت نامه شهروندان دو کشور ایران و روسیه به صورت گروهی از ۵ تا ۵۰ نفر می‌توانند از طریق آژانس‎های مسافرتی و بدون اخذ ویزا وارد خاک دو کشور شوند. این موافقت نامه از سال ۲۰۲۱ تا سال ۲۰۲۳ اعتبار خواهد داشت. اما باید بدانید که سفرهای انفرادی و بدون آژانس مسافرتی نیاز به اخذ ویزا خواهد داشت.

گروه‌های گردشگری می‌بایست با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از جاذبه‌های کشور دیدن نمایند.

 "آقای اژدری در باره هزینه ویزا  می‌گویند که: تا جایی که مطلع هستم قرار است بخشی از هزینه روادید حذف و بخشی دیگر دریافت شود. مثلا اگر قیمت روادید روسیه ۸۵ یورو باشد شاید ۱۰ یورو آن دریافت شود. البته این موضوع هنوز کامل مشخص نشده و این موارد را کمیته فنی دو کشور بررسی خواهند کرد."

چطور ویزای روسیه بگیریم؟

 اگر قصد سفر به روسیه با هدف گردشگری، تجاری، کار، و... را به صورت انفرادی دارید، اولین قدم اخذ ویزای روسیه می‌باشد. خبر خوش این است که بعد از تعلیق ویزاها به علت پاندمی و ویروس کرونا، در تاریخ ۱۰ اکتبر صدور ویزای روسیه برای ایرانیان از سرگرفته شده است. برای آن که بتوانید ویزای روسیه را اخذ نمایید می‌بایست مدارک زیر را داشته باشید:

خلاصه از مدارک مورد نیاز برای ویزای روسیه

۱. فرم تکمیل شده درخواست ویزای روسیه

۲. اصل گذرنامه

۳. یک قطعه عکس

۴. بیمه نامه مسافرتی

۵. بلیط رفت و برگشت

۶. رزرو قطعی هتل

۷. تست کرونا، ۷۲ ساعت قبل از پرواز

نکات بسیار مهم درباره اخذ ویزای روسیه

· به غیر از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای روسیه، موسسه و اداره امور کنسولی کشور روسیه می‌تواند خواستار ارائه مدارک تکمیلی دیگری برای تنظیم روادید شما شود.

· زمان بررسی امور کنسولی در سفارت روسیه پس از دریافت مدارک محاسبه می‌شود.

· باید بدانید که مدت اعتبار ویزا و همچنین مدت اقامت‌ شما در روسیه با توجه به تاریخ پرواز رفت و برگشت ارائه شده، تعیین خواهد شد.

· جالب است بدانید نیازی به حضور متقاضی هنگام ارائه مدارک به مرکز ویزای روسیه در تهران نمی‌باشد.

هایپرشیا و ویزای کشور روسیه

فراهم کردن مدارک و همچنین پروسه اخذ ویزا برای هر کشوری دارای سختی‌ها و پیچیدگی‌هایی می‌باشد. اگر دوست دارید به راحتی ویزای کشور روسیه را اخذ نمایید می‌توانید تمام کارها را به شرکت هایپرشیا بسپارید. هایپرشیا با کارشناسان بسیار ماهری که دارد می‌تواند شما را در خصوص مدارک مشاوره داده، فرم ویزا را تکمیل کرده و مراحل اخذ ویزا را برای شما دنبال نماید. برای اطلاع بیشتر از ویزای روسیه به سایت هایپرشیا سری بزنید و یا با شماره ۰۲۱۶۶۴۶۹۰۹۸ تماس حاصل فرمایید. اطلاعات تماس با هایپرشیا در ادامه آورده شده است:

تلفن: ۰۲۱۶۶۴۶۹۰۹۸

شماره واتس اپ: ۰۹۰۳۳۲۶۴۳۶۲

ایمیل: Sales@hipersia.com

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: های پرشیا ویزای روسیه کشور روسیه اخذ ویزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۷۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است

آودیووا که شاعر و نویسنده هشت عنوان کتاب درباره انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است، این سخنان را در مسکو بیان کرد.

این بانوی روس که در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران بعنوان همسر یکی از دیپلمات‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق در تهران، مقیم ایران بود، معتقد است: ایران یکی از درخشان‌ترین و برجسته‌ترین کشور‌ها است که از فرهنگ معنوی خاص خود برخوردار است.

وی که سابقه تدریس زبان روسی در تهران را در کارنامه دارد، اظهار داشت: من مدت طولانی در ایران کار کردم، هم در زمان قبل و هم در زمان بعد از انقلاب، از طرفی شاهد جنگ ایران و عراق بودم؛ بنابراین می‌توانم بگویم که ایران در این سال‌های اخیر جهش‌های چشمگیری در توسعه خود برداشته است که دستآورد‌های رهبر عالی‌قدر و مردم زحمتکش و سختکوش ایران است.

این شاعر روس خاطرنشان کرد: فرهنگ باستان ایران برخوردار از گنجینه فرهنگ شعر، معماری و هنر است که برای بسیاری از کشور‌ها دست نیافتنی است.

آودیووا با اشاره به همگرایی ایران و روسیه برای مقابله با ساختار ناعادلانه مدیریت جهانی گفت: در شرایط کنونی، باید مناسبات ایران و روسیه را گسترش دهیم، آن هم در شرایطی که کشور‌های ما از دیدگاه‌ها و مواضع مشترک برخوردار هستند.

این صاحب نظر روس اظهار داشت: ایران و روسیه، ریشه‌های فرهنگی و روحی مشترک دارند. مردم دو کشور تا حد زیادی سختکوش و تلاشگر هستند و عزم راسخ دارند که کشورهایشان را به بالاترین سطح ارتقا دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!