Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در هفتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) با بیان اینکه عالمان دین وارثان انبیاء هستند اظهار داشت: ارزش علم و تحصیل معارف دین و معماری شخصیت دینی و هدایت گری و جهاد در دین بسیار مورد تاکید خداوند است و انجام این کار بسیار عظیم برشمرده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: کسی که معارف دین را تدریس و یا تحصیل می‌کند و به آن عمل می‌نماید و الگو دیگران می‌شود این شخصیت عنوانی به نام «عظیم» پیدا می‌کند بدین معنا که فراتر از او دیگر کسی نیست.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه برادران و خواهران بایستی تقویت شود و مورد توجه قرار گیرد به تاریخ روحانیت بوشهر اشاره کرد و افزود: استان بوشهر دارای تاریخی بسیار پرشکوه در عرصه روحانیت جهان است و قدمت روحانیت استان بوشهر به اندازه قدمت تولید مکتب‌های ادبی در بصره و کوفه است.

صفایی بوشهری یکی از ویژگی‌های عالمان دین در استان بوشهر را داشتن معماری الهی در وجود خود عنوان کرد و افزود: علمای استان شخصیتی بزرگی داشتن و دارای دانش و قدرت بالای پژوهش بودند و کتاب تصانیف العلما گنجینه کتاب‌های علمای بوشهر در این خصوص در دست تدوین است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این استان دارای جایگاه بزرگ حوزوی در جهان است که متاسفانه فراموش شده و یا تلاش می‌شده است که به فراموشی سپرده شود ابراز داشت: کشور انگلیس در این امر نقش مهمی داشت اما برگزاری این کنگره طی سال‌های گذشته روحانیت استان بوشهر را احیا کرد.

وی مردمی بودن، پرهیز از دنیاگرایی، قدرت، شهرت و ثروت را از دیگر ویژگی‌های علمای استان عنوان کرد و ابراز داشت: علمای استان همواره با مردم عجین و دوستدار مردم بودند.

صفایی بوشهری داشتن بصیرت و استعمارستیزی را از دیگر ویژگی‌های روحانیت استان بوشهر عنوان کرد و گفت: آن‌ها در میدان‌های نبرد در صحنه‌ها حضور داشتند و در عرصه مبارزه با استبداد فعال بودند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر روحانیت دین استان بوشهر علمای استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۷۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار احسان نصیری ظهر شنبه در دیدار با فرماندهی مرزبانی استان بوشهر ضمن تبریک به سرهنگ عبدالله خسروی به سمت فرمانده مرزبانی استان گفت: امروز نیروهای مسلح به‌عنوان سرباز ولایت در پاسداری از مرزهای ایران اسلامی تلاش می‌کنند.

وی افزود: حضور مقتدرانه مرزبانان و سایر نیروهای مسلح باعث امنیت مردم شریف شده است.

فرمانده پایگاه دریایی بوشهر تصریح کرد: مرزبانان با شجاعت و شهامت در راه دفاع از کیان و مرزهای پرگهر مجاهدت و تلاش می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر ضمن تقدیر از حضور فرمانده پایگاه دریایی ارتش گفت: همه نیروهای مسلح به عنوان ید واحد در راه دفاع از میهن عزیز ایران اسلامی تلاش می‌کنند.

کد خبر 6089990

دیگر خبرها

  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • بالاتر از فرگوسن، مورینیو و کلوپ؛ رکورد تاریخی گواردیولا در لیگ برتر انگلیس!
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر