Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های ایالات متحده اعلام کردند که حمله روسیه به اوکراین تهدیدکننده خط لوله انتقال گاز نورداستریم-۲ خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، مقام‌های ایالات متحده آمریکا به اعضای کنگره این کشور اعلام کردند که با آلمان توافق کرده‌اند در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین، خط لوله انتقال گاز نورداستریم-۲ تعطیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ سفید اعلام کرد که آلمان در صورت تهاجم روسیه به اوکراین، درباره خط لوله نورد استریم-۲ تعهدهایی داده است، این خط لوله گاز طبیعی روسیه را از بستر دریای بالتیک به آلمان منتقل می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه (۱۶ آذرماه) به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که غرب نگران تهاجم روسیه به اوکراین است و هشدار داد اگر مسکو تهاجم نظامی را آغاز کند با عواقب شدید اقتصادی و تدابیر دیگری روبه‌رو خواهد شد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در این باره گفت: این مسئله که هنوز خط لوله نورد استریم -۲ آغاز به کار نکرده، اهرمی برای غرب ایجاد کرده است که روسیه را تحت فشار قرار دهند.

وی در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: اگر ولادیمیر پوتین بخواهد شاهد انتقال گاز از طریق این خط لوله باشد، ممکن است نخواهد با حمله به اوکراین ریسک کند.

سالیوان گفت: در صورت تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، آمریکا با مقام‌های دولت قبلی و جدید آلمان درباره نورداستریم-۲ در تماس است.

منبع: شانا

کلیدواژه: روسیه اوکراین نورد استریم تحریم آمریکا روسیه به اوکراین نورداستریم ۲ خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند

فایننشال تایمز گزارش داد، سالیوان گفته که کمک جدید واشنگتن به اوکراین که اخیرا توسط آمریکا تصویب شد پیشرفت روسیه را در روزهای آتی در صحنه نبرد متوقف نمی‌کند و جلوی مسکو را نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت، اوکراین به دنبال یک حمله دیگر به روسیه است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روزهای گذشته بسته تکمیلی کمک نظامی به اوکراین را که توسط کنگره تایید شد، امضا کرد.

بر این اساس، مبلغ ۶۱ میلیارد دلار دیگر در قالب کمک نظامی به اوکراین اختصاص یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد