Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@09:25:54 GMT

ادامه پروژه جنگل‌کاری شهری در ساری

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۸۴۸۰

ادامه پروژه جنگل‌کاری شهری در ساری

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری با بیان اینکه گیاهان بومی سازگاری کامل با خاک و اقلیم منطقه دارند از ادامه پروژه جنگل‌کاری شهری در مرکز استان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری ساری، زارع با بیان اینکه بهترین گزینه برای توسعه فضای سبز شهری استفاده از درخت آن‌هم از نوع گیاهان بومی منطقه است که پیش از گسترش شهرها به‌طور طبیعی در مناطق جلگه‌ای مازندران می‌روییدند، اظهار کرد: مزیت مهم گیاهان بومی، سازگاری کامل با خاک و اقلیم منطقه، مقاومت به آفات و بیماری‌ها، زیبایی منحصربه‌فرد و دیر زیستی بالای آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پوشش گیاهی هر شهر باید معرف فرهنگ و نوع پوشش گیاهی و طبیعت همان شهر باشد، افزود: درختانی همچون انجیلی، آزاد، نمدار، شیردار، توسکا، بلوط، لرگ، توق، ممرز و سپیدار نمونه‌هایی از نماد طبیعی شمال ایران معرفی کرد و افزود: وجود این گونه‌ها در طراحی فضای سبز می‌تواند سیمای کلی از طبیعت زیبای خدادادی این خطه سبز از شمال کشور را به مسافران و گردشگرانی که به مرکز استان سفر می‌کنند، معرفی کند.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری با تاکید بر اینکه بیش از ۴۰ هزار اصله از همین گونه‌ها طی سال‌های گذشته در بلوارها، پارک‌ها و میدان‌ها شهر ساری کاشته شد به نمونه‌های درختان بومی ازجمله انجیلی، بلوط، آزاد و اوجا به‌عنوان شاخص‌ترین پروژه درگذشته در بوستان بانوان اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه جنگل‌کاری شهری با کاشت انواع گیاهان بومی در سطح شهر ساری ادامه خواهد داشت.

زارع با بیان اینکه ایجاد فضای سبز پایدار و پویا مهم‌ترین هدف بوده است، تصریح کرد: نقش گیاهان، به‌ویژه درختان در پالایش و کاستن از آلودگی‌های گوناگون محیط‌زیست بسیار مهم است؛ بنابراین نمی‌توان گفت که کاربرد فضای سبز شهری تنها زیبایی ظاهری است بلکه باید در انتخاب گیاه و طراحی آن‌همه مسائل ازجمله هم‌خوانی با محیط‌زیست منطقه را در نظر گرفت.

کد خبر 540624

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر شهرداري ساري ساری فضاي سبز شهري شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فضای سبز شهری گیاهان بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: امنیت روانی با انسجام و سلامت اجتماعی و توسعه ارتباط مستقیم دارد و ضروری است تا مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی در استان اردبیل احصا شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلال آفاقی ظهر چهارشنبه در اولین جلسه کمیته امنیت روانی استان اردبیل اظهار کرد: نقدپذیری مسئولان لازمه احساس امنیت روانی شهروندان است و شایسته است تا با احصای مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی شهروندان اردبیلی و راهکارهای بازتولید احساس امنیت ذهنی در استان کارها را به پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: امنیت با ماهیت روانی خود، از مقوله‌های حقوق عمومی است و توجه به صیانت از آن و شناسایی راهکارهای بازتولید در تمام ابعاد، از ضروریات است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از بستر فضای مجازی در راستای ایجاد ناامنی روانی در جامعه با انتشار محتواهای کذب و مجرمانه، رصد و پایش مستمر فضای مجازی توسط دستگاه‌های ذیربط و واکنش سریع به هرگونه اعمال و رفتار مجرمانه فضای سایبری را خواستار شد.

آفاقی با تشریح مولفه‌های دیگری از موارد مخل امنیت روانی شهروندان مانند کارشکنی‌ها در امور مراجعین و سوءجریانات در ادارات، عدم دسترسی آسان مردم به مسئولان و وجود بسترهای فسادزا و سوءاستفاده از حقوق بیت‌المال، مسئولان بخش‌های مختلف را به نقدپذیری و تحمل شنیدن نظرات مخالف و ارتباط دوسویه تفاهم‌آمیز درجهت اصلاح امور فراخوانده، آن را لازمه احساس آرامش و امنیت روانی شهروندان دانست.

وی با اشاره به نقش کلیدی روابط‌عمومی‌های دستگاه‌ها در توسعه رضایتمندی مردم و حفظ امنیت روانی جامعه، بر ارتقای کارکرد روابط عمومی‌ها و جایگاه آن در مدیریت رسانه و اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی به موقع در جهت جلوگیری از ظهور و بروز شایعات تاکید کرد.

ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی

در ادامه این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز با تشریح ماهیت تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و قابلیت‌های فضای مجازی با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت‌ها واکنش سریع به هرگونه جرائم سایبری را ضروری خواند.

رضا قاسمیان با اشاره به حقوق متقابل مردم و مسئولان، امنیت روانی مدیران را در راستای تمرکز در تصمیم‌گیری و خدمت‌رسانی شایسته حائز اهمیت دانست و از اصحاب رسانه خواست؛ رسالت خطیر خود در عرصه حفظ امنیت روانی جامعه  را به نحو مؤثر و بیش از پیش ایفا کنند.

وی ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی را یادآور شد و از اقدامات حوزه اجتماعی استانداری در این خصوص خبر داد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تصاویری از حرکت خوک ماده و توله ها در جنگل ساری
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • فیلم/ گشت و گذار پلنگ در جنگل‌ ساری
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • گشت وگذار شبانه پلنگ در جنگل ساری
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود