Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی موج مهاجرت گسترده افغان ها به خارج از کشور "ملا هبت الله آخوند زاده رهبر طالبان در فرمانی خواستار رفع مشکلات افرادی شد که قصد خروج از کشور را دارند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، دراین پیام "ملا هبت‌الله آخوند زاده " از استانداران و مسوولان خواسته است با همکاری عالمان دینی نسبت به شناسایی و رفع مشکلات افرادی که قصد خروج از کشور را دارند ، گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این پیام آمده است افرادی که به علت مشکلات اقتصادی و سیاسی به همراه کودکان و زنان قصد ترک کشور و رفتن به کشورهای غربی دارند با مشکلات امنیتی ،اخلاقی و دشواری مواجه می شوند.

وی افزود:عقاید و ارزش های معنوی این افراد در کشورهای غربی با خطر مواجه می شود.

براساس گزارش رسانه ها ،انتقام جویی و ترور تعدادی از مقامات امنیتی دولت سابق از سوی برخی از مقامات طالبان و افراد خودسر در کنار فقر و گرسنگی باعث شده است که همه روزه بر تعداد افرادی که اقدام به مهاجرت و ترک این کشور می کنند افزوده شود.

رسانه های افغانستان روز گذشته در گزارشی اعلام کردند افراد طالبان«مولوی محمد عارف وزین» رئیس حج و اوقاف سابق استان سمنگان را که بیش از ۷۰ سال سن دارد را بازداشت و شکنجه کرده اند.

خبرگزاری افق افغانستان از استان قندوز نیز در گزارشی نوشت یک سرباز سابق پلیس توسط طالبان بازداشت بر اثر شکنجه جان باخته است.

«حبیب‌الله ایماق» که هشت روز پیش توسط طالبان بازداشت شده بود ،روز گذشته جسدش به بیمارستان قندوز تحویل داده شد.

پیش از این ۲۰ کشور جهان در پی گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر از طالبان خواسته بود از کشتار و ترور نیروهای سابق خوداری کنند.

هرچند طالبان این گزارش را رد و اعلام کرد اگر افراد این گروه مرتکب چنین کاری شوند، بازداشت و محاکمه می شوند اما روند ترورها، بازداشت و شکنجه همچنان توسط رسانه های افغانستان گزارش می شود.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارش تازه خود اعلام کرد بر اساس تحقیقات این سازمان، بیش از ۱۰۰ تن از نیروهای سابق ارتش و پلیس افغانستان از زمان به قدرت‌رسیدن طالبان در چهار استان افغانستان توسط افراد این گروه کشته و یا ناپدید شده ‌اند.

محمد محقق دبیرکل حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان نیز چند روز پیش در فیسبوک خود اعلام کرد که افراد طالبان دو تن از افسران سابق ارتش را در استانهای دایکندی و قندوز کشته اند.

در برخی دیگر از استانهای افغانستان از جمله استان بغلان نیز اجساد برخی از افسران سابق ارتش پس از روزها ناپدید شدن، پیدا و به خانواه هایشان تحویل شده است.

طالبان هم اعلام کرده است برای جلوگیری از اینگونه انتقام گیری‌ها کمیسیونی را تحت عنوان «کمیسیون تصفیه» تشکیل و تاکنون صدها نفر از افراد نامطلوب را شناسایی و اخراج کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ملا هبت الله خروج از افغانستان رهبر طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۸۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان

ساکنان ولسوالی درایم ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان تجمع اعتراضی کم سابقه‌ای علیه طالبان برگزار کردند و علیه آن‌ها شعار دادند. در ویدیویی که از این اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، معترضان با حمل یک تابوت شعار «مرگ بر امارت» سر می‌دهند. طالبان حکومت خود را امارت اسلامی می‌نامد.

به گزارش طلوع‌نیوز، شماری از باشندگان این ولسوالی به دلیل کشته شدن یک غیرنظامی توسط افراد امنیتی طالبان دست به این تجمع اعتراضی زده‌اند. منابع محلی گفته‌اند که این حادثه زمانی اتفاق افتاده است که افراد طالبان برای تخریب کشت خشخاش به این ولسوالی رفته بودند ولی با باشندگان محل درگیر و یک فرد کشته شد.

 

معترضان در این ویدیو می‌گویند که افراد طالبان وارد خانه‌های آن‌ها شده است.

دفتر سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت بدخشان در واکنش به این حادثه گفته است که «تحرک و استفاده سوء تعدادی از افراد از چند دهقان و زارعین کشت خشخاش باعث بروز درگیری بین نیروهایی که موظف به تخریب بودند با زارعین شده است.»

دفتر سخنگوی فرماندهی همچنین گفته است که در درگیری پیش آمده «مردم محل با پرتاب سنگ و چوب به سوی مجاهدین در صدد به آتش کشیدن وسایط و سامان آلات آن‌ها برآمدند که این درگیری‌ها منجر به کشته شدن یک نفر از مردم محلی شد.»

به گفته فرماندهی ولایت بدخشان در حال حاضر اوضاع آرام و تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد