Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از دانشجویان قم به مناسبت روز دانشجو در دیدار با محمود مسگری، نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با طرح موضوع استفاده از امکانات شهرداری از سوی یکی از نمایندگان مجلس از قبیل ساختمان دفتر و نیروهایی که به استخدام شهرداری درآمده و در حال تبدیل وضعیت هستند، از وی خواهان روشنگری شدند.

به گزارش برنا، جمعی از دانشجویان قم به مناسبت روز دانشجو در دیدار با محمود مسگری، نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با طرح موضوع استفاده از امکانات شهرداری از سوی یکی از نمایندگان مجلس از قبیل ساختمان دفتر و نیروهایی که به استخدام شهرداری درآمده و در حال تبدیل وضعیت هستند، از وی خواهان روشنگری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم، در توضیح غیرقانونی بودن این روند با اشاره به ماده ۷۲ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: در این آئین‌نامه تصریح شده که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هر شهر می‌توانند از «نیروهایی که به صورت رابطه استخدامی در دستگاه‌های اجرایی» وجود دارند برای مدیریت دفاتر استفاده کنند؛ نه اینکه ما فردی را برای استفاده در دفتر، در دستگاه اجرایی جذب کنیم، بعد از مدتی با فرد دیگری تعویض کرده و فرد قبلی را به عنوان نیروی شهرداری برگردانیم.

وی با اشاره به اینکه نیروهایی که از این طریق جذب شهرداری قم می‌شوند اغلب تخصص کافی را نداشته و بر مبنای نیاز شهر انتخاب نشده‌اند افزود: این کار در واقع نوعی آدم‌شویی است و نتیجه‌ای جز انباشت نیروهای غیرمتخصص در شهرداری قم ندارد. 

مسگری ادامه داد: نمایندگانی که ادعای دلسوزی قم را دارند بهتر است این نیروها را از دستگاه‌های دولتی تأمین کنند نه اینکه نیرویی به شهرداری قم که هزینه‌های آن را مردم قم تأمین می‌کنند، اضافه کرده و هزینه اداره شهر را افزایش دهند. 

وی گفت: قطعا نماینده‌ای که در حوزه انتخابیه قم بالای ۲۰۰ هزار نفر رأی دارد می‌تواند از بین آنها افراد معتمد و مورد نیاز برای دفتر خود را از دستگاه‌های اجرایی تأمین کند و نیاز به استخدام افراد جدید مخصوصاً در شهرداری برای استفاده در دفاتر و تزریق این نیروها به شهرداری نیست. 

نیروی شهرداری قم در فراهان چه می‌کند؟!

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه با اشاره به تخلفات صورت گرفته در استفاده از امکانات و نیروهای شهرداری توسط افراد خاص اظهار داشت: جالب است که در ادامه این مسیر متوجه شدیم یکی از عزیزانی که اخیراً نماینده تفرش و فراهان شده‌اند و تصادفاً دبیر شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم و سخنگوی این مجموعه هستند، از نیروهای شهرداری قم برای اداره دفترشان استفاده می‌کنند!

وی با طرح این سوال که چرا باید حقوق کارمند دفتر نماینده فراهان را مردم مظلوم قم بدهند گفت: توقع ما این بود که آقایان حساسیت بیشتری نسبت به مسئله بیت‌المال داشته باشند. 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه مجموع این فرایندها در شورا در حال بررسی است ادامه داد: مسئله معین بودن یک نماینده به جای آقای زاکانی هم محل شبهه و اشکال است و پیشنهاد ما این است که از امکانات شهر قم برای یک موضوع شبهه‌دار هزینه نشود.  

وی با اشاره به مطرح شدن تأمین ساختمان مجمع نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی از سوی شهرداری قم و تأمین هزینه‌ها و نیروهای بیشتر از سوی این ارگان گفت: این اقدامات در حالی پیگیری می‌شود که یکی از نمایندگان اعلام کردند توافق بر سر عدم وجود دفتر و پرسنل دفتری برای این ارگان بوده و مطرح شدن این موضوع باز هم هزینه کردن از جیب مردم قم است. ضمن اینکه مسئله کارگروه‌های مشورتی تنها مربوط به دفتر یکی از نمایندگان است و نماینده دیگر قم جناب آقای ذوالنور اعلام کرده‌اند کارگروه‌ها به ایشان ربطی ندارد.

مسگری خاطرنشان کرد: البته موضوع استفاده از امکانات و پرسنل شهرداری برای هردو نماینده در دست بررسی است و ما ضمن تشکر از دغدغه دانشجویان، لازم می‌دانیم که نمایندگان هم پاسخگو باشند.

انتهای پیام