Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار بوشهر با اشاره به ارتباط بازرگانان این استان با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس گفت: تقویت مبادلات تجاری بوشهر و قطر در اولویت برنامه‌ها قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبوشهر، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در نشست با فعالان اقتصادی و تجاری کشور قطر در بوشهر با بیان اینکه یکی از مهمترین فعالیت‌های مردم ساحل‌نشین مراوده با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است اظهار داشت: بوشهری‌ها همواره با مردم کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از قدیم ارتباط فرهنگی و تجاری داشته‌اند و این مهم همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کشور قطر را یکی از کشورهای هدف صادراتی و مبادلات تجاری بازرگانان این استان دانست و بیان کرد: تقویت ارتباط با کشور قطر در ابعاد گوناگون مورد توجه ویژه قرار دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به  ارتباط فرهنگی، تجاری و اجتماعی مردم استان بوشهر با مردم قطر خاطر نشان کرد: مردم بوشهر رابطه عمیق و گسترده‌ای با مردم قطر دارند و حتی با هم خویشاوند هستند.

محمدی‌زاده با بیان اینکه همکاری ایران با قطر در همه شرایط وجود داشته است تصریح کرد: تقویت همکاری‌ها در همه زمینه‌‌ها از جمله روابط تجاری و فرهنگی مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی افزایش صادرات از بنادر استان بوشهر به قطر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: نزدیکترین بندر در استان بوشهر به قطر بنادر جنوبی این استان از جمله بندر دیر است که تجهیز گمرک بندر دیر به دستگاه ایکس‌ری و زیرساخت‌های بندری مورد توجه است.

استاندار بوشهر از افزایش صادرات به کشور قطر خبر داد و بیان کرد: با توجه به رویداد مهم جام جهانی فوتبال در کشور قطر، توسعه صادرات مورد نیاز از استان بوشهر به قطر در اولویت است که در این راستا همکاری‌های دو جانبه تقویت می‌شود.

بازرگانان و تجار بوشهری آماده توسعه مراودات با قطر هستند

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر نیز با اشاره به  افزایش صادرات از بندر دیر به قطر تصریح کرد: در راستای افزایش محصولات مختلف از بندر دیر به قطر توسعه و تسهیل مراودات اقتصادی بنادر استان بوشهر با بندر الرویس به‌عنوان یکی از بنادر مهم قطر باید فراهم شود.

خورشید گزدرازی با بیان اینکه استان بوشهر و کشور قطر فاصله نزدیکی به هم دارند خاطر نشان کرد: باید از این ظرفیت برای توسعه روابط بین دو کشور در زمینه مبادلات تجاری استفاده کرد.

وی روابط ایران با کشور قطر در ابعاد مختلف را مطلوب دانست و تصریح کرد: بهبود و تسهیل شرایط صادرات به این کشور در دستور کار قرار دارد.

گزدرازی  تسریع در احداث زیر ساخت‌های تجاری برای افزایش مراودات تجاری بیشتر بین بوشهر و قطر گفت: فعالان بخش خصوصی مطالباتی در این زمینه دارند که انتظار است این مهم محقق و نیازمندی‌های بخش خصوصی فراهم شود.

مرکز توسعه تجارت استان بوشهر در کشور قطر ایجاد می‌شوداجماع دستگاه‌ها برای برطرف کردن مشکلات زیرساختی جذب گردشگران جام‌جهانی قطرهمکاری فدراسیون‌های فوتبال ایران و قطر رسمی شد

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر تردد لنج‌ها به بندر الرویس قطر، رفع محدودیت از تخلیه کالاهای کانتینری، ساماندهی شرایط اسکله بندر الرویس و تخفیف در هزینه‌های بندری را از درخواست‌های بازرگانان دانست و بیان کرد: با توجه به هزینه بالای صادرات، تسهیل در امور صادر کنندگان میوه و تره بار در بندر الرویس برای جلوگیری از فاسد شدن محصولات انتظار می‌رود در سفر مدیر بندر الرویس شاهد حل این‌ مشکلات و بهبود شرایط باشیم.

وی ظرفیت بالای استان بوشهر در صادرات مواد معدنی، غذایی و کشاورزی مورد نیاز کشور قطر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به مسافت کوتاه بنادر استان بوشهر با بنادر قطر باید این مهم به طور جد در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار بوشهر استان بوشهر مبادلات تجاری بندر الرویس بندر دیر کشور قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجتبی حسینی صبح دوشنبه در ششمین نمایشگاه اکسپو ایران، گفت: صادرات، محور اصلی زنجیره‌های ارزش است و از آنجایی که زنجیره‌های ارزش سفال و کشمش تکمیل‌ترین زنجیره‌های همدان هستند لذا توسعه آنها اولویت استان است.

وی افزود: امسال هدف از حضور استان همدان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، در کنار معرفی توانمندی‌های صادراتی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، معرفی بیشتر و بهتر دو زنجیره ارزش مهم سفال و کشمش است.

حسینی تصریح کرد: انتظار داریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ورود خوب استان به بحث زنجیره ارزش سفال و کشمش؛ میزان بهره‌وری، تولید و صادرات این محصولات افزایش چشمگیری پیدا کند.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی و راهکار چگونگی بهبود طراحی، تولید، بسته‌بندی و فروش سفال و کشمش با مقیاس اندازه‌گیری سالانه در استان انجام شده به طوری که به راحتی می‌توان میزان پیشرفت توسعه این زنجیره‌های ارزش را مطابق با آن ارزیابی کرد.

حسینی گفت: در کنار سفال و کشمش، دو زنجیره اصلی و شناخته شده استان؛ مبل و منبت، پوشاک، گیاهان دارویی، سنگ‌های قیمتی و چرم نیز زنجیره‌هایی ارزشی هستند که توسعه آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: زنجیره‌های ارزش راهبردی استان‌ها به صورت ملی و به همت معاونت اقتصادی وزارت کشور تعریف شده و برای هر زنجیره ارزش برنامه عملیاتی، چشم‌انداز و طرح توسعه تدوین شده است.

کد خبر 6092247

دیگر خبرها

  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور+فیلم
  • دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز بازگردانده می‌شوند
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان