Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هادی ایمانیه در آیین تکریم صابر سهرابی مدیر کل پیشین و معارفه حمیدرضا قانعی مدیرکل جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرموده اند فارس باید همیشه در قله باشد، مهمترین جنبه قله بودن فارس را در اوج فرهنگ و ادب بودن دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اهمیت جایگاه شورای فرهنگ عمومی استان در تدوین سند فرهنگی استان، یکی از مهمترین وظایف مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به این شورا است.

ایمانیه با تاکید بر اهمیت بزرگداشت شخصیت‌های برجسته فرهنگ و ادب و هنر استان و خدمت به این پیشکسوتان، عنوان کرد: این بزرگان باید الگویی برای نسل جوان در این راه باشند.

نماینده عالی دولت در استان فارس، با بیان اینکه تحقیق و پژوهش نقش اثربخش و غیر قابل انکاری در حوزه فرهنگ دارد متذکر شد: تقویت ارتباط ضعیفی که اکنون بین ادارات و دانشگاه‌ها وجود دارد زمینه ساز بهره‌مندی از پژوهش‌های کار آمد خواهد شد.

او بیان کرد: در حال حاضر دانشکده هنر در شیراز وجود دارد که امتیازی خوب برای استفاده از پژوهش در حوزه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود.

ایمانیه با بیان اینکه باید از اهالی رسانه نیز حمایت کرد تا فعالیت‌های خوب دولت را منعکس کنند، خاطرنشان کرد: دشمنان همواره در حال سیاه نمایی هستند و می‌کوشند جوانان و بزرگان ما را ناامید کنند از این رو رسانه باید انعکاس فعالیت‌های امیدوارکننده را رسالت خود بدانند و مشکلات را نیز با رعایت انصاف منعکس کنند.

استاندار فارس با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی و کانون‌های مردمی، هنری و انجمن ها، گفت: آموزشگاه‌های آزاد هنری، فرهنگی، سینمایی و تئاتر با تلفیق هنر اسلامی و اعتقادات و فرهنگ ایرانی مورد توجه قرار گیرند.

او، همچنین با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا رو به پایان است، اظهار کرد: در ماه‌های آینده برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و سایر رویداد‌های فرهنگی و هنری باید در دستور کار قرار گیرد تا نشاط در جامعه افزایش یابد همچنین داشته‌های ما در فارس بیشتر جلوه کند.

ایمانیه با تاکید بر اهمیت پروژه‌های عمرانی در بخش فرهنگ و هنر، تصریح کرد: با رایزنی‌های که انجام دادیم وزارت فرهنگ و ارشاد قول قطعی در این زمینه داده است.

او عنوان کرد: تکمیل تالار مرکزی شیراز تا پایان این دولت، به زمین زده شدن کلنگ بنیاد حافظ شناسی در سال جاری و تکمیل و تجهیز کتابخانه ارسنجان و موزه پاسارگاد از جمله قول‌های مساعد وزیرفرهنگ و ارشاد در حوزه فرهنگی فارس است.

ایمانیه با اشاره به همکاری شورای فرهنگ عمومی با تمام ادارات و سازمان‌ها و دستگاه ها، اظهار کرد: باید همه در کنار هم قرار بگیریم تا بحث‌های نمادینی همچون شب شعر عاشورا و موزه قرآنی نیز با جدیت پیگیری و اجرایی شود.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه مدیریت ارشد استان حمایت از مولفان و پژوهشگران و همچنین فرهنگ کتابخوانی را اهدافی مهم در حوزه فرهنگ هدف گذاری کرده است، افزود: اتکا به فضای مجازی سبب اتلاف وقت می‌شود، کشور‌های پیشرفته در حوزه فناوری نیز کتاب و کتابخوانی در اولویت قرار داده و هرگز از آن غافل نمی‌شوند.

او متذکر شد: وجود برخی از نشانه‌ها و علامت‌ها بر روی لباس ها، لوازم التحریر و سایر محصولات نگران کننده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس یاد آور شد: وجود بزرگان و نام‌آوران سرزمین فارس، حرم مطهر شاهچراغ (ع)، حافظ، سعدی و سایر بزرگان در این استان ظرفیتی مناسب در اختیار ما قرار داده تا این خلا‌های فرهنگی را به ارزشمندترین شیوه ممکن پر کنیم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس شورای فرهنگ عمومی تدوین سند فرهنگی حوزه فرهنگ فرهنگ و ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۹۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رسول عطائی در دیدار رییس و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی، اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت و توان مهندسان در جهت اجرای سیاست های دولت به خصوص در اجرای طرح های مسکن در دستور کار قرار دارد.   وی ادامه داد: تلاش می شود با بکارگیری پیمانکاران بومی و شرکت های دانش بنیان در این بخش بتوانیم گام های موثری را در بهبود شاخص های استانی برداریم.   سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو اولویت های کاری اداره کل بوده و از تمامی ظرفیت و توان مهندسی استان در اجرای سریع و کیفی این طرح استفاده خواهد شد.   عطائی اضافه کرد: کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز در استان از دیگر موارد قابل اهمیت است که در این بخش نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان می تواند نقش موثر و چشمگیری داشته باشد.   وی تاکید کرد: با نظارت بیشتر و دقیق تر بر ساخت و سازها می توان ساخت و سازهای کیفی و ایمن را در سطح استان افزایش داد.   در ادامه این جلسه رییس و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های یکشنبه شانزدهم اردیبهشت قم
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی