Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخیرا سفارت آلمان در تهران به مناسبت روز دانشجو در صفحه اینستاگرام خود در مطلبی نوشت که در ترم تابستان گذشته ۴۱۶ هزار و ۴۳۷ دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های آلمان ثبت نام کردند که ۱۱ هزار و ۵۷۳ نفر آن‌ها از ایران هستند.

این عدد برای بسیاری تعجب برانگیز بود و بسیاری این سوال را پرسیدند که مگر ما چقدر دانشجو داریم که ۱۱ هزار نفر آن‌ها به آلمان بروند؟ برخی دیگر نیز این پرسش را مطرح کردند که اگر اوضاع اقتصادی بد است چطور ۱۱ هزار نفر توانستند از ایران به آلمان بروند و پول هواپیما، اپلای و کلاس زبان را بدهند؟

واقعیت این است که این اتفاق نه تنها نگران کننده نیست بلکه خیلی هم شادی آور و نشانه اتفاق‌های مثبت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اول از همه، همانطور که گفته شد، چنین موج مهاجرتی نشان دهنده توانمندی مالی مردم ایران است. آدم بی‌پول که مهاجرت نمی‌کند. همین خود من اگر پول داشتم به جای نوشتن این مطالب بی‌مزه یک مهاجر بامزه بودم.

دوم از همه این که دست و دلبازی هم خوب چیزی است. تا کی باید «هنر نزد ایرانیان باشد و بس»؟ اجازه بدهیم این هنر کمی به نقاط بی‌مزه، بی‌هنر و غیرهنرمندانه‌ای مثل آلمان نیز صادر شود. چه ایرادی دارد فرش ایرانی داشته باشیم و در کنارش فرش آلمانی را هم ادامه دهیم؟

سوم از همه برخی این مهاجرت‌ها را مصداق فرار مغزها می‌دانند. اولا از کجا معلوم که مهاجران مصداق مغزهای فراری بودند. بعد هم شما اصلا از کجا مطمئن هستید که پشت پرده این موج مهاجرت یک فکر بزرگ، کم‌نظیر و لعنتی جذاب نیست؟

همین مغزهای فراری می‌توانند در آینده باعث شوند تا آلمان سنگر به سنگر توسط ایرانیان فتح شود. با این اتفاق با یک تیر دو نشان زده می‌شود. اول این که نیروهای غیر ارزشی را نه تنها از سیستم اداری بلکه از کشور خارج می‌کنیم. دوم هم اینکه با همین نیروهای غیر ارزشی کشورهای مختلف را سنگر به سنگر فتح می‌کنیم. فکر کنید صدراعظم آلمان، نخست وزیر اسکاتلند، نخست وزیر سوئد و چنین مقام‌هایی در دست ایرانی‌ها باشد. آیا افتخار نمی‌کنید؟ اگر افتخار نمی‌کنید اشتباه می‌کنید و خون آریایی در رگ‌ها شما جاری نیست.

 

منبع: سلام نو

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ایران و آلمان فرار مغزها مهاجرت به آلمان مهاجرت از ایران ۱۱ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست برخی فعالان فراری برای بازگشت به ایران

به گزارش «تابناک»، یک منبع آگاه در گفتگو با فارس از ابراز پشیمانی برخی چهره‌های فعال که در ایام اغتشاشات «زن، زندگی، آزادی»  به خارج از ایران رفته بودند، خبر داده است.

به گفته این منبع آگاه برخی از این چهره‌ها همچنین درخواست‌های را مستقمیا و یا با واسطه برای بازگشت به ایران مطرح کرده‌اند.عدم توفیق در موضوعات کاری، حس فریب خوردن از اپوزیسون خارج نشین و اختلافات و از هم گسیختگی ضدانقلاب، سبب ناامیدی، پشیمانی، احساس سرخوردگی و برخی بیماری‌های روحی در این چهره‌ها شده است.

دیگر خبرها

  • مربی مورد علاقه ایرانی‌ها مفسر اسکای شد
  • درخواست برخی فعالان فراری برای بازگشت به ایران
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • پشت پرده مسلمان شدن مورایس سرمربی سپاهان
  • پشت پرده «شیعه» شدن ژوزه مورایس؛ ازدواج با شیدا مقصودلو؟
  • علاقه عجیب شهید زین‌الدین به یک شهید
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • تونل فراری که زندانی ها را مستقیم به مقر پلیس برد! | تصاویر
  • سریع ترین شناگر ایران رکورد ۱۰۰ متر آزاد را شکست
  • مهاجرت فعال سیاسی و منتقد جنجالی ایرانی به کانادا؟