Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@11:50:56 GMT

فتح سلسله جبال راهبردی در نزدیکی شهر مأرب

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۹۱۱۷

فتح سلسله جبال راهبردی در نزدیکی شهر مأرب

منابع یمنی از فتح سلسله جبال راهبردی در نزدیکی شهر مأرب و شمارش معکوس برای آزادسازی این شهر خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع یمنی به المیادین اعلام کردند که سلسله جبال «البلق الشرقی» به عنوان آخرین ارتفاع در نزدیکی شهر مارب از سمت جنوب شرقی به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آزاد شده است.

این منابع افزودند: نیروهای ائتلاف سعودی و نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی فروپاشیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید: ورود رزمندگان به منطقه «وادی مارب»

منابع مذکور از فرار گسترده نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی و ائتلاف سعودی از جبهه‌های جنگ خبر دادند.

این منابع با اشاره به آزادسازی قریب الوقوع شهر مارب تاکید کردند: روزهای اندکی تا آزادسازی کامل شهر مأرب به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مانده است.

منابع مذکور اعلام کردند: فرماندهان نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آخرین فرصت را به کسانی که خود را تسلیم نکرده‌اند، داده‌اند.

روز گذشته منابع یمنی اعلام کرده بودند که جبهه‌های جنوبی شهر مارب شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای دولت نجات ملی یمن از یکسو و نیروهای ائتلاف سعودی و عناصر وابسته به آنها از سوی دیگر است. روند تحولات ۲۴ ساعت گذشته حاکی از این است که شهر مارب در آستانه فتح به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی قرار دارد.

این منابع اعلام کرده بودند: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دامنه درگیری را به مناطق مشرف به شهر از سمت جنوب و جنوب غربی آن کشانیده‌اند. باوجود تشدید حملات هوایی جنگنده‌های سعودی به خطوط مقدم درگیری به ویژه در روضه جهم و مناطق وادی عبیده، اما پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جنوب مارب ادامه دارد. نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر منطقه اللجمه مسلط شده‌اند و از آنجا مواضع نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی را زیر حملات شدید توپخانه ای قرار داده‌اند. صدای انفجارهای شدید ناشی از درگیری‌های شدید در همه جای شهر مارب شنیده می‌شود.

این منابع تاکید کرده بودند که نیروهای ائتلاف سعودی و عناصر وابسته به آنها، همه مواضع خود را در جبهه‌های روضه جهم و وادی ذنه در جنوب غربی شهر مارب از دست داده و زیر آتش سنگین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عقب نشینی کرده‌اند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت استان مارب یمن عبدربه منصور هادی حملات هوایی جنگنده های سعودی دولت نجات ملی یمن ارتش قیمت های روز در یک نگاه نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن ائتلاف سعودی شهر مارب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ جدول ۲۱ با عنوان «توزیع اعتبارات نیروهای مسلح» را به تصویب رساندند.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول گفت: این جدول مربوط به نیروهای مسلح است که ما ۱.۸ میلیارد یورو پیش‌بینی کردیم. این بودجه برای بنیه دفاعی کشور است.

نماینده دولت نیز گفت: در این جدول نرخ پیش‌بینی شده برای ۱.۸ میلیارد یورو بیشتر از نرخ پایه کالاهای اساسی یعنی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و بازار دوم یعنی ای پی اس است و احتمالا نرخ بازار آزاد بوده که ما با آن مخالفیم.

جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها و طرح‌های مطالعاتی و اجرایی تصویب شد

از سوی دیگر، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به جدول شماره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه ها (تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳) »، با تصویب این جدول موافقت کردند.

همچنین، در جریان رسیدگی به جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «طرح‌های مطالعاتی و اجرایی»، با تصویب این جدول موافقت کردند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901274

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • عملیات در رفح هیچ اهمیت راهبردی ندارد/ شرایط اسراییل نامطلوب است
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲