Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «محمد البخیتی» عضو مجلس سیاسی جنبش انصارالله در مصاحبه با المیادین از آزادسازی ارتفاعات «البلق» بدست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خبر داد. این ارتفاعات به عنوان آخرین سنگر‌های عناصر وابسته به ائتلاف سعودی و «منصور هادی» رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن شناخته می‌شود.

البخیتی ساعات پیش‌رو را ساعاتی حساس و تعیین کننده در آزادسازی استان مارب خوانده و گفت: «شکست نیرو‌های متجاوز در مأرب به معنای شکست آن‌ها در بقیه جبهه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آزادسازی استان مارب بدترین سناریو برای ائتلاف است.»

او اعلام کرد آزادسازی استان مارب به رفع محاصره یمن کمک می‌کند و کشور‌های متجاوز دیگر نمی‌توانند یمن را محاصره کرده و از مکانی امن به این کشور حمله کنند.

بر اساس گفته‌های شاهدان عینی و منابع میدانی عناصر وابسته به ائتلاف از مقابله با نیرو‌های یمنی فرار کرده و برخی از فرماندهان آنان سعی دارند با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ارتباط برقرار کنند. در همین راستا البخیتی خطاب به عناصر وابسته به متجاوزان اعلام کرد همه آن‌ها فرزندان یمن هستند و باید با یکدیگر مقابل دشمنان بایستند پس تا وقتی عفو عمومی صادر شده و در توبه باز است به آغوش هم میهنان خود بازگردند.

 شبکه تلویزیونی المسیره نیز گزارش داد که ائتلاف سعودی بر شدت حملات هوایی شان طی ساعات گذشته افزوده اند و جنگنده‌های سعودی آمریکایی ۴۲ بار، صنعاء پایتخت یمن و شمار دیگری از استان‌های یمن را طی ۲۴ ساعت گذشته بمباران کردند.

از طرف دیگر یک کودک یمنی بر اثر انفجار بمب خوشه‌ای بر جای مانده از دشمنان در شهرستان رازح در صعده به شهادت رسید. جنگنده‌های سعودی، شبکه مخابراتی منطقه مهجر را در شهرستان هَمدان در صنعاء منهدم کردند. محله مسکونی سعودان در شهرستان شعوب در سه نوبت، دانشگاه ایمان در شهرستان الثوره در استان صنعاء در دو نوبت، شهرستان الجوبه در استان مأرب در ۲۳ نوبت، شهرستان کتاف در استان صعده در دو نوبت، شهرستان حشوه در همین استان در دو نوبت بمباران شدند.

نیرو‌های سعودی و مزدوران آنان ۱۱۶ بار توافقنامه آتش بس را در استان الحدیده نقض کردند که چهار حمله هوایی جنگنده‌ها به شهرستان‌های حیس و الجراحی، پرواز هواپیما‌های جنگی و جاسوسی بر فراز حیس و الجراحی و الجبلیه, ۵۸ حمله توپخانه‌ای و ۳۶ مورد تیراندازی با سلاح‌های مختلف از جمله موارد ثبت شده است.

نزدیک به هفت سال پس از شروع جنگ یمن از سوی برخی از کشور‌های عربی به سرکردگی عربستان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درحال آزادسازی یکی از بزرگترین استان‌های این کشور هستند. استان مارب به دلیل جایگاه جغرافیایی خود بسیار مهم بوده و به مرز‌های عربستان نیز نزدیک است.

آزادسازی یمن بدست ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور که ارتباط خوبی با ایران هم دارند نگرانی صهیونیست‌ها و کشور‌های غربی را برانگیخته است و صهیونیست‌ها اعلام کردند درصورتی که نیرو‌های یمنی بتوانند این کشور را از چنگ دشمنان خود که از کشور‌های نزدیک به رژیم صهیونیستی هستند، خارج کنند یک هلال مقاومت در منطقه ایجاد خواهد شد که از یمن شروع و با گذر از ایران، عراق، سوریه و لبنان به غزه و کرانه باختری می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ یمن استان مأرب تحولات منطقه ائتلاف متجاوز سعودی ارتش و کمیته های مردمی استان مارب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۹۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ موردتقلب در آزمون سراسری نوبت اول

 عبدالرسول پورعباس، امروز در حاشیه مراسم نکوداشت استاد نمونه کشوری در جمع  خبرنگاران در مورد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت گفت: کنکور ۱۴۰۳ ماه یکی از ایمن ترین آزمون های سراسری بود و با صحت کامل برگزار شد واقعا مردم خیلی خوب با سازمان سنجش همراهی کردند و فریب بازی شبکه های زیرزمینی را که داوطلبان را اغفال می کنند نخوردند. 

وی ادامه داد: در مجموع ۲۵ مورد تقلب در ابتدای جلسه آزمون روز پنجشنبه صبح (۶ اردیبهشت) شناسایی شد که داوطلبان تلاش کرده بودند  دستگاه‌های الکترونیکی با خود داخل جلسه ببرند و در لحظه شناسایی شدند. 

پورعباس گقت: این دستگاه‌ها در حد دستگاه‌های جاسوسی و پیچیده بود‌‌ ولی تلاش‌های ما در مسیر اعمال امنیت به ثمر نشست. این افراد به نیروی پلیس امنیت تحویل داده شدند. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بدون اشاره به اینکه این داوطلبان از کدام شهرستان‌ها یا استان ها بودند یا جنسیت داوطلبان متقلب چه بوده، گفت: این افراد به هیات‌های بدوی و هیات های تجدید نظر  ارجاع می‌شوند و  معمولا برای این داوطلبان محرومیت کمتر از ۵ سال نداریم. 

وی گفت: آزمون فقط صبح روز پنجشنبه برای شهرستان‌ها دوباره برگزار می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • کشف ۲۵ مورد تقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • کشف ۲۵ موردتقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • ویدئویی که یمنی ها از نیروهای زیر زمینی خود منتشر کرده اند
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • یمن آماده ورود به اراضی اشغالی و نبرد طوفان الاقصی می‌شود+ فیلم