Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی  با اشاره به برنامه شورای شهر برای کاهش ترافیک و بهبود کیفیت هوای پایتخت گفت: شیوه واگذاری طرح ترافیک حتما مورد بازنگری قرار خواهد گرفت چراکه باید عدالت را در برخورداری از این امکان برای مردم فراهم کنیم.

او افزود: باتوجه به شرایط هسته مرکزی شهر و مشکلاتی که در این محدوده وجود دارد باید اقدامات لازم به صورتی تدبیر شود که علاوه بر کاهش آلودگی هوا، ترافیک این منطقه را بتوانیم مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه حجم تردد موتورسیکلت‌های بنزین سوز در طول این سال‌ها افزایش یافته است، افزود: باید با برنامه ریزی جدید و دیدگاه متفاوت به گذشته به سمتی حرکت کنیم که هسته مرکزی شهر را از یک کیفیت بالاتری در بحث هوا و ترافیک برخوردار شود.

او بیان کرد: در حوزه موتورسیکلت‌های بنزینی شورای شهر در قالب طرح مستقل و یا شهرداری در قالب لایحه، به آن ورود پیدا می‌کند تا بتوانیم با مکانیزم حمایتی از طریق شهرداری و سایر نهادها، بحث موتورسیکلت برقی را جایگزین موتورسیکلت بنزینی کنیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: برای باراندازها، تخلیه و بارگیری‌هایی که در محدوده مرکز شهر صورت می‌گیرد اختلالی را برای تردد ایجاد می‌کند که باید به این موضوع توجه شود و مورد بازنگری قرار گیرد.

ساماندهی هسته مرکزی شهر

او با بیان اینکه معاونت حمل و نقل شهرداری تهران باید مطالعاتی را در خصوص طرح ترافیک انجام دهد، اضافه کرد: نوع و تعداد خودروهایی که می‌خواهند وارد محدوده طرح ترافیک شوند باید بررسی شده و ظرفیت سنجی کنند تا متناسب با ظرفیت‌هایی که این محدوده‌ها دارند مجوزهای ورود داده شود.

تشکری هاشمی تصریح کرد: شیوه واگذاری طرح ترافیک حتما مورد بازنگری قرار خواهد گرفت چراکه باید عدالت را در برخورداری از این امکان برای مردم فراهم کنیم علاوه بر آن ظرفیت این محدوده را مورد توجه قرار دهیم تا بیشتر از ظرفیت‌ها اجازه تردد ندهیم.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه افرادی که به صورت غیرمجاز وارد محدوده طرح می‌شوند تعداد بالایی است، ادامه داد: با کمک پلیس راهور باید برنامه‌ای برای جلوگیری از این نوع ترددها تعریف شود. در عین حال افرادی که ضرورت حضور در محدوده را دارند شرایط تسهیل کننده برایشان باید فراهم شود. مدل واگذاری طرح ترافیک به شیوه فعلی که مبتنی بر فروش روزانه است باید تجدید نظر شود.

او درباره مقایسه طرح کاهش آلودگی هوا با طرح زوج و فرد سابق، گفت: طرح کاهش آلودگی هوا متاسفانه به طور کامل اجرایی نشد تا بتوانیم مقایسه‌ای با طرح زوج و فرد داشته باشیم؛ بازنگری طرح کاهش آلودگی هوا از موضوعاتی است که از شهرداری تهران خواستیم آن را مدنظر قرار دهند و نقطه نظراتشان را اعلام کنند تا بتوانیم نقایص طرح را بر طرف و به طور کامل اجرا کنیم.

تشکری هاشمی اضافه کرد: طرح زوج و فرد آثار مثبتی داشت اما این طرح تقسیم بندی عادلانه‌ای نبود، طرح برای به حداقل رساندن آلودگی هوا بود پس نباید خودروهایی که حداکثر آلودگی هوا را دارند وارد محدوده شود و اجازه یک روز در میان منطقی نیست به جای طرح زوج و فرد سابق که بازگشت آن ضرورتی ندارد طرح کاهش آلودگی را به شکل کارآمد اجرا کنیم.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ساماندهی هسته مرکزی شهر مورد نظر شورای شهر تهران است و اگر شهرداری هم لایحه به خصوصی را در این زمینه داشته باشند مورد بررسی قرار می‌دهیم اما در غیر این صورت به عنوان یک طرح توسط شورای شهر تهران مطرح خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ممنوعیت تردد تاکسی‌ و موتورسیکلت‌های کاربراتوری در شهرهای آلوده | برخورد قاطع با تخلفات مراکز معاینه فنی

کد خبر 642042 برچسب‌ها موتور و موتور سوار ترافیک - شهری شهرداری شورای شهر تهران طرح ترافیک مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: موتور و موتور سوار ترافیک شهری شهرداری شورای شهر تهران طرح ترافیک مدیریت شهری طرح کاهش آلودگی کاهش آلودگی هوا هسته مرکزی شهر طرح زوج و فرد تشکری هاشمی طرح ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در محورهای چالوس مسیر (شمال به جنوب)، فیروزکوه مسیر (رفت و برگشت) و آزادراه تهران – پردیس ترافیک سنگین برقرار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل پورکان تا بیلقان

- ترافیک سنگین در محور فیروزکوه مسیر (رفت و برگشت) محدوده گیلاوند

- ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده تونل وانا

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – پردیس محدوده پل اتوبان بابایی و محور قدیم تهران- بومهن محدوده جاجرود

- تردد روان در آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

*در ضمن محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج – قزوین حدفاصل گرمدره تا پل فردیس و حدفاصل مهرویلا تا گلدشت

- ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج محدوده گلدشت و حدفاصل حصارک تا مهرشهر و حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک

- ترافیک سنگین در آزادراه قم – تهران حدفاصل پلایین تا میدان جهاد

- ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران – ساوه حدفاصل فیروزبهرام تا دهشاد

- ترافیک سنگین در محور تهران – شهریار در اکثر مقاطع

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – پاکدشت محدوده خاتون آباد

آخرین وضعیت جوی

- بارش باران در برخی از محورهای استان‌های اصفهان، فارس، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد

محورهای مسدود شریانی

محور خرم آباد – پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد – کوهدشت و آزادراه خرم آباد – پل زال انجام می‌گردد.

دیهوک – راور

محورهای مسدود غیرشریانی

هشتگرد – طالقان

کمربندی جدید خرانق – یزد

اسپکه – بمپور

یزد – دربید

حاجی آباد - قاین

حاجی آباد – آبیز

حاجی آباد - شاهرخت

حاجی آباد – آهنگران

ایرانشهر – مهرستان

رباط پشت بادام – بیاضه

زرند – سیریز - نوق

کد خبر 746331

دیگر خبرها

  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • خبر مهم درباره اجرای طرح ترافیک جدید
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی