Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی افزود: امسال بیش از ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ماشین های کشاورزی در اختیار بهره برداران قرار گرفت که این رقم با احتساب آورده کشاورزان بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان می شود.

وی افزایش سرمایه گذاری در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی در سال ۱۴۰۰ را نسبت به سال گذشته بی سابقه خواند و اظهار داشت: همزمان با رشد سرمایه گذاری در این بخش طی سال جاری، در عرضه ماشین های کشاورزی نیز موفقیت داشتیم به طوری که طی ۸ ماهه امسال بیش از ۲۱ هزار دستگاه تراکتور تحویل و یا در دست تحویل به کشاورزان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی افزود: در سال جاری بیش از ۱۶ هزار دستگاه تراکتور به صورت تسهیلاتی و بیش از ۴۷۰۰ دستگاه تراکتور به صورت پیش فروش نقدی به کشاورزان تحویل شده و یا در دست تحویل است.

وی ادامه داد: این تراکتورها در رده های سبک، متوسط، نیمه سنگین و سنگین هستند.

مجری پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی گفت: امسال در حوزه باغبانی کشور در فرآیند پیش فروش نقدی، یک سهمیه ۷۰۰ دستگاهی هم اضافه بر سهمیه های قبلی به استان های کشور تحویل شد.

وی درباره توزیع کمباین نیز اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۴۲۰ دستگاه انواع کمباین برداشت غلات در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

عباسی، توزیع کمباین برداشت غلات را در سال جاری بی سابقه خواند و تصریح کرد: در سال های گذشته فروش و عرضه کمباین به طور عمده در نیمه دوم سال انجام می شد، اما امسال از نیمه نخست سال، روند توزیع کمباین را با جدیت پیگیری کردیم.

وی با اشاره به اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ادوات کشاورزی در نیمه دوم سال جاری تصریح کرد: این میزان تسهیلات صرفا به ادوات، دنباله بندها و تجهیزات کشاورزی در زیر بخش های زراعی، باغی، دام و طیور و آبزی پروری تخصیص یافته است.

منبع: وزارت جهاد کشاورزی پربیننده ترین قیمت چای (جدول /۱۶ آذر) قیمت برنج (جدول / ۱۵آذر) کاهش قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب قیمت زعفران (جدول / ۱۷ آذر) قیمت تن ماهی (۱۶ آذر)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرمایه گذاری کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تراکتور ماشین آلات کشاورزی مکانیزاسیون سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۹۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۳۲ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش یافته است. وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اقتصاد این کشور احتمالاً در شرایط مستحکم‌تری نسبت به سه ماهه اول سال جاری میلادی قرار دارد. از طرف دیگر نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت به خاطر ادامه تنش‌ها در خاورمیانه هنوز پابرجاست.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۳۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۵ سنت معادل ۰.۳۰ درصد افزایش ۸۳ دلار و ۸۲ سنت معامله می‌شود.

جانت یلن وزیر خزانه جاری آمریکا در روز پنجشنبه گفت رشد اقتصاد این کشور احتمالاً بهتر از آن چیزی است که اطلاعات ضعیف‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی نشان دادند.

وی گفت رشد تولید ناخالص داخلی در آمریکا در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته و تورم تا سطح متعادل‌تری پایین آمده است.

اطلاعات نشان می‌دادند رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول آهسته شده است. قبل از اظهارات یلن، همه چیز حاکی از افزایش تورم بود که بر قیمت نفت تاثیر می‌گذاشت، چون سرمایه‌گذاران تخمین می‌زنند فدرال رزرو نرخ بهره را قبل از ماه سپتامبر پایین نمی‌آورد.

شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی برای ماه مارس که شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین سیاست‌های پولی‌ست قرار است امروز منتشر شود.

از طرف دیگر ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه همچنان بر نگرانی نسبت به عرضه نفت افزوده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.

رژیم صهیونیستی حمله هوایی خود به شهر رفح را علی رغم هشدار به متحدانش در مورد تلفات زیاد آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران