Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-30@21:30:24 GMT

ناتوانی واکسن فایزر در برابر سویه امیکرون

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۹۵۴۲

دانشمندان آفریقای جنوبی می‌گویند آنتی بادی‌های ناشی از واکسن فایزر ۴۰ برابر کمتر، توانایی خنثی سازی سویه امیکرون را دارند.


به گزارش شریان نیوز، به نقل از باشگاه خبرنگاران، بیش از ۱۰ روز است که از زمان اعلام رسمی ظهور سویه جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی موسوم به امیکرون از سوی سازمان جهانی بهداشت می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو موضوع در این زمینه باعث ایجاد نگرانی در میان دانشمندان شده است.

اصلی‌ترین موضوع این است که این سویه بیش از ۵۰ جهش مختلف داشته است و تعداد بالای جهش‌ها می‌تواند باعث چالش جدیدی برای کنترل همه گیری شود. از سوی دیگر، موضوع دیگر قدرت سرایت پذیری و میزان مقاومت این سویه در برابر واکسن‌های موجود باعث نگرانی متخصصان شده است. هم اینک دانشمندان در حال بررسی این موضوعات هستند.

متاسفانه شواهد اولیه در آفریقای جنوبی نشان می‌دهد واکسن شرکت فایزر – بایونتک تاثیرگذاری کمی در برابر امیکرون دارد. متخصصان مرکز تحقیقات سلامت آفریقای جنوبی می‌گویند شاهد کاهش چهل برابری توانایی آنتی بادی‌هایی ناشی از واکسن فایزر برای خنثی سازی سویه جدید هستند.

محققان همچنین تاکید دارند سویه امیکرون توانایی بهتری نسبت به سویه بتا برای فرار از آنتی بادی‌های ناشی از واکسن فایزر دارد. آنتی بادی‌های ناشی از تزریق واکسن فایزر ۳ برابر کمتر توانایی خنثی سازی سویه بتا را داشتند که این رقم درباره سویه امیکرون ۴۰ برابر کمتر است.

مدیر اجرایی شرکت بایونتک اعلام کرد شرکت‌های داروسازی بزرگ جهان احتمالا امروز چهارشنبه یا پنجشنبه اطلاعات تکمیلی درباره سویه جدید را دریافت خواهند کرد. ما در این زمینه بسیار خوشبین هستیم.

یافته‌های جدید درباره میزان تاثیرگذاری واکسن فایزر تنها براساس داده‌های دانشمندان آفریقای جنوبی و تحقیقات آن‌ها بر روی نمونه‌های خونی کسانی بوده است که این نوع واکسن را در این کشور دریافت کرده اند. با این حال، هیچ کدام از نمونه‌ها دوز تقویتی (دوز سوم) واکسن را تزریق نکرده بودند.

دسته بندیسیاسی

منبع: شریان

کلیدواژه: آفریقای جنوبی آنتی بادی سویه امیکرون واکسن فایزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه

ناتوانی بیش از یکصد گروه شبه نظامی مسلح و مورد حمایت ترکیه در برقراری امنیت در مناطق شمالی حلب و ادلب سبب شده تا علاوه بر موج انفجارها و درگیری های داخلی میان فرماندهان این گروه ها، نارضایتی های مردمی اهالی این مناطق علیه گروه های مزبور قوت بگیرد.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077212 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • دو برابر شدن بودجه شهرداری شهرکرد
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • قطعی: بارسلونا پایان فصل در کره جنوبی
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت