Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته رباتیک، جشنواره تهیه و بسته بندی باقلوا و نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت محور از ۲۰ تا ۲۵ آذرماه جاری در قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، محسن مددی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در خصوص برگزاری مسابقات مهارتی در استان اظهارداشت: نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته رباتیک با حضور 16 تیم به مدت شش روز از 20 تا 25 آذر ماه در دانشگاه فنی، حرفه ای قزوین برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مددی تصریح کرد: این مسابقات به صورت تیم های دو نفره برای سنین 18 تا 23 سال برگزار می شود و منتخبان آن در رقابت های جهانی مهارت شانگ های چین شرکت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین یادآورشد: نفرات و تیم های مهارت قزوین در ۱۰ رشته این رقابت ها حاضر شده اند و تاکنون تیمهای 12 استان ثبت نام کرده اند و یک نفر از شرکت کنندگان استان قزوین دارای مدال برنز و سه نفر نیز دیپلم افتخار این رقابت ها هستند.

وی بیان کرد: نمایندگان استان قزوین در نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته های مگاترونیک، تراشکاری، فرزکاری سی ان سی، آشپزی، طراحی فضای سبز، فناوری اتومبیل، جوشکاری، جواهرسازی و رباتیک شرکت می‌کنند.

مسابقات مهارتی آزاد در رشته تهیه باقلوای سنتی در قزوین

مددی اضافه کرد: در کنار مسابقات ملی رباتیک، جشنواره و رقابت آزاد مهارت تهیه و بسته بندی باقلوا نیز برگزار می شود و علاقمندان این رشته نیز  توانمندی خود را در این عرصه نشان خواهند داد.

وی اظهارداشت: با تهیه امکانات لازم در حال حاضر بستر آموزش تهیه باقلوا و شیرینی های سنتی به علاقه مندان مهیا شده و مهارت آموزان در پایان دوره های آموزشی گواهینامه مهارت نیز دریافت خواهند کرد.

مددی گفت: برای اولین بار آموزش استاندارد تهیه باقلوا و شیرینی های سنتی قزوین در استان طراحی و تدوین و عملیاتی شده و در آن نگرش خلاقانه به تولید باقلوای سنتی در بخش‌هایی مانند خلاقیت در شکل ظاهری شیرینی، استفاده از ترکیبات گیاهی و تولید باقلوای رژیمی مورد توجه است که تاکنون 40 نفر برای حضور در این رقابت اعلام آمادگی کرده‌اند.  

برپایی نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت محور

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قزوین تصریح کرد: همچنین به منظور کمک به کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای جوانان نمایشگاه فرصت های شغلی و مهارتی روزهای 20 تا 25 آذرماه در کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار می شود.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه 200 مهارت و حرفه که با سرمایه های بسیار کم هم می توانند به اشتغالزایی کمک کنند به شهروندان عرضه می شود و هر رشته ای که مورد توجه جوانان و علاقمندان قرار گرفت از سوی اداره فنی و حرفه ای و آموزشگاههای بخش خصوصی امکان آموزش های مهارتی مهیا شده است.

صدور مجوز برای 25 آموزشگاه مهارتی در قزوین

مددی در ادامه در خصوص تسهیل در صدور مجوز آموزشگاههای مهارتی گفت: برای تسهیل در اشتغال جوانان رویکرد ما تسهیل در امور است که در این راستا در مدت سه روز موافقت اصولی صادر می کنیم تا با این مجوز بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند تا مراحل صدور پروانه طی شود.

وی بیان کرد: امسال 25 آموزشگاه فنی وحرفه ای بخش خصوصی به ظرفیت استان قزوین اضافه شده و در حال حاضر بیش از 192 آموزشگاه در رشته های مختلف در خصوص آموزش افراد علاقمند فعالیت می کنند.

فعالیت 25 مرکز کارگاهی در استان قزوین

مددی در ادامه با اشاره به اهمیت ارتقای دانش و مهارت شاغلان بخش صنعت اظهارداشت: بدون تردید در صورتی که شاغلان بخش صنعت بویژه کارگران از مهارت و دانش فنی بالایی برخوردار باشند این وضعیت موجب ارتقای بهره وری در کارها خواهد شد به همین دلیل رویکرد ما توسعه مراکز جوار کارگاهی است تا دسترسی به آموزش ها برای بخش تولید نیز مهیا شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین اظهارداشت: در حال حاضر 25 مرکز جوار کارگاهی در کنار صنایع بزرگ استان قزوین راه اندازی شده و صاحبان این صنایع می توانند از ظرفیت تبصره 2 ماده 38 ارزش افزوده برای آموزش نیروهای خود استفاده کنند و بهره وری واحد خود را بالا ببرند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه استان قزوین در آذر ماه میزبان سه رویداد مهم مهارتی شامل مسابقات رباتیک، جشنواره تهیه و بسته بندی باقلوا و  نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت محور است که امیدواریم با برگزاری آنها بتوانیم زمینه معرفی مشاغل و مهارتهای مختلف و ایجاد اشتغال ارزان برای جوانان را مهیا کنیم.

مددی اظهارداشت: رونمایی از تمبر ویژه مسابقات رباتیک و جشنواره باقلوا از دیگر برنامه هایی است که در رویدادهای مهارتی استان پیش بینی شده  است.

وی گفت: نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت محور با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای، شرکت شهرک های صنعتی استان و آموزشگاههای بخش  خصوصی برپا می شود.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا رسانه رقابت چین فنی و حرفه ای دیپلم استان قزوین فناوری دوره های آموزشی استاندارد خلاقیت ایجاد اشتغال امام خمینی سرمایه بخش خصوصی اشتغال صنعت بهره وری فنی وحرفه ای قزوین مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای برگزار می شود مسابقات ملی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۹۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رجبی بعد از ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی رویداد «ملی یکصدا ایران» اظهار کرد: ۱۴ محله حاشیه‌نشین اردبیل همزمان با دهه کرامت میزبان نخستین رویداد هنری، تعاملی و آموزشی با عنوان «یک صدا ایران» خواهد بود.

وی افزود: این طرح با هدف پرورش هنرمندان آینده و در راستای کشف استعدادهای هنری در جغرافیای مناطق کمتر برخوردار و درراستای تحقق برنامه های عدالت محور دولت سیزدهم به همت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی برگزار می شود،.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری معاونت هنری وزارت فرهنگ و سازمان اجتماعی وزارت کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل در اجرای این برنامه مشارکت خواهند کرد.

رجبی ادامه داد: گسترش فرهنگ و هنر بومی با توجه به ارتقای سطح فرهنگی در محلات حاشیه نشین، قومیت و انسجام عمومی قومیت‌ها و مقابله با نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان و کمک به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر اهداف این رویداد هنری است.

وی با بیان اینکه در این طرح گروه های نمایشی منتخب به همراه گروه های سرود مدارس و مساجد در روزهای ۱۹ تا ۲۵ اردیبهشت ماه و به مناسبت دهه فرخنده کرامت در ۱۴ محله کم برخوردار شهر اردبیل اجرای برنامه خواهند داشت، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای اجرای این رویداد هنری در اردبیل اتخاذ شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل تصریح کرد: شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی، شناسایی فعالان و کنشگران، تشکیل کارگروه‌های محلی با محور موضوعات اجتماعی، شبکه‌سازی، ترویج الگوی سبک زندگی ایرانی- اسلامی از محورهای این رویداد است.

رجبی افزود: بر اساس فراخوان منتشر شده، ۱۰ گروه نمایشی استان طرح و ایده نمایشی خود را به این اداره کل ارسال کرده‌اند که در نهایت ۵ نمایش برای اجرا در این مناطق و محلات توسط شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: حضور خادمان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، حضور و سخنرانی مدیران اجرایی استان و استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان محلات از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

کد خبر 6092336

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند