Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مرتضی امیری اسفندقه در حاشیه بازدید از خانه موزه اخوان ثالث در جمع اعضای موسسه فرهنگی هنری حقا که به مناسبت روز  ملی نقاشی قهوه خانه ای و بزرگداشت استاد حسین قوللر آغاسی برای دومین سال پیاپی در خانه موزه اخوان ثالث برگزار شد، با اشاره به اینکه اخوان‌ثالث سرحلقه شاعران و ادبیان معاصر است،‌گفت: شاعران و افراد بسیاری از نظر فکری،‌ادبی و ذهنی وامدار این شاعر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری اسفندقه که در جمع استادان نقاشی قهوه خانه ای سخن می گفت، با تاکید بر ضرورت احیاء هویت تاریخی و فرهنگی شهر تهران ‌ادامه داد: معتقدیم حفظ این بنا می تواند منجر به  ایجاد بستری مناسب برای برگزاری برنامه های فرهنگی و ادبی  و حضور بزرگان فرهنگ و ادب در این خانه موزه شود.

 او با اشاره به اینکه اخوان ثالث  از قابل‌ترین نمایندگان شعر معاصر است  ،تصریح کرد: حفظ و نگهداشت آثار، لوازم و وسایل شخصی شاعر در فضایی که به آن تعلق دارند و همچنین برگزاری نشست‎های ادبیِ می تواند این مجموعه را به فضای مفرح و فرهنگی برای اهالی هنر و علاقه مندان به شعر و شاعری تبدیل  کند.

مشاور شهردار تهران در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص اهمیت نقاشی قهوه خانه ای و موضوعات حماسی و مذهبی آن پرداخت وگفت: بنده آماده کمک به علاقه مندان و دوستداران این هنر در راستای توسعه این هنر نقاشی هستم.

احیای هویت تاریخی و فرهنگی پایتخت

کسری حسنی، سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نیز با قدردانی از شهردار تهران و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی بر جدیت در احیای هویت تاریخی و فرهنگی شهر تهران،گفت: در همین راستا شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران یکی از ماموریت های خود را ساخت خانه موزه ها و اماکن مربوط به مشاهیر و بزرگان شهر تهران معطوف کرده است.

سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با بیان این مطلب که طی سالهای گذشته خانه موزه های مهمی همچون خانه موزه "سیمین و جلال" توسط این مجموعه باز زنده سازی و تبدیل به خانه موزه ها  شده اند،‌تصریح کرد:همواره تلاش شده است تا در ساخت خانه موزه ها ، از تخریب و نوسازی هایی که هویت و روح خانه را از بین می برد جلوگیری کنیم.

وی  همچنین خاطر نشان کرد: یکی از طرح های ما شبکه صد خانه موزه است تا یک گردشگر وقتی می خواهد از  خانه موزه ای بازدید کند به صورت زنجیره ای از خانه موزه های دیگر که در نزدیکی آن قرار دارد هم بازدید کند.

به گفته حسنی این شبکه به یک گردشگر کمک می کند تا بتواند یک روز زیبا و پر خاطره ای برای خود بسازد.

وی در ادامه به پروژه  «تملک، ساماندهی، مرمت و بازسازی سایر خانه های شعرا، مشاهیر و خانه های تاریخی دیگر نیز  اشاره کرد و گفت: شرکت توسعه فضاهای  فرهنگی شهرداری  آمادگی  دارد تا با همکاری مناطق و سایر زیرمجموعه‌های شهرداری تهران، نسبت به مرمت و احیاء خانه‌های مشاهیر در راستای تحقق شبکه صد خانه-موزه اقدام کند.

در پایان مراسم، بیانیه موسسه فرهنگی هنری حقا در خصوص احداث خانه نقاشان قهوه‌خانه‌ای قرائت و به امضای همه حاضران در مراسم رسید.

کد خبر 642057 برچسب‌ها شهرداری فرهنگ - میراث فرهنگی تهران پایتخت مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری فرهنگ میراث فرهنگی تهران پایتخت مدیریت شهری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران خانه موزه ها قهوه خانه ای اخوان ثالث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۹۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد

محمد مهدی نیکونژاد عضو شورای اسلامی شهر یزد  و عضو هیات مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد علی رغم اقدامات درخشانی که در برگزاری رویداد‌های ورزشی به خصوص در برگزاری المپیاد‌های ورزشی محلات، انجام می‌دهد، انتظار می‌رود در مدیریت اماکن ورزشی متعلق به شهرداری به ویژه زمین‌های ورزشی احداث شده در محلات شهر نیز، با برنامه ریزی درست و مناسب به صورت فعال و جدی عمل کند.

او افزود: ضرورت دارد سالن‌ها و اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز شهرداری از حالت تعطیلی خارج و برای استفاده عموم مردم و به خصوص جوانان شهر مهیا شود.

نیکونژاد ادامه داد: شهرداری یزد با تدوین آیین نامه‌ای اجرایی، اماکن ورزشی در اختیار خود را طی فرایندی قانونی و یکپارچه به افراد دلسوز و متعهدی که از سوی معتمدین و هیأت امنای مساجد محله معرفی می‌شوند، تحویل دهد و ضمن آموزش افراد معرفی شده جهت تصدی مدیریت اماکن ورزشی با در نظر گرفتن موارد قانونی، در صدد دریافت سود از این اماکن نبوده و آن‌ها را به صورت درآمد هزینه‌ای اداره کند و نظارت مستمر بر مدیریت و بهره برداری و فرایند حفظ و نگهداری از آن اماکن را داشته باشد.

عضو شورا خاطرنشان کرد: امید است در اولین فرصت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با راه اندازی سامانه اینترنتی ضمن معرفی اماکن ورزشی خود، این امکان را برای متقاضیان فراهم آورد تا بتوانند نسبت به رزرو سالن به صورت سیستمی و شبکه‌ای اقدام و در زمان مشخص از آن استفاده نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • دلیل قطع درختان در محدوده باغ‌موزه قصر مشخص شد