Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با تصویب و دستور علی دارابی قائم مقام وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کمیته تاریخ شفاهی پیشکسوتان حوزه میراث‌فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرد.

این کمیته بنا به درخواست پیشکسوتان حاضر در اولین نشست تخصصی استادان و پیشکسوتان حوزه میراث‌فرهنگی با ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکیل شد و قرار است کار ضبط تاریخ شفاهی استادان حوزه میراث‌فرهنگی را بر عهده بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که به همت معاونت میراث‌فرهنگی برگزار شد، پیشکسوتان و استادان با اعلام نظرهای خود، خواهان حفظ و انتقال تجربه میان استادان و بدنه کارشناسی شدند.

از اهداف این کمیته علاوه بر ضبط تاریخ شفاهی، مستندسازی و تولید اثر فاخر تاریخ شفاهی از پیشکسوتان حوزه میراث‌فرهنگی است که به عنوان گنجینه شفاهی حوزه میراث‌فرهنگی از آن یاد می‌شود.

قرار است این کمیته با استفاده از ظرفیت‌های موجود در وزارتخانه، کار ضبط این خاطرات را در ماه آینده آغاز کند، تولید آثار مختلف همانند مستند و کتاب بخشی از اقدامات این کمیته است.

کد خبر 5370760 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: عزت الله ضرغامی علی دارابی میراث فرهنگی شهرداری تهران غلامحسین محسنی اژه ای سازمان تامین اجتماعی شورای شهر تهران شرکت کنترل کیفیت هوای تهران علیرضا زاکانی وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه ناجا کمیته امداد امام خمینی شرکت مترو تهران آلودگی هوا روز دانشجو دیوان عدالت اداری حوزه میراث فرهنگی تاریخ شفاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۹۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره

 سرهنگ مهدی داور گفت: دو نفر حفار غیر مجاز که در صدد حفاری در محوطه شناسایی شده میراث فرهنگی در گرمدره بودند، توسط مأموران دستگیر شدند.
وی افزود: تمام ادوات حفاری، یک قبضه سلاح گرم به همراه دو عدد خشاب و مقادیر قابل توجهی فشنگ کشف و ضبط شد. 
او با اشاره به اینکه تجهیزات کشف شده و متهمین در اختیار مقام قضایی قرار گرفته اند، اظهار کرد: هموطنان می‌توانند هرگونه تعدی به میراث فرهنگی را به صورت شبانه روزی با شماره تلفن‌های ۰۲۶۳۲۸۲۹۱۱۸ با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان البرز در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره
  • ۳ حفار غیرمجاز در حوزه میراث‌فرهنگی در آمل دستگیر شدند
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود